درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 - 23:41   

انطباق با فناوری تبدیل به یک الزام می‌شود

  انطباق با فناوری تبدیل به یک الزام می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟

  چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟


ادامه ادامه مطلب دو

استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد

  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد


ادامه ادامه مطلب سه

«کرونا» حضور کاربران در شبکه های اجتماعی را افزایش داد

  «کرونا» حضور کاربران در شبکه های اجتماعی را افزایش داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مهندسی اجماع و نقش رسانه‌ها
  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد
  مثبت گرایی سمی
  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد
  روابط‌عمومی؛ شیوه های اجرای کسب وکار در شرایط کرونایی
  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد
  پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر
  دیدار مدیرعامل بانک رفاه کارگران با وزیر صنعت، معدن و تجارت
  تأکید معاون اول رییس جمهور در نشست شورای‌ عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی: بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد
  وبینار «نوانگار؛ نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45997صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 7 بهمن 1399 - 10:30
چگونگی نگارش بیانیه مطبوعاتی
عناصر یک بیانیه مطبوعاتی
در اینجا مهمترین عناصر هر بیانیه مطبوعاتی آورده شده است. همواره اطمینان حاصل نمایید که این موارد را به حساب آورده و تضمین می نمایید با بیانیه خود به موفقیت دست خواهید یافت:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در اینجا مهمترین عناصر هر بیانیه مطبوعاتی آورده شده است. همواره اطمینان حاصل نمایید که این موارد را به حساب آورده و تضمین می نمایید با بیانیه خود به موفقیت دست خواهید یافت:


1.) تیتر: تیتر مهمترین عنصر یک بیانیه مطبوعاتی می باشد.


2.) پاراگراف پیش گفتار: پاراگراف پیشگفتار تقریبا کل گزارش را ارزیابی می نماید و به سوالاتی چون، "چه کسی"، "چه چیزی"، "چه زمانی"، "کجا"، "چگونه" پاسخ می دهد. وظیفه شما آن است که مطمئن شوید آن را تنها در دو (و گاهی سه) جمله انجام می دهید. هر چه جملات کمتر باشد کوتاه تر بهتر است. باقی بیانیه ها باید را پاسخ به "چراها" تمرکز نمایند و در خصوص اطلاعات تاییدی بیشتر ارایه شده برای گزارش تان شرح دهند.


3.) حقایق/ آمار: چنانچه برخی حقایق، آمار، درصدها و یا نکاتی را به حساب آورید، شانس موفقیت بسیار بیشتری در بیانیه مطبوعاتی خود خواهید داشت. این موارد عناصری هستند که به "ارزش خبری" بیانیه شما می افزاید. حقایق/ آمار را به عنوان بخش اصلی بیانیه در نظر بگیرید.


4.) نقل قول: با توجه به اینکه گزارش شما در مورد چیست، می توانید اطمینان حاصل کنید که نقل قولی از یک مقام سازمان یا نقل قول از یک فرد شخص ثالث همچون مخاطب و یا تحلیلگر صنعت را در آن بگنجانید.


5.) الگو (متن استاندارد): الگو یک پاراگراف معرفی است (که اغلب در هر یک از بیانیه های شما مشابه می باشد) که اطلاعات سوابق اندکی (همچون نام، زمان تاسیس شدن، کاری که سازمان شما انجام می دهد، آدرس وب و شماره تلفن) را در خصوص شرکت شما شرح می دهد. الگو مشابه تمبر شخصی شما روی بیانیه مطبوعاتی می باشد.

منبع: کتاب "روابط عمومی نوشتاری و تکنیک‌‌های رسانه‌ایدنیس ال ویلکاکس و لارنس نولت. انتشارات کارگزار روابط عمومی
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره فولاد برگزار شد


  چرا رساندن اطلاعات دقیق به مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود؟


  «کارشناسی ارشد رشتۀ روابط عمومی» تصویب شد


  بررسی نقش و عملکرد روابط‌عمومی‌ها در دوران کرونا


  مدیر جدید روابط عمومی هلال احمر گیلان منصوب شد


  فرصت‌های شغلی تازه برای روبات‌ها


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد


  وبینار «نوانگار؛ نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار می‌شود


  تالیف دو جلد کتاب توسط رئیس روابط عمومی منطقه استان مرکزی


  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد