درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:04   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46069صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 26 دی 1399 - 12:49
نمایشگاه مجازی فرصتی برای انتشار اسناد
سهل‌انگاری روابط عمومی‌ها تهدیدی برای حذف منابع
از موزه میراث مکتوب تا انتقال منابع دیداری و شنیداری ادارات به مرکز اسناد - منابع دیداری و شنیداری آنالوگ و دیجیتال قابل توجهی نیز شامل عکس، فیلم، صوت در بایگانی راکد و جاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان نگهداری می‌شود که هر کدام دارای ارزش تاریخی و راوی اتفاقات گوناگون استان هستند و قطعا باید در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اسناد باارزش تاریخی قابل توجهی از منطقه غرب کشور به‌ویژه استان همدان در آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد استان موجود است که لازم است در فضایی نمایشگاهی به‌عنوان بخشی از میراث مکتوب کشور در معرض دید علاقه‌مندان و گردشگران قرار گیرد.


به همین منظور طرح ساخت موزه اسناد و میراث مکتوب منطقه غرب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان درحال طراحی و تدوین است.


مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در حاشیه دیدار با حجت‌الاسلام زین‌العابدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اعلام این خبر، افزود: مشترکات بسیاری بین مرکز اسناد همدان و اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که نتیجه همکاری طرفین، ثبت اسناد واقفین، اجرای دقیقتر نیات واقفین و حفظ و نگهداری اسناد تاریخی مرتبط با وقف به‌عنوان سند افتخار مردم استان و منطقه است.


میثاق گودرزی افزود: کتاب‌های خطی و چاپ سنگی، اسناد شرعیه و مکتوبات بسیاری در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که خوشبختانه با همکاری مرکز اسناد همدان به‌عنوان نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در منطقه غرب کشور ضمن انجام امور تخصصی و فنی، در شرایط خوبی نگهداری می‌شود و در دسترس علاقه مندان است.


وی افزود: نگاه فرهنگی و علمی حاکم بر بدنه مدیریتی و اداری اداره کل اوقاف استان موجب طرح ایجاد موزه میراث مکتوب منطقه غرب کشور با سرمایه‌گذاری خیرین و واقفین فرهنگی شد که این موضوع به‌جد درحال برنامه‌ریزی و طراحی است.


گودرزی اضافه کرد: در این موزه که به‌نوعی بانک نسخ خطی منطقه نیز خواهد بود، کتب خطی موجود در مجموعه‌های پراکنده اداری و دانشگاهی، اسناد و مدارک تاریخی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و مجموعه اسناد مجموعه داران ضمن دیجیتال‌سازی و فهرست‌نویسی برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، در معرض دید مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.


زین‌العابدینی نیز با اشاره به سوابق همکاری‌های دوجانبه 2 مرکز، افزود: آثار خطی در اختیار این اداره کل قابلیت ثبت در حافظه ملی و جهانی را دارد و با همکاری مرکز اسناد استان، به‌زودی طرح ثبت جهانی آثار به کمیته مربوطه ارسال خواهد شد.


وی افزود: خدمت به فرهنگ و تاریخ کشور و تلاش برای ارتقای سطح علمی و آگاهی جامعه از وظایف اعتقادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که تلاش می‌کنیم در کنار مجموعه‌های مربوطه ایفای نقش کنیم.


وی با اشاره به اقدامات قابل توجه این اداره کل در مقابله با بحران کرونا و خدمت به سلامت جامعه، افزود: نگاه این اداره کل، خدمت به جامعه در ابعاد مختلف پزشکی، درمانی، فرهنگی، پژوهشی و در تعریف کلی اقدامات عام‌المنفعه است و در این راستا با توجه به امکانات و منابع موجود در راستای حفظ و نگهداری از اسناد تاریخی و پروژه‌های تاریخ‌پژوهی گام برخواهیم داشت.


انتقال منابع دیداری و شنیداری ادارات استان به مرکز اسناد


در راستای برنامه دیگری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور قرار است، در منابع دیداری و شنیداری ادارات استان شامل عکس‌ها و فیلم‌های آنالوگ و دیجیتال که به‌نوعی تاریخ مصور فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی است، هرچه سریعتر از سوی روابط عمومی‌های ادارات به مرکز اسناد غرب کشور مستقر در همدان منتقل شود.


رئیس شورای روابط عمومی‌های استان و مدیرکل روابط‌عمومی استانداری همدان در این زمینه، گفت: فعالیت‌های چشمگیری در بیش از 4 دهه حیات جمهوری اسلامی ایران در استان همدان شکل گرفته که اسناد این اقدامات و رویدادهای تلخ و شیرین، باید برای ثبت در تاریخ به‌نحو احسن نگهداری و در مجموعه تخصصی آرشیو ملی ایران به‌عنوان بخشی از میراث مکتوب استان حفظ و نگهداری شود.


اسدا... ربانی‌مهر افزود: اسناد و مکاتبات اداری به‌صورت مستمر و در راستای اجرای قانون واسپاری اسناد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و در قالب مجوزهای عمومی و تخصصی درحال تعیین تکلیف و انتقال است و مجموعه اسناد قابل توجهی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز اسناد همدان جمع‌آوری شده است.


وی افزود: منابع دیداری و شنیداری آنالوگ و دیجیتال قابل توجهی نیز شامل عکس، فیلم، صوت در بایگانی راکد و جاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان نگهداری می‌شود که هر کدام دارای ارزش تاریخی و راوی اتفاقات گوناگون استان هستند و قطعا باید در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شوند.


ربانی‌مهر تأکید کرد: در قالب مکاتبات رسمی از مسئولان روابط عمومی‌های استان و مدیران کل مربوطه درخواست شده که نسبت به انتقال این منابع به مرکز اسناد همدان اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را ارسال کنند که بار دیگر بر این موضوع تأکید و در ارزیابی عملکرد مسئولان روابط عمومی استان لحاظ خواهد شد.


وی از انتقال 7 هزار قطعه عکس آنالوگ آرشیوی روابط عمومی استانداری همدان به مرکز اسناد خبر داد و افزود: این تصاویر مربوط به سال‌های 1365 لغایت 1380 بود که خوشبختانه همراه با منابع آنالوگ موجود به آرشیو ملی منتقل و در تاریخ تصویری استان ثبت شد. وی از انتقال تمامی منابع دیجیتال روابط عمومی استانداری استان به آرشیو ملی تا پایان سالجاری خبر داد.


مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز با اشاره به نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی به‌عنوان حافظه تاریخی کشور و با اشاره به وجود سوابق اجرایی دستگاه‌های استان در آرشیو ملی ایران افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه می‌تواند سوابق فعالیت‌ها و عملکرد آنها را جاودان و ماندگار کند.


میثاق گودرزی افزود: شرایط کنونی فرصت مناسبی برای فعالیت ادارات دولتی در فضای مجازی است و روابط عمومی‌های استان می‌توانند با همکاری سازمان اسناد و مرکز اسناد استان در قالب نمایشگاه‌های مجازی، بخشی از اسناد خود را منتشر کنند.


وی از آمادگی این مرکز برای دیجیتال‌سازی منابع آنالوگ روابط عمومی‌ها خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه با سهل‌انگاری برخی ادارات، منابع دیداری و شنیداری دستگاه‌های اجرایی از بین رفته و عملا تصویری از فعالیت‌های دهه‌های اخیر آنها وجود ندارد که این اتفاق زنگ خطری برای سایر منابع است.
 

منبع: همدان پیام

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد