درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 11:08   

نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان

  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


ادامه ادامه مطلب یک

نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ

  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


ادامه ادامه مطلب دو

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)

  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


ادامه ادامه مطلب سه

ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند/ بخش دوم و آخر
  مزایای آموزش و توسعه موثر
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
  بانک رفاه کارگران وجه التزام اقساط غیر جاری تسهیلات کادر درمان را می بخشد
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند
  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت
  عادی انگاری شرایط بحران
  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد
  مجتمع فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذاشت
  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46108صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 30 دی 1399 - 01:53
فیس‌بوک به قانون جنجالی ترکیه برای شبکه‌های مجازی تن داد
ترکیه در ماه نوامبر برای آن دسته از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک که در آن تاریخ هنوز نماینده‌ای از جانب خود در این کشور تعیین و معرفی نکرده بودند ۱۰ میلیون لیر ترکیه معادل بیش از یک میلیون یورو جریمه مالی وضع کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت فیسبوک با تن دادن به قانون مصوب پارلمان ترکیه برای نظارت و کنترل ملموس‌تر بر شبکه‌های اجتماعی روز دوشنبه رسما اعلام کرد که کار تعیین یک نماینده حقوقی در این کشور را آغاز کرده است.

به گزارش شارا به نقل از یورونیوز، این شرکت غول‌آسای آمریکایی بدین ترتیب تسلیم قانونی در ترکیه شده که یکی از بزرگترین اهداف آن اعمال کنترل بیشتر بر محتوای شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آسان به یک شخصیت حقوقی به نمایندگی از آنهاست.

به موجب این قانون فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی خارجی با تصمیم و رای دستگاه قضایی ترکیه ملزم خواهند بود تا هر محتوایی را که مورد اعتراض مقامات این کشور قرار گرفته از پلت‌فرم خود حذف کنند.

شرکت فیس‌بوک روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس تدابیر قانونی جدید ما روند انتخاب یک نماینده رسمی در ترکیه را آغاز کرده‌ایم.»

به گفته عمر فاتیح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه این اقدام همچنین شامل شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام نیز می‌شود که که در تملک شرکت فیس‌بوک است.

پارلمان ترکیه ماه ژوئیه گذشته بنا به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور به منظور آنچه «نظم بخشیدن» به فعالیت‌ شبکه‌های اجتماعی عنوان شده، قانونی بحث برانگیز را که ضامن تقویت کنترل بر پلت‌فرم‌های پر بازدید اینترنتی است به تصویب رساند.

این قانون که از ماه اکتبر به اجرا درآمده شبکه‌های اجتماعی با بیش از یک میلیون بازدیدکننده در روز نظیر توییتر و فیس‌بوک را ملزم به تعیین یک نماینده قانونی در ترکیه می‌کند. رعایت نکردن این اصل با جرائم و محدودیت‌هایی از سوی دستگاه اجرایی ترکیه همراه خواهد بود.

به موجب قانون یاد شده شبکه‌های اجتماعی پر بازدید همچنین ملزم هستند که از رای و احکام دادگاه‌های ترکیه برای حذف برخی محتواهای منتشر شده ظرف ۴۸ ساعت تبعیت کنند.

منتقدان این قانون معتقدند که تصویب چنین مقرارت و محدودیت‌هایی، راه را برای اعمال سانسور هموار‌تر می‌کند؛ این درحالیست که به اعتقاد این دسته از افراد دولت ترکیه همواره در حال رصد و ردیابی فعالیت منتقدان در شبکه‌های اجتماعی است.

ترکیه در ماه نوامبر برای آن دسته از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک که در آن تاریخ هنوز نماینده‌ای از جانب خود در این کشور تعیین و معرفی نکرده بودند ۱۰ میلیون لیر ترکیه معادل بیش از یک میلیون یورو جریمه مالی وضع کرد.

بیانیه فیس‌بوک در تایید آغاز روند انتخاب یک شخصیت حقوقی به نمایندگی از این شرکت در ترکیه درست یک روز پیش از دومین دور مجازات‌ها بر ضد شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که این‌ بار ممنوعیت درآمد‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک به ریاست مارک زاکربرگ در توضیح اقدام خود برای تعیین نماینده‌ در ترکیه به کاربران اطمینان داده که بر سر آزادی بیان هیچگونه امتیازی به مقامات این کشور نخواهد داد.

در بیانیه روز دوشنبه شرکت فیس‌بوک تاکید شده که اگر مقامات ترکیه بر حذف محتوایی که منطبق با قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی است اصرار بورزند، نماینده خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

ترکیه نظارت دقیق و مستمری بر فعالیت شبکه‌های اجتماعی در این کشور دارد و تا کنون چندین پرنده تخلف به زعم قانونگذاران ترک که بواسطه چند توییت ساده از آنها به عنوان «توهین به رئیس کشور» یا «ترویج نام برده شده به دادگاه و پیگیری قضایی کشیده شده است.

آنکارا سال ۲۰۱۹ دسترسی به ۴۰۸ هزار وبسایت را مسدود کرد و برای ۴۰ هزار توییت، ۱۰ هزار ویدیوی منتشر شده در یوتیوب و ۶ هزار و دویست پست منتشر و به اشتراک گذاشته شده در فیس‌بوک محدودیت‌هایی ایجاد کرد.

شبکه‌ اجتماعی چینی تیک تاک قبل از فیس‌بوک اوایل ماه جاری میلادی نماینده‌ای از جانب خود در کشور ترکیه تعیین و معرفی کرده بود. این در حالیست که توییتر هنوز از تعیین نماینده و اعزام وی به کشور ترکیه خبری نداده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد


  روابط عمومی، پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد


  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت


  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند


  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد