درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:29   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46175صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 5 بهمن 1399 - 15:20
سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری
محسن رضائی کارشناس ارشد علوم ارتباطات - در زمانی که تمامی شرکت‌ها در حال مبارزه برای بقا بودند، برخی تصمیم گرفتند تا از برنامه‌های روابط‌عمومی که تدوین کرده بودند استفاده کنند؛ در میان تمامی اقدامات پراکنده‌ای که در این حوزه شاهد آن بودیم، برخی از روابط عمومی‌ها با فرصت‌شناسی توانستند موفقیت‌های قابل توجهی را به‌دست آورده و شرکت‌های‌شان را به تالار مشاهیر سال 2020 هدایت کنند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سال 2020 با تمامی مشکلاتی که داشت همه جهان را درگیر خود کرد و چالش‌های جدی را حتی برای قدرتمندترین‌ها به‌بار آورد. این مشکلات موانعی بزرگ‌تر از همیشه را در مسیر شرکت‌های تجاری قرار داد و این در حالی بود که بسیاری از این شرکت‌ها هنوز توجهی به توانمندی‌های روابط‌عمومی‌ها ندارند.


در زمانی که تمامی شرکت‌ها در حال مبارزه برای بقا بودند، برخی تصمیم گرفتند تا از برنامه‌های روابط‌عمومی که تدوین کرده بودند استفاده کنند؛ در میان تمامی اقدامات پراکنده‌ای که در این حوزه شاهد آن بودیم، برخی از روابط عمومی‌ها با فرصت‌شناسی توانستند موفقیت‌های قابل توجهی را به‌دست آورده و شرکت‌های‌شان را به تالار مشاهیر سال 2020 هدایت کنند.


6 برندی که در این حوزه عملکرد درخشانی داشتند، در ادامه معرفی می‌شوند:


1- آب‌میوه‌های اوشن اسپری (OCEAN SPRAY)


اوشن اسپری در این سال یکی از درخشان‌ترین اقدامات را به نمایش گذاشت.


این شرکت با تولید کلیپی با نرم‌افزار موبایلی تیک‌تاک توانست کمپینی را راه‌اندازی کند که حجم بسیار بالایی از مخاطبان را درگیر کند. در این کلیپ چهره شناخته شده موسیقی را نشان می‌دهد که پس از خراب شدن خودرویش سوار بر لانگ‌برد(اسکیت) در حاشیه اتوبان در حال حرکت بوده و همزمان، آب میوه اوشن اسپری می‌نوشد. در این برنامه تبلیغاتی، شرکت، حتی عالی‌ترین مقام خود را درگیر تولید و ارسال کلیپی همگن کرد و نتیجه آن دربرگیری فیلم‌های تولید شده در فضای مجازی شد.


اوشن اسپری با ایجاد این کمپین از نقش شنیدن افکار عمومی و تصمیم‌گیری سریع برای رسیدن به موفقیت استفاده کرد و روابط‌عمومی، موفقیت مشابه دیگری را همچون سال 1971 که برای گروه موسیقی که آبوداکا (شخص خواننده حاضر در کلیپ) در آن حضور داشت به ارمغان آورد.

2. موزه ملی گاوچران و میراث غرب


یکی دیگر از تجربیات که در مقیاس کوچک‌تر می‌توان اقدامی موفق در حوزه روابط‌عمومی از آن یاد کرد مربوط به ر‌اه‌اندازی حساب توئیتر موزه ملی گاوچران و میراث غرب در شهر اوکلاهاماست.


زمانی که این موزه با شیوع ویروس کرونا ناچار به تعطیلی شد، رئیس موزه تصمیم گرفت تا با ورود به توئیتر هر آن‌چیزی که بازدیدکنندگان به‌دنبال آن بودند را از طریق فضای مجازی در اختیارشان قرار دهد. نخستین توئیت «تام تیلر» در ماه مارس با مضمون «من در رسانه‌های اجتماعی تازه وارد هستم اما علاقه دارم تا محتوای مربوط به موزه و هرآنچه که در خصوص گاوچران‌هاست را در توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام به نمایش بگذارم» منتشر شد.


صفحه توئیتر این موزه اکنون بیش از 291 هزار نفر دنبال کننده دارد و هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود. در واقع موزه توانست با این کار خلاقانه یک تهدید را به فرصت تبدیل کرده و کارکنان خود را با یک ایده سرگرم کننده قدرتمند سازد.

3- سابپار پارک


چگونه موضوعی منفی را به زمینه‌ای برای مثبت‌اندیشی تبدیل کنیم؟ «امبر شیر» طرحی است که در قالب نشان «سابپار پارک» توانست این موضوع را عملیاتی کند.


وی در خصوص پوسترهایش می‌گوید: «همیشه نکته قابل بحثی در خصوص هر پارک وجود دارد و این ایده‌ای شد تا نشان سابپار پارک ایجاد شود. بر همین اساس در طراحی‌ها برای هر پارک نوشته‌ای در کنار تصاویر در نظر گرفته می‌شود که به‌صورت طنز به بیان یک مطلب خاص منفی می‌پردازد».


این موضوع نیز مثال دیگری بود از اقدام فوق‌العاده کاربران در تولید محتوای روابط‌عمومی برای جذب افرادی که نیاز به خندیدن دارند.

4- گپ


گپ (پوشاک) در حالی که در عرضه هودی (سوئیشرت کلاه دار) با شکست مواجه شد، تلاش کرد تا با اهدای شلوارهای کتان برند خود را به بازار بازگرداند.


وقتی که گپ متوجه شد که مجری شبکه تلوزیونی MSNBC در جریان انتخابات سال 2020 آمریکا شلوارهای کتان گپ را می‌پوشد، تصمیم گرفت که 500 عدد از شلوارهایش را به پسران و دخترانی که در کمپین‌های انتخاباتی فعال بودند اهدا کند. نتیجه این اقدام بازگشت این برند به دایره رقابت در بازار پوشاک شد و امروز این شلوارها به قیمت 60 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

5- پینت فارمر


شرکت رنگ‌سازی «پینت فارمر» دیگر نشانی است که در ماه نوامبر پای در تالار مشاهیر سال 2020 نهاد. پینت فارمر در حالی بزرگ‌ترین پیروزی خود را در این سال ثبت می‌کند که در ابتدا در حال تجربه شکستی بزرگ بود.


«شروین ویلیامز» شرکت رنگ‌سازی 150 ساله‌ای است که یکی از نیروهای خود را به‌دلیل انتشار فیلمی که در آن در حال مخلوط کردن رنگ‌هاست را اخراج می‌کند و شرکت پینت فارمر با استفاده از فرصت پیش آمده ناشی از این اقدام مقدمات پیروزی خود را فراهم می‌کند.


این فرد 22 ساله که دانشجوی دانشگاه اوهایو است در بیان موضوع پیش آمده و دلیل پیوستنش به شرکت پینت فارمر عنوان می‌کند: زمانی که از شرکت 150 ساله رنگ‌سازی جدا شدم تقریبا از تمامی شرکت‌های تولید رنگ کشور دعوت نامه‌ای را دریافت کردم. اما در نهایت تصمیم گرفتم که به شرکت «فلوریدا پینت» که تنها 25 شعبه در شهر فلوریدا را اداره می‌کند بپیوندم و دلیل آن فرهنگ خانواده محوری این شرکت بود.»


این شرکت در واقع توانست با تبدیل موضوعی خسته‌کننده به موضوعی جالب به جذب مخاطبان بپردازد.


6- سوبارو


و در نهایت یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کمپین‌ها در سال 2020 توسط شرکت ماشین‌سازی سوبارو ساخته شد. سوبارو در کمپین خود با گروه‌های نجات حیوانات برای ایجاد سرپناه برای سگ‌ها همراه شده و حتی در تبلیغ تلویزیونی خود از خانواده‌ای از سگ‌ها با تگ‌لاین «سگ‌های آزمایش شده، سگ‌های پذیرفته شده» استفاده می‌کند. امروز این شرکت به عنوان یک شرکت ماشین‌سازی دوستدار سگ‌ها شناخته می‌شود.


خبرگزاری دیترویت‌پرس در خصوص این رویداد می‌نویسد: این اقدام شرکت سوبارو همسو با اقدام مشابه شرکت در سال 2015 که به عنوان بزرگ‌ترین همکاری برای نجات 230 هزار حیوان شکل گرفت. این شرکت 12 سال پیش به عنوان حامی مالی یکی از انجمن‌های نجات حیوانات در حدود 28 میلیون دلار کمک مالی داشت.

راه‌کارهایی برای طراحی کمپین‌های روابط‌عمومی

 محتوای تولید شده توسط کاربران معدن طلاست، آنها را با دقت ببینید و با سرعت از آنها بهره بگیرید.


 هماهنگ ماندن با شبکه‌های اجتماعی و گوش دادن به خواسته‌ها بیان شده در این فضا بیش از هر زمان دیگر مهم به نظر می‌رسد.


 وقتی نمی‌توانید برنامه‌های اصلی خود را عملیاتی کنید، به ایده‌های خلاقانه خارج چارچوب برنامه های‌تان توجه کنید. امسال زمان فوق‌العاده‌ای برای آزمایش ایده‌های نو و پذیرفتن ریسک برای تولید محتوای متفاوت است.


 تک ضربات به موضوعات هیجانی و انسان دوستانه در برنامه‌های ارتباطی می‌تواند امتیازات بزرگی را برای برند شما به ارمغان بیاورد.


 همکاری جذاب است و می‌تواند فرصتی را فراهم بیاورد تا زوجی بزرگ‌تر و با قابلیت دستیابی به مخاطبان جدید را ایجاد کند.

پی نوشت:
«میشل مسنجر گرت» چهره‌ای شناخته شده در روابط‌عمومی، بازاریابی محتوایی و رسانه‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود. مقالات و مشاوره‌های میشل به عنوان مشاور روابط‌عمومی، خالق محتوا، وبلاگ‌نویس، سخنران و نویسنده و برنده جایزه در چندین همایش بین‌المللی علوم ارتباطات شده است ضمن اینکه در سال 2020 به عنوان رهبر برتر روابط‌عمومی دیجیتال انتخاب شده و وبلاگ وی در لیست 25 وبلاگ برتر روابط‌عمومی که باید بخوانند قرار گرفته است.
 

نویسنده: میشل مسنجر گرت

مترجم: محسن رضائی کارشناس ارشد علوم ارتباطات

مرجع انگلیسی: muckrack.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Dec 29, 2020


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد