شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| رئیس روابطعمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران گفت: امروز تولید محتواهای الکترونیکی ضرورت و اهمیت بیشتری پیدا کرده و تولید محتوهای الکترونیکی برای جامعه پرمحتوای عشایری ضروری است.
به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران از برگزاری دوره آموزشی "رویکردهای نوین در روابط عمومی" ویژه مسئولین و کارشناسان روابط عمومی امور عشایر سراسر کشور خبر داد.
علیرضا رحیمی اظهار داشت: فنآوری های نوین و نقش آنها در ارتباطات و انتقال اطلاعات، سرعت تغییر فنآوری های ارتباطی و اطلاعاتی، کاربردهای فنآوری در روابط عمومی الکترونیک و همچنین تولید محتواهای متنی، تصویری و چندرسانه ای از موضوعاتی است که در این دوره آموزشی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به گسترش فنآوری های ارتباطی و ضرورت ارتقاء دانش دست اندرکاران روابط عمومی، افزود: امروزه آشنایی با مدلها و شیوه های جدید ارتباطی و کارکردهای آنها و تولید محتواهای الکترونیکی در روابط عمومی ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
رحیمی با بیان اینکه روابط عمومی الکترونیک با روابط عمومی سنتی از هر نظر متفاوت است، گفت: اگرچه تغییرات محسوسی در کارکرد روابط عمومی ها اتفاق افتاده است، اما به دلیل نگاه سنتی به روابط عمومی ها، هنوز آنچنان که باید به سمت روابط عمومی الکترونیک و تولید محتواهای چندمتنی و الکترونیکی حرکت نکرده ایم.
روابط عمومی الکترونیک و تولید محتواهای الکترونیکی
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی الکترونیک تنها مسلح شدن به ابزارهای الکترونیک نیست، اظهار کرد: امروز تولید محتوا نسبت به روابط عمومی سنتی اهمیت بیشتری پیدا کرده و ضرورت دارد روابط عمومی ها ضمن مجهز شدن به ابزارهای روز، به سمت تولید محتوا به شیوه های جدید حرکت کنند.
وی با اشاره به ویژگی های روابط عمومی الکترونیک، افزود: یکی از ویژگی های روابط عمومی الکترونیک این است که در هر مکان و زمانی امکان برقراری ارتباط و انتقال پیام و اطلاعات وجود دارد ضمن اینکه تعامل با مخاطب در روابط عمومی الکترونیک بیشتر از روابط عمومی سنتی است.
رحیمی اشاره کرد: در روابط عمومی الکترونیک تولید محتواهای چندرسانه ای دارای اهمیت زیادی است و محور کار انتقال اطلاعات و پیام از طریق تولید و انتشار محتواهای الکترونیکی چندمتنی است.
وی با اشاره به اینکه تولید پادکست، موشن گرافیک، اینفوگرافی، کلیپ، پوستر و بنر الکتذونیکی و... از مصداق ها و رویکردهای تولید محتوا در روابط عمومی الکترونیک است، گفت: با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط و اطلاع رسانی بویژه از طریق گوشی های هوشمند، تسهیل شده و ضرورت روزآمد شدن و استفاده از تکنولوژی های جدید در روابط عمومی ها بیش از گذشته احساس می شود.
ارتباط و تعامل دوسویه روابط عمومی ها و رسانه ها
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران ضرورت ارتباط و تعامل دوسویه روابط عمومی ها و رسانه ها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات به ویژه صدا و سیما از جمله رویکردهایی است که روابط عمومی ها می توانند هنرمندانه برای اطلاع رسانی برنامه های دستگاه متبوع خود استفاده کنند.
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران با توصیه به روابط عمومی های امور عشایر استانها برای تولید محتواهای الکترونیکی، ابراز امیدواری کرد برگزاری دوره های آموزشی باعث تولید محتواهای اثرگذارتر در حوزه جامعه عشایری کشور شود.
شایان ذکر است، آموزشی "رویکرهای نوین در روابط عمومی" ویژه مسئولین امور عشایر کشور توسط دکتر "حمید شکری خانقاه" مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" تدریس می شود. این دوره آموزشی با توجه به شرایط کرونایی، به صورت وبینار در 23 و 24 دی ماه به میزبانی امور عشایر کرمان در حال برگزاری است.
سال گذشته نیز دوره آموزشی "اصول مستندسازی تصویری" به میزبانی امور عشایر خوزستان در مرکز آموزش جهاد کشاورزی شهرستان دزفول برگزار شده بود. برگزاری دوره های"اصول خبرنویسی" و "آشنایی مقدماتی با عکاسی و عکاسی مستند"، "اصول و مبانی روابط عمومی و ارتباطات" و... از دوره های آموزشی است که طی چند سال گذشته برای مسئولین و کارشناسان روابط عمومی امور عشایر کشور برگزار شده است.
|