درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 - 18:30   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر رسانه‌های جهانی آمریکا به درخواست بایدن برکنار شد
  امنیت روانی در محیط کار؛ چیستی و چرایی
  روابط عمومی بهزیستی ایلام رتبه سوم ارزیابی دستگاه های اجرایی در مهرماه را کسب کرد
  امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد
  استفاده از شیوه‌های نوین برای جذب مخاطب وزارت ورزش
  مهمترین ویژگی‌های عکس خوب
  چطور باید با افرادی که به تئوری توطئه معتقدند ارتباط برقرار کنیم؟
  ساختار عمومی بیانیه مطبوعاتی
  کتاب «سیر تا روابط عمومی» در مرحله پایانی نگارش
  کسب رتبه برتر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در گیلان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45977صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 18 دی 1399 - 08:06
در گفتگو با مبدع "روابط‌عمومی2"
ما می‌خواهیم بدانیم در آینده چه خواهد شد؟
در گفتگو با مبدع "روابط‌عمومی2" - به عقیده من ما نباید منتظر شفاف‌سازی از طرف دیگران بمانیم بلکه لازم است خودمان حقایق را افشا کنیم و به دیگران نشان دهیم و در این زمینه بایستی کاملا با دیگران روراست باشیم و این باید یکی از اهداف اصلی ما باشد و ما باید خودمان تا آنجا که ممکن است در مورد خودمان شفاف و صادق باشیم و به عقیده من بلاکچین در این زمینه می‌تواند به‌همه ما کمک کند و به‌همین دلیل هم من معتقدم که بلاکچین یک ارزش انسانی و انسان‌محور است.
  

اشاره

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این فرصت ارزشمندی برای ماست که برایان سولیس مبدع "روابط‌عمومی2" را همراه خود داریم چون که برایان تحلیلگر ارشد در زمینه نوآوری‌های جهانی در موسسه Salesforce است و مجله فوربس هم او را به عنوان یکی از اندیشمندان بزرگ دنیای کسب‌و‌کار در تمام دوران‌ها و یکی از بزرگ‌ترین تحلیلگران دیجیتالی دنیا معرفی کرده است.

 

ما می‌خواهیم بدانیم در آینده چه خواهد شد؟ و یا اینکه اقتصاد جدید چگونه خواهد بود؟ ما اینجا هستیم تا بدانیم چگونه باید با این اقتصاد جدید روبرو شویم؟ در اینجا، گفتگو با برایان سولیس را می خوانیم:

 

من در اینجا می‌خواهم به آن قسمت از صحبت‌های شما در وبیناری درباره 66 روز زمان مورد‌نیاز برای عادی شدن و جاافتادن یک رفتار جدید در افراد اشاره کنم و بگویم که فکر می‌کنم ما الان در صبح شصت و ششمین روز قرار داریم و اینکه چه تغییرات عمده‌ای در ما در این روز به‌وجود خواهد آمد؟


این نتیجه تحقیقات زیادی است که در این زمینه صورت گرفته است و خود من هم در تحقیقاتم راجع به نسل جدید بعد از کووید-19 یا همان نسل N به این نتیجه رسیدم که اغلب آنها طی همین شصت و شش روز دچار تحول شده و می‌شوند.

 

به عنوان مثال اگر نگاهی به روند خرید محصولات مختلف در سطح جهان بیندازید متوجه می‌شوید که در ماه مارس 2020 که در واقع هفته‌های اول اعلام همه‌گیری بود ما شاهد یک جهش بزرگ و قابل توجه در جریان خرید بعضی چیزها و هجوم مقدار زیادی پول برای خرید کردن بودیم و همه این جهش‌ها و تحولات فقط طی چهار هفته اتفاق افتاد و این تغییر سریع رفتارها بی‌سابقه بوده و اینکه در اینجاست که ما باید از خود بپرسیم که چرا اینطور شد و چه عاملی باعث شکل‌گیری روندها و هنجارهای جدیدی در جهان شد؛ روندها و هنجارهایی که شاید 67 روز قبل اصلا وجود نداشتند و اینها چیزهایی هستند که اتفاق افتاده‌اند و بسیاری از سیاستمداران را در سرتاسر جهان به تکاپو انداخته است.


