درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 11:47   

نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان

  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


ادامه ادامه مطلب یک

نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ

  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


ادامه ادامه مطلب دو

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)

  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


ادامه ادامه مطلب سه

ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند/ بخش دوم و آخر
  مزایای آموزش و توسعه موثر
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
  بانک رفاه کارگران وجه التزام اقساط غیر جاری تسهیلات کادر درمان را می بخشد
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند
  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت
  عادی انگاری شرایط بحران
  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد
  مجتمع فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذاشت
  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46077صفحه نخست » خبر یکشنبه، 27 دی 1399 - 12:38
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر: خبرگزاری ردنیوز راه اندازی می شود
دکتر روح اله استاک مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی به گلستان سفر کرد و پس از نشست صمیمی با مدیرعامل هلال احمر و مدیران ارشد این استان، با مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستان، معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان دیدار و گفتگو کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر به منظور بازدید از عملکرد و فعالیت های جمعیت هلال احمر گلستان به استان سفر کرد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، دکتر روح اله استاک مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی به گلستان سفر کرد و پس از نشست صمیمی با مدیرعامل هلال احمر و مدیران ارشد این استان، با مدیرکل صدا و سیما مرکز گلستان، معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان دیدار و گفتگو کرد.

 

همچنین در ادامه این سفر با اعضای باشگاه خبرنگاران هلال احمر گلستان و رابطین خبری شهرستان ها نشست صمیمی برگزار کرد. از دیگر برنامه های دکتر استاک در گلستان حضور در جلسه شورای معاونین این استان و جلسه هم اندیشی با مدیران خبرگزاری های استان و بازدید از مرکز کنترل، پیشگیری و درمان سرطان جمعیت هلال احمر در شهرستان بندر ترکمن بوده است.

اطلاع رسانی حرفه ای مهمترین نکته مورد توجه مدیران باشد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در دیدار با دکتر استاک گفت: بعید است که هیچ اهل سیاست، فرهنگ و اجتماعی به تاثیر کار رسانه در موضوعات مختلف واقف نباشد؛ بازنمایی رفتار یک نهاد در ذهن شهروندان معلول عملکرد رسانه‌های اجتماعی است، بنابراین اهمیت رسانه‌ها کمتر از نهادهای اصلی نیست مخصوصا در این دنیای مدرن که یک عکس یا یک جمله و شعار می‌تواند نگرش ها را تغییر دهد.


احسان مکتبی در ادامه افزود: اطلاع‌رسانی حرفه‌ای الان مهم‌ترین نکته است که اگر مدیری به آن توجه نکند از همه امورات عقب می‌ماند. تعریف عملکرد یک نهاد در ذهن مخاطب بسیار مهم است؛ بنابراین باید رساندن اطلاعات دقیق و درست در ذهن مخاطب ایجاد آرامش کند.


رئیس شورای اطلاع رسانی استان گلستان خاطر نشان کرد: دامنه کار افرادی که در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند پس از مدرن شدن دنیا و اینکه هر شخص خودش می‌تواند یک رسانه باشد، بسیار گسترده و سخت شده است. هم افزایی رسانه ها، برگزاری مانور مشترک و خانه‌های هلال موضوعاتی هستند که ما هم برای تحقق آنها در جمعیت هلال‌احمر تلاش خواهیم کرد.

نقش آموزش رسانه ها در پوشش بحران


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در استانداری گلستان گفت: چندی پیش مانور لحظه صفری برگزار کردیم که صرفا هلال احمر درگیر بود با وجودی که در بحران‌ها همه نهادهای امدادی حضور دارند.


دکتر روح اله استاک افزود: ما از رئیس جمهور درخواست داریم تا بشود یک مانور مشترک با سایر دستگاه‌های امدادی برگزار کنیم که البته حضور پر رنگ رسانه ها هم نیاز است. از سویی هم آموزش رسانه‌ها برای پوشش بحران‌ها بسیار مهم است که بتوانند به بهترین شکل اخبار بحران ها را انعکاس دهند.

صدا و سیما برای پوشش برنامه های خانه های هلال و امور خیرین آماده است


مدیرکل صدا وسیما مرکز گلستان در دیدار با رکتر استاک گفت: ما هلال احمر را از خودمان می‌دانیم و همواره برای انجام هر کمکی به این نهاد آماده هستیم. در راستای معرفی خانه های هلال، فرهنگ سازی، معرفی خیرین و سایر موضوعات مربوط به هلال‌احمر همراه جمعیت هلال‌احمر هستیم و برای پوشش خبری این موضوعات کمک خواهیم کرد.


محمد منتظر حجت اذعان داشت: من شخصا جوانان هلال احمر را در زلزله بم به چشم دیدم که در صحنه های وحشتناک این زلزله کمک می‌کردند؛ حضور هلال احمر و نیروهای امدادی در زلزله‌ی بم بی‌نظیر بود، امدادگران جان خود را کف دست گذاشتند و خانه به خانه در حال جست‌وجو بودند که همه‌ی این زحمات شایسته تقدیر هستند. همانطور که می‌دانیم ضریب نفوذ شبکه های استانی از شبکه های سراسری بیشتر است بنابراین تمرکز بر رسانه های محلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. برای ما فرقی ندارد چند روز از دولت باقیمانده، ما تا آخرین لحظه در خدمتگزاری به مردم کم نخواهیم گذاشت.

شبکه های استانی سیما از استقبال مردمی برخوردارند


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در دیدار با محمد منتظر حجت گفت: قانون سازمان مدیریت بحران و صراحتا ماده ۱۴ مدیریت بحران تکالیف وسیعی برای جمعیت هلال‌احمر دیده شده است. از جمله موضوعات مربوط به آموزش همگانی و امدادونجات، نیاز جمعیت هلال‌احمر را به سازمان صداوسیما و همچنین رسانه‌های محلی بیش از پیش نشان می‌دهد. به تازگی هم پیش‌نویس ستاد مدیریت رسانه‌ بحران نوشته شده که محوریت آن صداوسیما است. بنابراین باید در مرحله پیش از بحران بتوانیم فرهنگ سازی اولیه را با کمک صداوسیما انجام دهیم.


دکتر روح اله استاک بیان کرد: در سیماهای محلی که از جمله رسانه‌های مهم و تاثیر گذار هستند با استقبال خوب مردم هم روبه‌رو شدند. باید تلاش کنیم بحث آموزش همگانی را پیش ببریم که یکی از محورهای اصلی راه‌اندازی خانه‌های هلال است، خانه‌های هلال همان هلال‌احمرهای کوچک هستند که تا الان ۴ هزار خانه راه‌اندازی شده و چشم‌انداز آن ۳۷ هزار خانه هلال است، این خانه‌ها به تاب آور شدن مردم در حوادث کمک زیادی خواهد کرد که باز هم نیازمند کمک صداوسیما هستیم. با توجه به اینکه یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر آموزش همگانی است بیشتر از پیش نیازمند همکاری با صداوسیما هستیم؛ همچنین شبکه های استانی به جهت استقبال خوب مردم از آنها و تاثیرگذاری خوبی که دارند در اولویت جمعیت هلال احمر برای همکاری قرار دارند.

کمک رسانه ملی خواست هلال احمر است


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این نشست صمیمی گفت: ارتباط جمعیت هلال‌احمر گلستان و صداوسیما همواره ارتباط موثر و خوبی بوده است، معرفی خیرین در پخش زنده، تهیه گزارش از فعالیت خیرین و پخش گزارش‌ها از صداوسیما کار خوبی خواهد بود.


فرهاد میقانی تصریح کرد: خانه هلال بحث بسیار مهمی است که نیازمند کمک رسانه ملی برای معرفی بیشتر و بهتر آن هستیم، شارژ انبارهای امدادی با وجود ظرفیت خیرین و داوطلبان باز هم نیاز به کمک دارد. معرفی خیرین در برنامه های زنده و شرح فعالیت هایشان می‌تواند به نوعی مشوق سایر خیرین برای همکاری بیشتر با هلال احمر بشود.

دکتر همتی از مدیرعامل و روابط عمومی هلال‌احمر گلستان تقدیر کرد


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در ارزیابی های ۳ ماهه ای که از استان های سراسر کشور انجام شد، روابط عمومی گلستان حائز رتبه برتر شده است و دکتر همتی از مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این استان با ارسال لوح سپاس تقدیر کرد. همچنین در دوره‌ی گذشته هم استان گلستان رتبه برتر را به خود اختصاص داد.


روح اله استاک در ادامه افزود: دکتر همتی تلاش در جهت اهداف و ماموریت های ذاتی جمعیت هلال احمر را ضروری می‌داند؛ برگزاری مانورهای ساعت صفر به صورت متمرکز با رعایت مدیریت استاندارد از دغدغه های هلال‌احمر است. براین اساس روابط عمومی ها باید از طریق تعامل با رسانه ها حضور پررنگی در این مانورها داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: رسانه ها صرفا ابزار نیستند بلکه به عنصری حیاتی و قابل تأمل برای تمامی افراد در اقشار مختلف خانه و خانواده تبدیل شده اند. رسانه ها هنگام وقوع بحران به‌عنوان ابزارهای مطلوب و کارآمد حین ماموریت های جمعیت هلال احمر به حساب می‌آیند. درک کارکرد و‌ نوع بهره مندی رسانه در مواقع مواجهه با بحران همواره اصل اساسی است.


وی اشاره کرد: در موضوع مانورهای ساعت صفر لزوم‌ توجه به بحث رسانه ها برای هلال‌احمر مورد توجه بوده است و آمادگی رسانه ها هم در این موارد بسیار مطلوب است. جمعیت هلال احمر باید بر اساس ظرفیت های اجتماعی قدرتمند شود و سرمایه اجتماعی یک عنصر اساسی برای هلال احمر است.

هدف نهایی ما در باشگاه خبرنگاران هلال‌احمر راه‌اندازی «خبرگزاری ردنیوز» است


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در جمع اعضای باشگاه خبرنگاران داوطلب گفت: امروز در اولین روز سفر به گلستان جواب این سوال را گرفتم که چرا «هلال‌احمر گلستان در ارزیابی دو مرحله‌ای همه‌ی حوزه‌ها در صدر است»


دکتر استاک بیان کرد: باشگاه خبرنگاران داوطلب یک بستر مناسب جهت شکوفایی توانمندی‌ها است؛ ارزشمندترین نکته در بدنه باشگاه خبرنگاران هلال‌احمر، بهره‌مندی از ظرفیت‌های این جمعیت است.


وی تصریح کرد: هدف نهایی ما در باشگاه خبرنگاران هلال‌احمر راه‌اندازی «خبرگزاری ردنیوز» است، در واقع استفاده از خبرنگاران داوطلب در حوزه‌های گوناگون یکی از رسالت‌های ما در این باشگاه است.


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اشاره کرد: بحث آموزش در حوزه‌های مختلف از دغدغه‌‌های ما در باشگاه خبرنگاران داوطلب است، همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌های دیگر در جهت آموزش همگانی به مردم در مقابله با بحران و افزایش تاب‌آوری جامعه به‌عنوان حلقه اتصال میان هلال‌احمر و رسانه‌ها به کار می‌آید.

دوره خبرنگاری در بحران برگزار می شود/ سخنگو در حوادث ملی دبیرکل است


جلسه هم اندیشی مدیران خبرگزاری استان گلستان با مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در سالن شهید احمدی روشن گرگان برگزار شد. در این نشست هم اندیشی که با حضور مدیران خبرگزاری های استانی و نمایندگان آنان در سفر ۲ روز مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی به این استان برگزار شد، هر یک از خبرگزاری ها نظرات خود را بیان کردند.


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران گفت:جمعیت هلال‌احمر تا پایان سال دچار کمبود بودجه هست و این کسری در بودجه ۱۴۰۰ هم برای هلال‌احمر وجود دارد، همچنین در حال حاضر فقط ۵۰ درصد انبارهای امدادی پر هستند.با کمک ۵۰ میلیارد تومانی دولت ۳ بالگرد اورهال شدند و الان ۱۹ بالگرد هلال‌احمر آماده خدمت رسانی هستند، به تازگی هم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از اضافه شدن یک فروند بالگرد امدادی به ناوگان هلی کوپتری این جمعیت خبر داده است که قرارداد خرید این بالگرد تا پایان سال جاری نهایی و در سال ۱۴۰۰ تحویل خواهد شد.باید اعلام کنم که در جمعیت هلال‌احمر سخنگو در مواقع بروز حوادث محلی، مدیرعامل استان و در مواقع حوادث ‌ملی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر هستند.


طبق گفته وی، خبرنگاران روابط عمومی نقش تسهیل‌گری دارد و قرار نیست چهره میدان بشود و اظهار نظر کند، ما درصدد انجام این پروسه هستیم، به زودی هم دوره آموزش در بحران برای خبرنگاران برگزار می‌شود. تعامل دو طرفه بسیار مهم است؛ به دلیل ارتقای سرمایه اجتماعی و جذب اعتماد مردم و با توجه به استفاده از ظرفیت خیرین نیازمند تعامل با همه‌ی رسانه‌ها با همه سلایق فکری هستیم، ما پذیرای انتقادات سازنده هستیم تا اگر نقطه ضعفی وجود دارد برطرف شود، خبرنگاران متخصص حوزه های خود هیتند و ما با بهره‌گیری از نظرات آنها به کمک مردم می‌رویم.


دکتر استاک گفت: شبکه‌های اجتماعی در بحران‌ها نقش مهمی دارند؛ چراکه رسانه‌ها در بحران‌ها به عنوان متخصص به ما کمک می‌کنند تا راهکارهای انتشار اخبار در بحران‌ها را بیابیم و اعتماد عمومی را هم جذب کنیم.سال ۱۳۹۴ استارت خانه‌های هلال زده شد اما در سال ۱۳۹۹ به شکل جدی پیگیری می‌شود؛ الان نزدیک ۴ هزار خانه هلال داریم که افق بلند مدت تاسیس ۳۷ هزار خانه هلال است، پایه راه‌اندازی ایت خانه‌ها در روستاها و براساس کار داوطلبی است.ملاک خدمت و کمک به مردم است تا در بلایا آسیب‌ها کمتر شود، رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند و باید پیش از وقوع بحران مردم را از خطرات آگاه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد


  روابط عمومی، پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد


  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت


  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند


  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد