درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:20   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46095صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 3 بهمن 1399 - 08:36
اصول نگارش آگهی اثربخش چاپی
علی فروزفر – داور بخش آگهی ها و رپرتاژ آگهی های جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی - از کلیشه، تکرار، و تقلید دوری بجویید. کلیشه ها موجب دردسر می‌شوند. یاد بگیرید که بدون آنها به پیش بروید. کلمات و عبارات درخشان، شگفت‌انگیز، و ابتکاری، خواننده را سرحال نگه می دارد و مشتاق خواندن می کند.
  

۱. بروید سراغ نکتۀ اصلی - سریع.


۲. ساده و شفاف بر یک ایدۀ اصلی تأکید کنید.


۳. ذهن‌تان را روی یک موضوع، متمرکز کنید. تلاش نکنید که کاری بیش از حد انجام دهید. اگر در یک زمان، بیش از یک خرگوش را تعقیب کنید، هیچ کدام را نخواهید گرفت.


۴. محصول را به روشنی، جایگاه یابی کنید.


۵. نام محصول را در بالا قرار دهید و آن را تقویت کنید.


۶. درباره منافع نهایی که در ذهن مشتری است، بنویسید.


۷. از جمله های کوتاه استفاده کنید. واژه های آسان و آشنا و مضامین قابل فهم برای مخاطب را به کار بگیرید.


۸. واژه ها را هدر ندهید. همان را بگویید که باید بگویید - نه بیشتر، نه کمتر. ولخرجی نکنید، ناخن خشک هم نباشید.


۹. از فخرفروشی، لاف زنی، و خودستایی بپرهیزید. از دیدگاه خواننده بنویسید، نه از زاویۀ دید خودتان. از "ما"، "ما را" و "مال ما" استفاده نکنید.


۱۰. از کلیشه، تکرار، و تقلید دوری بجویید. کلیشه ها موجب دردسر می‌شوند. یاد بگیرید که بدون آنها به پیش بروید. کلمات و عبارات درخشان، شگفت‌انگیز، و ابتکاری، خواننده را سرحال نگه می دارد و مشتاق خواندن می کند.


۱۱. با ذهن پرنشاط، شامۀ قوی، و هوشیاری بنویسید. هیجان برپا کنید. مطمئن شوید که خودتان نیز از متن نوشته شده، مسرور و هیجان زده می شوید.


۱۲. از زبان پرشور و سرشار از زندگی استفاده کنید. از فعل ها و قید های فراوان بهره بگیرید.


۱۳. به زمان حال و فعل معلوم بچسبید. سرراست و صریح صحبت کنید.از زمان گذشته و فعل مجهول بپرهیزید. در موارد استثنا و به منظور اثرگذاری ویژه باید با هوشیاری و احتیاط از آنها استفاده کنید.


۱۴. از ضمایر شخصی بهره بگیرید. به یاد داشته باشید که با انسان حرف می زنید. پس به گونه ای بنویسید که گویی با دوستتان صحبت می کنید. هرگاه مناسب بود، از "شما" و "مال شما" استفاده کنید.


۱۵. از عبارات و جملات کوتاه، استفاده کنید. مردم، راحت و خودمانی با هم حرف می‌زنند (به خودتان گوش کنید تا باور کنید).


۱۶. بیش از حد، نقطه گذاری و نشانه گذاری نکنید. این کار، روح و جان کلام را می‌گیرد. خطای اصلی متوجه ویرگول های اضافی است. بهانه به دست خواننده ندهید که از متن، فرار کند.


۱۷. متن را عاری از توهین و تحقیر رقیبان بنویسید.


۱۸. زبان ملی را تضعیف یا مخدوش نکنید. قواعد درست نویسی را رعایت کنید و فارسی را پاس بدارید.


۱۹. متن را با صدای بلند بخوانید. آیا آنچه نوشته اید به گوش شما خوش می آید؟ خطاها را شکار کنید. زبان مکتوب، کاملاً با زبان شفاهی فرق دارد.


۲۰. متن را بازنگاری و آراسته کنید. آن را بی رحمانه ویرایش کنید. فقط کلیت ماجرا را بگویید، نه بیشتر. وقتی که کامل شد، توقف کنید.
 

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد