درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 7 بهمن 1399 - 07:14   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: ایجاد موج همگانی برای اجرای طرح توسعه مفخم با همکاری رسانه ها
  انتصاب پیمان میراب آستانه به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد
  افق جهان‌شمولی در حوزه روابط‌عمومی
  انتصاب مسئول روابط عمومی و مشاور مدیر شبکه آموزش
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد منصوب شد
  ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسید
  چگونه از یک پیج اینستاگرام درآمدزایی کنید؟
  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا
  اصول و اجرای گوش دادن عمیق
  معرفی‌نامه/ راجر لاندری، فعال روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46034صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 23 دی 1399 - 02:09
شهرک‌های هوشمند ژاپن بر چه اساسی طراحی و ساخته می‌شوند؟
شهر هوشمند نیاز نیست لزوما غول‌آسا باشد. در ژاپن، اجتماعات کوچک هم از فناوری‌های روز نظیر اینترنت اشیاء و اقتصاد تسهیمی استفاده می‌کنند تا پایاتر باشند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این برنامه دانش‌وفن نگاهی دارد به اهداف شهرسازان ژاپنی در طراحی و ساخت دو شهرک هوشمند فوجی‌ساوا و کاشی‌نوها در این کشور.
 
 بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند، اما در ژاپن ۹۲ درصد مردم شهرنشین‌اند، پس پایا بودن شهر چالش مهمی است و
ژاپن با این دیدگاه شهرهای تازه‌ای می‌سازد.
 
 شهر هوشمند نیاز نیست لزوما غول‌آسا باشد. در ژاپن، اجتماعات کوچک هم از فناوری‌های روز نظیر اینترنت اشیاء و اقتصاد تسهیمی استفاده می‌کنند تا پایاتر باشند.
 
 شهرک هوشمند فوجی‌ساوا روی بقایای کارخانه قدیمی پاناسونیک بنا شده و حالا میزبان ۲۰۰۰ شهروند است. هر خانه، صفحات خورشیدی و سامانه‌‌ای نظارتی دارد که ساکنان می‌توانند به کمک آن مصرف انرژی خود را هم در خانه و هم در کل شهر مشاهده کنند.

 برای رفتاری که به کاهش گاز کربنیک بینجامد به شهروندان جایزه می‌دهند و آنها را به دوچرخه‌سواری و استفاده اشتراکی از ماشین‌های برقی تشویق می‌کنند.
 
 بر خلاف دیگر شهرهای بهره‌مند از فناوری روز، در این شهرک اولویت با شهروندان است. ۱۸ سازمان برای تحقق این پروژه همکاری کردند و شهرسازان ژاپنی فوجی‌ساوا را برای صد سال آینده طراحی کرده‌اند و هر جنبه از زندگی شهروندان را در نظر گرفته‌اند؛ از مصرف انرژی و حمل‌ونقل، تا فعالیت اجتماعی و خدمات اورژانس.
 
 از آنجا که تقاضا برای زندگی سالم و پربار در جهان، و از به‌ویژه در چین افزایش یافته، چینی‌ها شهر ژاپنی فوجی‌ساوا را به‌عنوان نمونه‌ای موفق الگوی کار قرار دادند و براساس مدل مدیریت شهریِ آن شهرک هوشمند ای‌ژینگ را در شرق چین طراحی کردند. تمامی خانه‌های این شهرک در فاز اول ساخت به‌سرعت پیش‌فروش شد.
 
 کاشی‌وانوها یک زیست‌شهر دیگر ژاپنی است. شبکه نیروگاهی این شهرک، بزرگترین باتری‌های لیتیومی ژاپن را در خود دارد و در کنار صفحات خورشیدی، برای پشتیبانی انرژی خود نیز از ژنراتورهای گازسوز بهره‌ می‌برد. این شبکه می‌تواند در صورت قطع ناگهانی برق، تا سه روز برقِ کل شهر را تأمین کند.

 زلزله سال ۲۰۱۱ در این شهر باعث قطع برق و خاموشی طولانی شد بنابراین بعدها سامانه مدیرت مصرف برق شهر هم از نو طراحی شده، و مصرف انرژی را در ساعات اوج، یک‌چهارم کاهش داده است.
 
 آتسوشی دگوچی، مدیر گروه دانش‌های پیشرو در دانشگاه توکیو می‌گوید: «ژاپن در حال حاضر با طرح دولتی موسوم به جامعه ۵ در حال ساخت شهرهای هوشمند است و ایده این کار براساس انسان‌محوری شکل گرفته است. مسئله این نیست که شهرک کاشی‌وانوها فقط از تازه‌ترین فناوری‌ها بهره‌مند باشد، بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که مردم بتوانند شهری بسازند که همه از زندگی در آن راضی باشند. »
 
 ساکنان محلی می‌توانند در «کانون طراحی شهری» اطلاعات بیشتری درباره شهر هوشمند و اجتماع خود پیدا کنند.
 
 این کانون همچنین محلی است برای گردهمایی سهامداران این شهرک، کارشناسان فنی و نیز متخصصان دانشگاهی. چراکه ژاپنی‌ها راز موفقیت شهر هوشمند آینده را همکاری می‌دانند.
 
 منبع: https://per.euronews.com
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری


  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی


  شیوه مصاحبه، زندگی و سوابق کاری لری کینگ


  بهترین رویکردهای بهره‌گیری از اینترنت در حین یک بحران


  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا


  انتصاب پیمان میراب آستانه به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد


  ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسید


  اصول و اجرای گوش دادن عمیق


  معرفی‌نامه/ راجر لاندری، فعال روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد