درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45994صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 20 دی 1399 - 17:25
راهنمای تشخیص اخبار جعلی
در برخی از اخبار جعلی نام نویسنده ذکر نمی شود. بنابراین نبود نام باید زنگ هشدار را برای مخاطب به صدا درآورد. اگر هم برای خبری که به نظر جعلی می رسد نام نویسنده ذکر شده باشد، می توان با استفاده از موتور جستجوی گوگل دید که آیا سایر کارهای وی شباهتی به این یک خبر دارند، یا ندارند؟ یا اینکه اصولا میزان اعتبار این نویسنده تا چه اندازه است؟
  

 

1- نویسنده خبر کیست؟


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در برخی از اخبار جعلی نام نویسنده ذکر نمی شود. بنابراین نبود نام باید زنگ هشدار را برای مخاطب به صدا درآورد. اگر هم برای خبری که به نظر جعلی می رسد نام نویسنده ذکر شده باشد، می توان با استفاده از موتور جستجوی گوگل دید که آیا سایر کارهای وی شباهتی به این یک خبر دارند، یا ندارند؟ یا اینکه اصولا میزان اعتبار این نویسنده تا چه اندازه است؟


2- آیا منابع ذکر شده در خبر معتبرند؟


متون خبری باید دیدگاه های متفاوت را ارائه دهند. بنابراین اگر متنی از این دست یکسونگرانه می باشد، باید در مورد منابع آن بررسی کرد.


3- متن مورد نظر چه زمانی منتشر شده است؟


متونی که زمان زیادی از هنگام انتشارشان گذشته، حاوی حقایق روز نیستند. بنابراین در هنگام مطالعه اخبار باید به زمان انتشارشان توجه کرد.


4- آیا آدرس اینترنتی تارنما درست و واقعی به نظر می رسد؟


هر کسی می تواند با پرداخت مقداری پول برای خودش تارنمایی راه بیندازد. همچنین نام آن را بگونه ای انتخاب کند که به اسم تارنماهای معتبر خبری شباهت داشته باشد. یا حتی با اینگونه تارنماها اشتباه گرفته شود.

 

 مثلا abcnews.com.co به این منظور راه اندازی شد که این آدرس اینترنتی شبیه abcnews.com باشد که تارنمای رسمی خبری معتبری است. خبر جعلی آن تارنمای تقلیدی مبنی بر اینکه اوباما خواندن سوگند وفاداری به پرچم و قوانین آمریکا در مدارس را منع کرده در فیسبوک از سوی 2 میلیون و 200 هزار تن مورد استقبال قرار گرفت، به اشتراک گذاشته و در موردش نظر داده شد.


5- چه کسی از این خبر سود می برد؟


گاهی مطالبی که به نظر می رسد خبر هستند، در واقع نوشتارهایی می باشند که کسی برای انتشارشان پول داده است. بنابراین مهمترین چیز این است که مخاطب تفکر نقادانه داشته باشد. "
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد