درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:25   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46013صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 21 دی 1399 - 08:04
ارتباطات با تمرکز بیشتر بر محوریت مردم در سال 2021
شرکت ها مجبور شده اند بسیاری از فرایندهای سنتی کسب و کار خود را برای عملیاتی ماندن در عین حصول اطمینان از ایمنی کارمندانشان در حوادث ناآرام سال گذشته، دوباره بازسازی کنند. در این مدت، برقراری ارتباط با همه ذینفعان بیش از هر زمان دیگری مهم شده است و تأثیر مهمی در روند تأثیرگذار بر این تعاملات در سال 2021 و بعد از آن خواهد داشت.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت ها مجبور شده اند بسیاری از فرایندهای سنتی کسب و کار خود را برای عملیاتی ماندن در عین حصول اطمینان از ایمنی کارمندانشان در حوادث ناآرام سال گذشته، دوباره بازسازی کنند. در این مدت، برقراری ارتباط با همه ذینفعان بیش از هر زمان دیگری مهم شده است و تأثیر مهمی در روند تأثیرگذار بر این تعاملات در سال 2021 و بعد از آن خواهد داشت.


شخصی سازی ارتباطات داخلی


بسیاری از مدیران عامل در حال حاضر از همه گیری بیماری کرونا به عنوان فرصت مناسب برای تجدیدنظر در نحوه کار و برقراری ارتباط استفاده کرده اند. ارتباطات داخلی، با تمرکز بر روی جذب کارمندان، به اشتراک گذاری اطلاعات و ایجاد فرهنگ شرکت، برای موفقیت در مسیر آینده به یک دیدگاه متفاوت احتیاج دارد.


بدین منظور، ارتباطات داخلی برای بقا در فرآیند تولید، باید تا حد ممکن موانع موجود را برای دسترسی کارمندان به محتوا و سیستم های مورد نیاز از بین ببرد. علاوه بر این، سازمان باید آگاه باشد و درک کند که این محیط کاملاً متفاوت چگونه بر سلامت روان کارکنان تأثیر خواهد گذاشت. داشتن یک استراتژی ارتباطات داخلی که منعکس کننده این روند باشد در سال جدید بسیار ضروری است.

در نظر داشتن حریم خصوصی افراد


بعلاوه، به زودی اجرای قانون حفاظت از اطلاعات شخصی (POPIA) مطرح خواهد شد. شرکت ها فقط چند ماه فرصت دارند تا سیستم خود را آماده کنند تا تمرکز بیشتری بر حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها داشته باشد.


علاوه بر آن، این قانون نحوه ارتباط کشب و کارها با مشتریان خود را تغییر خواهد داد. به عنوان مثال، مردم در این دوره از ایمیل و پیامک استفاده می کنند، باید اخطار مربوط به حریم خصوصی لحاظ شود و روند لغو اشتراک باید به طور کامل کنترل شود.

 

عدم رعایت این موارد در صورت محکومیت شرکت منجر به جریمه های مالی قابل توجهی می شود و به شهرت و اعتبار شرکت آسیب وارد می شود. این بدان معنی است که هر کمپین بازاریابی و ارتباطی که منتشر می شود باید از چارچوب نظارتی پیروی کند.

شناخت بهتر از مشتریان


حتی قبل از قرنطینه، علم داده یک رشته علمی در حال پشرفت بود. اما از آنجایی که شرکت ها به لطف شرایط اقتصادی چالش برانگیز نیاز به تفکیک بهتر دارند، تلاش خود را برای پذیرفتن تجزیه و تحلیل پیش بینانه و درک بهتر مشتریان خود متمرکز می کنند.


تصمیم گیرندگان حتی از ابزارهای جمع آوری داده که توسط پلتفرم های کانال ها پشتیبانی می شود، داده های بیشتری دارند. در مورد داده های مشتری هیچ چیز بی اهمیت نیست. همه عوامل در پیشبرد اهداف نقش دارند.


همه چیز، از داده های مشتری معاملات گرفته تا بررسی رفتار مشتری، می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه تولید محصولات تأثیر بگذارد. با این حال، این در شخصی سازی ارتباطات با مشتریان که موجب ارزش آفرینی می شود زیرا مردم احساس می کنند که این کسب و کار درک بهتری از نیازهای آنها دارد.

فراتر از حفظ مشتری


این درک فراتر از مشتری مداری است. این امر بسیار حیاتی است چرا که کسب و کارها نمی توانند تنها بر جذب مشتری متکی باشند و برای جلوگیری از خطر ریزش مشتری نیاز به ارزش استثنایی دارند. جذب مشتریان جدید فرآیندی منبع محور است. قطعا این فرآیند ما را از شناسایی فرصت های رشد دور می کند.


استفاده از ارتباطات خودکار به سازمان این امکان را می دهد تا مشتری را حفظ کرده و در در مقیاسی که قبلاً غیرقابل تصور بود، رابطه بلندمدت با آنها برقرار کند. همزمان با جذب مشتری جدید باید به حفظ مشتری و وفاداری مشتریان نیز توجه داشت، بنابراین مشتریان از این طریق می توانند از برند حمایت کنند.


اینجاست که نقش حیاتی مشتریان در سازمان معنا می شود. شرکت ها باید از ارتباط و شخصی سازی در این زمینه استفاده کنند. اما شخصی سازی فراتر از بازاریابی و هر نوع روش ارتباط مشتریان با کسب و کار است. به عنوان مثال، کار ساده ای مثل درخواست از مشتری برای تعیین روش برقراری ارتباط منجر به تغییرات مهمی می شود.


بدین ترتیب کسب و کارها می دانند که از چه طریقی مشتریان می خواهند با آنها ارتباط برقرار کنند و می توانند با انتخاب روشی متفاوت از ریزش مشتریان جلوگیری کنند.


در نهایت، سال جدید در اولویت قرار دادن افراد بدون توجه به اینکه آنها کارمند یا مشتری هستند خواهد بود. در واقع این کار با شناخت بهتر ذینفعان و استفاده از روش های دیجیتال و ارتباطات سریع و به موقع انجام می شود که پاسخگوی نیاز مشتریان است.

 

نویسنده: Karyn Strybos

مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.bizcommunity.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Jan 2021


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد