درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:31   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46022صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 22 دی 1399 - 08:39
مسیریابی رسانه در سال 2020_ آنچه متخصصان روابط عمومی باید بدانند
وقتی زاویه دید تیم های ارتباطی همگام با اخبار رسانه ها می شود باید آن را به گونه ای بیان کنند که بتوانند ویراستاران و خبرنگاران را متقاعد کنند داستان آنها ارزش خبری دارد. عصر حاضر فرصتی برای سازمان هاست که بتوانند در کانال های ارتباطی سرمایه گذاری کنند. شرکت ها می توانند به جای انتشار اخبار و داستان های خود در فضای رسانه ای اشباع شده، کانال های اجتماعی خود را برای انتشار محتوای خود غنی کنند.
  

 

با مروری بر اخبار امسال، فکر می کنیم هر روز قرار است اتفاق جدیدی رخ دهد. با اتفاقاتی مثل شیوع ویروس کرونا، شرایط بد اقتصادی، درخواست عموم مردم مبنی بر عدالت نژادی، فجایع زیست محیطی، کشمکش های انتخابات ریاست جمهوری، رسانه ها را بدون خبر نمی گذارد. بنابراین، چگونه سازمان ها می توانند داستان های خود را به روشی به اشتراک بگذارند که با توجه به شرایط سخت برای مخاطبان هدف خود تاثیرگذار باشد؟


برای کمک به تیم های ارتباطی در شرایط سخت و پیچیده، V2 Communications اقدام به چاپ نقشه راه و چشم اندازی برای رسانه ها کرده است. این گزارش بر اساس تحقیقات کیفی و کمی و تحلیل رسانه های آمریکا در بازه زمانی 15 سپتامبر و 9 اکتبر انجام شده است، طبق این گزارش، اتاق خبری بر جزئیات و موقعیت برند تمرکز می کنند. در شرایط کنونی، جلب توجه خبرنگاران برای متخصصان روابط‌عمومی بسیار مهم و حیاتی اسست که همواره باید به یاد داشته باشند:


نگاهی به اتاق خبری آمریکا


V2 برای تکمیل تحقیقات با خبرنگاران و ویراستاران نشریات Forbes، Wall Street، Business Insider، Bloomberg، و سایر نشریات مکاتبه کرد تا نقش رسانه ها را در دنیای امروز مورد مطالعه قرار دهد. بازخورد آنها چه بود؟ هر چند خبرنگاران در سال 2020 بدون خبر نماندند، با این حال سال خیلی سختی برای اتاق خبری بود. خبرنگاران باید بر اخبار روز مثل ویروس کرونا و انتخابات متمرکز شوند، که به دلیل تعدیل نیرو، افراد کمی به پوشش خبری در سایر موضوعات فعالیت دارند. بنابراین حتی اگر شرکتی بخواهد داستان جذابی را در این نشریات به چاپ برساند، ناشران در حال حاضر برای پرداختن به این موضوع ظرفیت ندارند.


اخبار داغ رسانه ها در سال 2020


با توجه به اینکه خبرنگاران به موضوعات خاصی می پردازند، بسیار ضروری است که تیم های ارتباطی در رابطه با این موضوعات آگاهی داشته باشند، بدین ترتیب آنها بهتر می توانند انتظارات رسانه ها را برآورده کنند و از نظر زمانی خود را با کمپین ها همگام سازند.


هر چند در سال 2020 مشخص شد که اخبار کاملا غیرقابل پیش بینی هستند، اما بعضی اخبار برای متخصصان روابط عمومی اولویت دارد. از ماه مارس موضوع ویروس کرونا بیشتر از سایر موضوعات به آن پرداخته شده است، پس از آن موضوعاتی از قبیل وضعیت اقتصادی، انتخابات آمریکا، نژداپرستی و مسائل آب و هوا مورد بحث قرار گرفته اند و انتظار می رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.


در نشریات کسب و کار، کووید-19 تیتر عناوین خبری بوده است، هر چند انتظار می رود، تاثیرات و عواقب آن تا مدت ها ادامه داشته باشد. در رسانه های تصویری موضوع کووید-19 اولویت دارد. به عنوان مثال هر چند تولیدکننده ها به دنبال برجسته کردن برند خود هستند و مدیران عامل در این حوزه تلاش می کنند، با این حال صحبت در رابطه با کووید-19 و تاثیرات آن و نحوه مقابله با آن تا مدت ها همچنان ادامه دارد.

 

موضوع ویروس کرونا مورد توجه نشریات فناوری نیر قرار گرفته است، هر چند این نشریات معمولا به موضوع کسب و کار می پردازند. وقتی رسانه های حوزه فناوری به موضوعات روز می پردازند، موضوعاتی را در نظرمی گیرند که با حوزه فناوری در ارتباط باشد. (برای مثال نقش نوآوری در جلوگیری از انتشار ویروس، روش های جلوگیری از تقلب در روند برگزاری انتخابات)


پیامد رویدادها برای سازمان ها


با محدودیت هایی که خبرنگاران دارند به این دلیل که مجبور هستند به مسائل روز بپردازند، مسئولیت تیم های ارتباطات بیشتر می شود. معیارهایی که بتوان موضوعی را دارای ارزش خبری دانست بسیار سخت گیرانه است، شانس برندها در این است به موضوعات داغ مورد بحث رسانه ها بپردازند.

 

به عبارت دیگر موضوعاتی که می خواهند به عنوان اخبار به تصویر بکشند باید برای مخاطبان خارج از سازمان نیز ارزشمند باشد. مانند این موضوع "محدودیت ها کاهش می یابد"، که شبکه های خبری از این موضوع اشباع شده اند. وقتی خبرنگاران توجه خود را به یک موضوع جلب کردند، سازمان ها باید با حوصله رفتار کنند و موضوع را در برنامه خود بگنجانند.


وقتی زاویه دید تیم های ارتباطی همگام با اخبار رسانه ها می شود باید آن را به گونه ای بیان کنند که بتوانند ویراستاران و خبرنگاران را متقاعد کنند داستان آنها ارزش خبری دارد. عصر حاضر فرصتی برای سازمان هاست که بتوانند در کانال های ارتباطی سرمایه گذاری کنند. شرکت ها می توانند به جای انتشار اخبار و داستان های خود در فضای رسانه ای اشباع شده، کانال های اجتماعی خود را برای انتشار محتوای خود غنی کنند.


گرچه چشم انداز رسانه ای امروز موانع زیادی را برای متخصصان روابط عمومی فراهم می کند، اما فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا کمپین های استراتژیکی تشکیل دهند که جلوه خوبی برای مخاطبان داشته باشد. رقابت برای جلب توجه خبرنگاران بسیار سخت است، اما اگر ارتباط با کارکنان شاغل در رسانه بهترین روش برای اینکه داستان خود را به موضوعات مورد توجه مخاطبان ربط دهید، بدون شک این‌کار بهترین گزینه برای رسیدن به موفقیت است.

 

نویسنده: Melissa Mahoney

مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 Nov 3, 2020


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد