درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 08:07   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46240صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 12 بهمن 1399 - 10:22
وبینار تخصصی «روابط عمومی‌ها و افکارسنجی» در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد
نشست تخصصی روابط‌عمومی‌ها و افکارسنجی در قالب وبینار به همت مرکز افکارسنجی جهادانشگاهی کردستان و با مشارکت روابط عمومی استانداری، شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت مخابرات کردستان امروز، ۱۱ بهمن‌ماه به صورت مجازی برگزار شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نشست تخصصی روابط‌عمومی‌ها و افکارسنجی در قالب وبینار به همت مرکز افکارسنجی جهادانشگاهی کردستان و با مشارکت روابط عمومی استانداری، شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت مخابرات کردستان امروز، ۱۱ بهمن‌ماه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از ایکنا، داوود زارعیان، یکی از اساتید دانشگاه‌های کشور امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست تخصصی «روابط عمومی‌ها و افکارسنجی» با ذکر اینکه افکار عمومی یک نیروی سیاسی است که در هیچ قانونی پیش بینی نشده و با نیروی برندگی خود می تواند هر نوع تغییری را ایجاد کند، اظهار کرد: شناخت افکار عمومی عبارت است از اجرای سازمان یافته برای نشان دادن افکار مردم در یک مقطع زمانی خاص برای موضوعی خاص.

وی هدف اصلی افکارسنجی را اقناع جامعه و مخاطبان ذکر کرد و افزود: قبل از هزینه برای پخش یک تیزر تلویزیونی و یا هر نوع تبلیغاتی، باید افکار عمومی را بشناسیم، چرا که در این صورت اقناع ساده‌تر شده و می‌توان آسان تر به برنامه‌های خود پرداخت.

این استاد دانشگاه با اشاره به مزایای شناخت افکار عمومی بیان کرد: شناخت نظرات عمومی برای اتخاذ تصمیم مناسب، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلوگیری از بحران‌ها، تأیید پیشنهادها و رهنمودهای ارائه شده توسط کارشناسان اجتماعی و روابط عمومی از اهداف افکارسنجی است.

وی با اشاره به اینکه نظرسنجی آینه تمام نمای سازمان است و خوبی و بدی سازمان را عیان می‌کند، افزود: ارتباطات مردمی به صورت تلفنی و مکاتبه‌ای، تحلیل محتوای متنوع، انتشار نشریه و دریافت بازخوردها، ارتباطات تعاملی مبتنی بر وب، ارتباطات تعاملی از طریق تلفن همراه، جلسه با مشتریان بزرگ و مهم و افرد خاص از مهم‌ترین روش‌های افکارسنجی است.

زارعیان یادآور شد: برای مدیریت رسانه و افکارعمومی به صورت توأمان، شناخت افکار عمومی ضروری است که باید با روش‌های افکارسنجی دقیق صورت گیرد و اکنون شرایط این مهم در کشور فراهم است و جهاددانشگاهی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و سوابق درخشانی دارد.

منصور ساعی، استادیار پژوهشگاه انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه این نشست اظهار کرد: آبراهام لینکلن معتقد است که شخصیت مانند درخت و شهرت مانند تصور و سایه آن است، سایه چیزی است که ما درباره آن فکر می‌کنیم و درخت آن چیز واقعی است.

وی افزود: شخصیت در واقع دولت، سازمان، ارگان، محصول و تولید ما خواهد بود و شهرت در واقع تصویری است که مردم از آن سازمان یا محصول و تولید دارند در واقع کار روابط عمومی مدیریت این تصویر و شهرت است و این مدیریت تصویر، با پژوهش و افکارسنجی، بازار پژوهی و جامعه پژوهی حاصل خواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کلیدواژه روابط عمومی با سنجش افکار و نگرش‌ها و مدیریت آن مترداف است، بیان کرد: روابط عمومی به مدیریت کمک می‌کند که از افکارعمومی مطلع و نسبت به آن حساس و پاسخگو باشد و مسئولیت‌های مدیریت را در زمینه‌های خدمت به منافع عمومی تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه در تئوری سیستم‌ها نقش روابط عمومی یک نقش مرزی است و عملکرد سازمان را به مثابه یک دماسنج پایش می‌کند، افزود: روابط عمومی دمای سازمان را نسبت به تغییرات محیطی، اجتماعی، سیاسی، فناورانه و حتی تحولات بین‌المللی می‌سنجد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: یکی از کنش‌های مهم روابط عمومی در حوزه هویت برند، سنجش شهرت، اعتبار، تصویر و موقعیت سازمان از طریق پژوهش و ممیزی برند است که در این راستا روابط عمومی علاوه بر بازارپژوهی و مخاطب‌سنجی، نقاط قوت وضعف برند، رفتار، تعهد و قول سازمان و ارزش و اعتبار برند در جامعه را شناسایی کند و به عنوان دماسنج کمک کند تا سازمان به روز بوده و خود را با تغییرات محیط هماهنگ کند.

سالار کاشانی، یکی دیگر از اساتید حاضر در این وبینار گفت: نظرسنجی راهی مطمئن برای دستیابی به روش‌های دقیق و علمی برای به تصویر کشیدن دیدگاه جامعه هدف و تعمیم آن به کل جامعه است، در حالی که سایر روش‌ها این خروجی را به ما نمی‌دهند و اطلاعات حاصله از آن‌ها قابل تعمیم به همه مردم نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پیامدهای افکارسنجی امکان بهره‌مندی و اطلاع سازمان از نظر مردم و مشارکت آن در فرآیند کار خود است، گفت: فهم تفاوت‌ها(جنسی، سنی، شغلی و ...)، اصلاح تصورات قالبی، مشارکت مردم در جهت‌گیری‌های سازمانی، اصلاح فرآیندها و سنجش روند تغییرات از جمله کاربردهای افکارسنجی است.

سرپرست معاونت پژوهشی ایسپا، در رابطه با روند اجرای طرح نظرسنجی عنوان کرد: مطالعات اولیه، تهیه ابزار سنجش، نمونه‌گیری، گردآوری داده‌ها، داده‌پردازی و تهیه گزارش از مهم‌ترین مراحل اجرای یک نظرسنجی است.

وی یادآور شد: در اجرای این روندها، یک پرسشنامه معتبر می‌تواند رسیدن به درک عینی از داده‌های مختلف را تضمین کند، همچنین نمونه‌گیری کار نظرسنجی را با سایر روش‌ها متمایز می‌کند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد