درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:55   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45997صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 7 بهمن 1399 - 10:30
چگونگی نگارش بیانیه مطبوعاتی
عناصر یک بیانیه مطبوعاتی
در اینجا مهمترین عناصر هر بیانیه مطبوعاتی آورده شده است. همواره اطمینان حاصل نمایید که این موارد را به حساب آورده و تضمین می نمایید با بیانیه خود به موفقیت دست خواهید یافت:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در اینجا مهمترین عناصر هر بیانیه مطبوعاتی آورده شده است. همواره اطمینان حاصل نمایید که این موارد را به حساب آورده و تضمین می نمایید با بیانیه خود به موفقیت دست خواهید یافت:


1.) تیتر: تیتر مهمترین عنصر یک بیانیه مطبوعاتی می باشد.


2.) پاراگراف پیش گفتار: پاراگراف پیشگفتار تقریبا کل گزارش را ارزیابی می نماید و به سوالاتی چون، "چه کسی"، "چه چیزی"، "چه زمانی"، "کجا"، "چگونه" پاسخ می دهد. وظیفه شما آن است که مطمئن شوید آن را تنها در دو (و گاهی سه) جمله انجام می دهید. هر چه جملات کمتر باشد کوتاه تر بهتر است. باقی بیانیه ها باید را پاسخ به "چراها" تمرکز نمایند و در خصوص اطلاعات تاییدی بیشتر ارایه شده برای گزارش تان شرح دهند.


3.) حقایق/ آمار: چنانچه برخی حقایق، آمار، درصدها و یا نکاتی را به حساب آورید، شانس موفقیت بسیار بیشتری در بیانیه مطبوعاتی خود خواهید داشت. این موارد عناصری هستند که به "ارزش خبری" بیانیه شما می افزاید. حقایق/ آمار را به عنوان بخش اصلی بیانیه در نظر بگیرید.


4.) نقل قول: با توجه به اینکه گزارش شما در مورد چیست، می توانید اطمینان حاصل کنید که نقل قولی از یک مقام سازمان یا نقل قول از یک فرد شخص ثالث همچون مخاطب و یا تحلیلگر صنعت را در آن بگنجانید.


5.) الگو (متن استاندارد): الگو یک پاراگراف معرفی است (که اغلب در هر یک از بیانیه های شما مشابه می باشد) که اطلاعات سوابق اندکی (همچون نام، زمان تاسیس شدن، کاری که سازمان شما انجام می دهد، آدرس وب و شماره تلفن) را در خصوص شرکت شما شرح می دهد. الگو مشابه تمبر شخصی شما روی بیانیه مطبوعاتی می باشد.

منبع: کتاب "روابط عمومی نوشتاری و تکنیک‌‌های رسانه‌ایدنیس ال ویلکاکس و لارنس نولت. انتشارات کارگزار روابط عمومی
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد