شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| مدیر کل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش گفت: خلاقیت و نوآوری و پاسخگویی به نیاز مخاطبان به شیوههای نوین و متناسب با شرایط روز میتواند رمز موفقیت و ماندگاری باشد.
به گزارش شارا به نقل از روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش، استفاده از شیوههای نوین برای جذب مخاطب وزارت ورزش کاوه احمدی در نشست هم اندیشی روسای فدراسیونهای ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک افزود: امروز در شرایطی هستیم که به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیتهای سلامت محور مانند ورزش با تعطیلی گسترده و طولانی مدت مواجه شده و نشاط، امید و انگیزه در بین مردم جهان کاهش چشمگیری داشته است.
وی با تبیین شرایط در دوره شیوع ویروس کووید ۱۹ گفت: اگرچه رویدادهای ورزشی مثل گذشته برگزار نمیشود و بسیاری از فعالیتهای ورزشی تعطیل شده، اما همیشه خلاقیت و نوآوری و پاسخگویی به نیاز مخاطبان به شیوههای نوین و متناسب با شرایط روز میتواند رمز موفقیت و ماندگاری باشد.
مدیر کل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه از فدارسیونهای ورزشی به عنوان نهادهایی که ارتباط مستقیم با جامعه ورزش دارد نام برد که تاثیر بسزایی در ایجاد فضای نشاط و انگیزه بخشی برای این قشر دارند.
وی گفت: بهرهگیری از فضای مجازی در تعامل با ورزشکاران و ارتباط مستمر، نظاممند و برنامه ریزی شده برای استعدادیابی، پرورش و توانمندسازی جامعه هدف، از جمله اقداماتی است که در این شرایط به آن نیاز داریم.
کاوه احمدی افزود: به طور مثال پویش ورزش در خانه با همراهی مستمر بخشهای مختلف برگزار شده و اداره کل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیونها و ادارات کل استانی این پویش را در اقصی نقاط کشور به تصویر کشیده است.
وی گفت: جالب است بدانید، پس از بارگذاری ویدئوهای مرتبط با این پویش در صفحه رسمی وزارتخانه در آپارات، آمار بازدیدکنندگان با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه شده است.
مدیر کل روابطعمومی واطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از دلایل اصلی این جهش در تعداد بازدیدها، استفاده از پویشها و ویدئوها با اسامی مردمی است. اشخاصی که معروف نیستند، اما برای خودشان و اطرافیانشان مهم است که به عنوان یک ورزشکار به مردم معرفی شده و مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه حضور در پویشها تنها یکی از روشهای انگیزه بخش و جذاب برای مخاطبان است، افزود: هر چقدر تعامل، همسویی و همکاری بین نهادهای مختلف ورزشی در درون فدراسیونها و خارج از مجموعه با سیاستگذاران، مدیران، کارشناسان، اصحاب رسانه و روابط عمومیها قویتر باشد، با جریان سازی رسانهای موثرتر، هم خودمان موفقتر خواهیم بود و هم مردم کشورمان تندرستی، شادابی و نشاط بیشتری خواهند داشت.
احمدی این نکته را متذکر شد که در سال پایانی دولت، ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای هشت ساله فدارسیونهای ورزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی افزود: این گزارشها را میتوان در قالب محتوایی چندرسانهای مانند کلیپ، موشن¬گرافیک، فتوتیتر، ویدئو، خبر مکتوب، اینفوگرافیک و ... به صورت مستمر منتشر کرد.
مدیر کل روابطعمومی و اطلاعرسانی تعامل با این اداره کا وزارتخانه برای همسویی و حرکت هماهنگ با مجموعه ورزش کشور، را بسیار مهم دانست و گفت: همکاری روابطعمومی ادارات کل استانی و فدراسیونها ثمربخش بوده و موجب ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیتهای رسانه ای، افزایش شمار مخاطبان و بازدیدکنندگان صفحات و کانالهای رسمی وزارت ورزش و جوانان در فضای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، بله و آپارات، بازنشر اخبار معتبر از منابع رسمی و کنترل حواشی و شایعات شده است.
وی در ادامه به تشکیل کارگروه روابطعمومی فدراسیونهای ورزشی توسط اداره کل روابطعمومی و اطلاعرسانی و کمیسیون روابطعمومی کمیته ملی المپیک که با تاکید ویژه وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد گفت: توجه ویژه سلطانی فر و صالحی امیری نشان از اهمیت نقش روابط عمومیها در پیشبرد اهداف مجموعه ورزش کشور دارد.
|