درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 06:12   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست شورای معاونان تأکید کرد: آمادگی این بانک برای تحقق شعار سال
  بانک رفاه کارگران گزارش تسهیلات پرداختی در سال گذشته را تشریح کرد: سهم زوج های جوان از تسهیلات ازدواج 47 هزار فقره
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست مجازی با کارکنان مدیریت شعب خوزستان: در شرایط کنونی، برگزاری جلسات آنلاین جزء برنامه های اصلی این بانک است
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46294صفحه نخست » گزارشجمعه، 17 بهمن 1399 - 11:52
در گفتگو با مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ مطرح شد:
روابط‌عمومی‌ های صنعت بیمه نیازمند رویکردی تحول گرایانه
گزارش از مریم غضنفری کارشناس ارشد ارتباطات - روابط‌عمومی‌‌های صنعت بیمه دراین شرایط برای ایجاد این شناخت وتغییر نگرش نیازمند رویکردی تحول گرایانه برپایه تولید وانتشار محتوایی هایی جذاب و تاثیرگذار هستند که بتوانند این مهم را تحقق بخشند،دراین راستا مناسب دیدیم گفتگویی با تنی چند از مدیران وصاحب نطران این عرصه داشته باشیم، آنچه درپی می آید حاصل این گفتگوست.
  

 

اشاره


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بیمه یکی از مقوله‌هایی اجتماعی و افتصادی است که به لحاظ اختیاری بودن برخی از انواع آن، تبیین اهمیت، نقش و ضرورت آن درنزد افکار عمومی نیازمند ایجاد آگاهی سازی و نگرشی برگرفته از شناخت کافی از مزایای آن است. بدون تردید آینده نگری و تضمین کیفیت زندگی افراد عامل مهمی در ترغیب و سوق دادن آنان به سمت خرید انواع بیمه به‌شمار می رود، افزایش محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی و تورم، نگاه به آینده را برا ی برخی اینگونه بیمه ها و سرمایه گذاری اجتماعی واقتصادی برای اقشار وسیعی از جامعه محدودتر ساخته است.

 

روابط‌عمومی‌‌های صنعت بیمه دراین شرایط برای ایجاد این شناخت وتغییر نگرش نیازمند رویکردی تحول گرایانه برپایه تولید وانتشار محتوایی هایی جذاب و تاثیرگذار هستند که بتوانند این مهم را تحقق بخشند،دراین راستا مناسب دیدیم گفتگویی با تنی چند از مدیران وصاحب نطران این عرصه داشته باشیم، آنچه درپی می آید حاصل این گفتگوست.

روابط‌عمومی‌، تصویر ساز ضرورت بیمه
مصطفی زندی مدیرکل روابط‌عمومی‌ بیمه مرکزی ایران


روابط‌عمومی‌ نقش محوری در ایجاد فضای تعاملی بین سازمان و مخاطبانش دارد، شفاف سازی و اطلاع رسانی عاملی مهم و آگاهی بخشی به افکار عمومی برای تحقق اهداف سازمانی است، در صنعت بیمه روابط‌عمومی‌ در کنار نقش‌های عام خود، در حوزه تخصصی صنعت بیمه نیز نقش‌های مهمی برعهده دارد که در دو بخش فرهنگ سازی و تبلیغات و برن سازی انواع بیمه‌ها قابل بحث است.

 

در موضوع فرهنگ سازی ایجاد شناخت در مورد اینکه بیمه در همه  مراحل زندگی افراد موضوعی ضروری و غیر قابل اجتناب است که از امنیت محل زندگی و منزل آنها، وسیله نقیله و محل کار و حتی تضمین آینده زندگی خانواده را شا مل می‌شود. این دیدگاه نیازمند ایجاد تصویری واقعی از اهمیت بیمه در زندگی افراد است.

 

البته در شرایطی که با بحران‌های اقتصادی و همچنین تورم مواجه هستیم تا حدودی موضوعاتی نظیر بیمه عمر برای افکارعمومی با دشواری همراه است، پرداخت اقساط ماهیانه این نوع بیمه اگر با توجه به تورم افزایش یابد می تواند دیدگاه مطلوبتری برای سرمایه گذاری بلند مدت ایجاد نماید. از سویی تبلیغات شرکت‌های بیمه و برندسازی برای خودشان بر مبنای ارائه محتوای مختلف از انواع خدماتی که ارائه می کنند نقش مهی در توسعه صنعت بیمه دارد.

 

نقش موثر ارتباطات رسانه ای درتوسعه بیمه
ملیحه سادات حسینی مدیر روابط‌عمومی‌ بیمه ملت


در صنعت بیمه ارتباط و تعامل موثر با رسانه ها برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بسیار مهم است، چرا که بخش مهمی از عملکرد روابط‌عمومی‌ به ایجاد تعامل و اعتمادسازی با مخاطبان از مسیر رسانه می انجامد. بیمه محصولی است که به چشم دیده نمی شود و در واقع یک برگه الکترونیک یا کاغذی در اختیار مخاطب قرار داده می شود و در ازای تضمین آینده؛که چنین رویکردی تا حدودی سخت مورد پذیرش قرار می گیرد و روابط‌عمومی‌ ها در صنعت بیمه با ارتباطی که با رسانه ها دارند امکان انعکاس محتوای پیچیده ای را فراهم کنند که بتوانند در قالب های مختلف رسانه ای و ارتباط تعاملی در اختیار افکار عمومی قرار دهند. در این میان روابط‌عمومی‌ نقش تاثیر گذارتری نسبت به تبلیغات ایفا می کند، چرا که تبلیغات فقط یکسری اطلاعات را به مخاطب ارائه می کند ولی روابط‌عمومی‌ به لحاظ دریافت بازخوردهای مخاطبان امکان ایجاد ارتباط دوسویه مخاطبان سازمان را بخوبی فراهم می سازد.


رضایتمندی مشتری، اصلی اساسی در صنعت بیمه
اسدی زاده مشاور دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس


روابط‌عمومی‌ ها در مورد بیمه سلامت که به عبارتی بیمه‌های اجباری نیز محسوب می‌شود، شاید نیازی به تبلیغات برای فروش وجود نداشته باشد، اولی اطلاع رسانی از نوع خدماتی که هر سازمان بیمه‌ای به مخاطبانش ارائه می‌کند و نقش رضایتمندی از آن خدمات اهمیت ویژه‌ای دارد، روابط‌عمومی‌ در چنین فضایی در بیان اهداف و استراتژی سازمان بیمه مورد نظر نقش کلیدی دارد. مسئولیت اجتماعی در چنین حوزه‌ای که چندان نیازی به فروش بیمه وجود ندارد و افراد به شکل اجباری تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند، ایجاد رضایتمندی مخاطبان یک اصل است و این رصایتمندی موجب دیدگاه مطلوب را درحوزه بیمه استقرار می بخشد.


در سیستم های غیردولتی روابط‌عمومی‌ صرفاً با تکیه بر تکنیک‌ها و استراتژی برای فروش انواع بیمه فعالیت نمی کند و اهداف استراتژیک بلندت مدتی را نیز دنبال می کند، همچنین لازم است روابط‌عمومی‌ ها در موضوع مهم سبک و شکل تبلیغات بیمه در شهرهای بزرگ و روستاها مبنای فرهنگ و ساختار آن جامعه را درنظر گرفته و منطبق با آن برنامه ریزی داشته باشند.

اعتمادسازی نیاز امروز صنعت بیمه
ادهم کارشناس ارشد روابط‌عمومی‌ بیمه تعاون


روابط‌عمومی‌ در صنعت بیمه هم نظیر سایر بخش‌های کلیدی جامعه وظایفی برعهده دارد که به شکل زنجیروار به سازمان و استراتژی سازمانی پیوسته است، از آنجا که شرکت های بیمه در ایران گاهی درحاشیه برخی بانکها ایجاد شده اند در حالی که در همه دنیا برعکس این موضوع صادق است و سازمان بیمه اقدام به تاسیس بانک می کنند؛ لذا شاهد تفاوت هایی در سیستم اجرایی نظام صنعت بیمه با سایر نقاط دنیا هستیم که این موضوع بر عملکرد روابط‌عمومی‌ ها نیز تاثیر گذار است.


مشکلات متعددی طی سالهای اخیر وجود داشته نظیر اقتصاد خفته، تحریم ها و...که در چنین شرایطی به اعتقاد کارشناسان زمانی که "همه بیکار هستند باید فعال بود"در چنین شرایطی روابط‌عمومی‌ سازمان‌های بیمه می‌تواند برای کسب جایگاه مطلوب تر فعالیت های ترویجی و تبلیغی داشته باشد، اعتمادسازی بخشی از این سیستم است که امکان ارتقاء جایگاه صنعت بیمه نزد افکارعمومی را فراهم می‌کند.

 

از سویی در نظام برخی بیمه‌ها شاهد هستیم در حوادث و وقایعی که برای مخاطبان رخ می‌دهد جبران خسارات و تعهدات به درستی پوشش داده نمی‌شود و این موضوعات اعتماد عمومی و رغبت نسبت به خرید بیمه را نزد مخاطبان با تردیدهایی مواجه می‌کند که در نهایت به بی اعتمادی می‌انجامد. روابط‌عمومی‌ در این رابطه مسئولیت اعتماد سازی در بخش‌ها و لایه های مختلف جامعه را برعهده دارد.

 

در حالی که شاهد هستیم این اقدامات در قالب چند بیلبورد و موشن گرافی و ... خلاصه شده است. در حالی که واقعیت این است بیمه موضوعی ناشناخته در جامعه ما محسوب می‌شود که نیازمند بسترسازی بر پایه‌های اعتماد عمومی و سپس اصول استراتژیک تبلیغ و اطلاع رسانی است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  رسانه های برتر دنیا در سال 2021


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400