و به‌همین دلیل هم بود که ما شاهد آن هستیم که در ماه‌های نخست پس از شروع همه‌گیری خیلی چیزها در زمینه خرید کردن، در زمینه کار کردن و پول خرج کردن تغییر کرده است و در این میان هر سازمانی و همه سازمان‌ها به این نیاز دارند که به دیتا دسترسی داشته باشند و مهم‌تر از آن اینکه به‌طور دقیق بر تغییرات معنادار به‌وجود آمده در دیتای جدیدشان متمرکز شوند و تغییر را احساس کنند و همین دیتای متحول شده است که بایستی مبنایی باشد برای تصمیم‌گیری‌های آینده آنها.


بنابراین جواب سوال شما این است که خیلی تغییر و تحولات طی این مدت رخ داده که بسیاری از آنها بی‌سابقه بوده و به ریشه بعضی از آنها در جلسه امروز پرداخته شد.


خیلی ممنون و قبل از اینکه سوال بعدی را مطرح کنم باید به این اشاره کنم فقط ده دقیقه از وقت ما باقی مانده است. سوال بعدی که در اینجا پیش می‌آید و به ذهن من هم رسیده، چون من خیلی کنجکاو هستم اما این آخرین سوالی است که خودم از تو می پرسم به نوآوری فرهنگی در سازمان‌ها و چگونگی پیاده‌سازی آن ربط دارد و اینکه شما چه توصیه‌هایی برای رهبران سازمانی مشتاق نوآوری فرهنگی دارید؟


برای بیشتر داتستن در این مورد می‌توانید به سایت اینووید دات کام مراجعه کنید که من در آنجا گزارشی را خواندم که برای خود من خیلی جالب و الهام بخش بود. تهیه کنندگان این گزارش اقدام به بررسی وضعیت موفق‌ترین شرکت‌ها در طی هفت سال اخیر کرده‌اند و در تحلیل دلایل موفقیت‌های بزرگ این شرکت‌ها به یک نقطه مشترک رسیده‌اند و آن نقطه مشترک این بود که رهبران این شرکت‌ها همگی کوشیده‌اند تا وقت و انرژی زیادی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ نوآوری در این شرکت‌ها با همه کارکنان صرف کنند و این بدان معناست که داشتن فرهنگی با هدفمندی بالا و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران برای موفقیت سازمان‌ها بسیار مهم است و داشتن هدف‌های بزرگی که برای کارکنان قابل رویت و ملموس باشد باعث می‌شود تا همه افراد در سازمان بدانند که به کجا می‌خواهند برسند و به اشتراک گذاشتن این اهداف والا باعث می‌شود تا شرکت‌ها به درجات بالاتری از سودآوری و موفقیت دست پیدا کنند و شاهد جهش‌های بزرگی باشند.

 

 اگرچه این مساله از مدت‌ها قبل هم وجود داشته است اما من فکر می‌کنم که نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه گالوپ در دوران همه‌گیری کووید-19 در سرتاسر جهان نشان دهنده این واقعیت است که اغلب کسانی که در این تحقیق گالوپ شرکت کرده‌اند ادعا کرده‌اند که همه‌گیری کووید-19 تاثیر منفی بر احساس شادی آنها و همکاران‌شان در زمان کار کردن نداشته است به هر حال آنچه که من در جریان تحقیقاتم در مورد تغییر رفتار در نسل N دریافته‌ام این است که آنها به آسانی تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیرند و آنها دقیقا به‌همان شکلی رفتار می‌کنند و یا رفتارشان را تغییر می‌دهند که احساس‌شان به آنها می‌گوید.


دقیقا همین‌طور است که می‌گویید، خوب نوبت می‌رسد به سوالاتی که مخاطبین ما پرسیده‌اند اولین سوالی که اینجا پرسیده شده این است که در شرایطی که نوآوری، کلید موفقیت است، وضعیت برخی بخش‌ها و صنعت‌ها مانند گردشکری و نمایش که بیشترین آسیب‌ها را از همه‌گیری کووید-19 متحمل شده‌اند چه خواهد شد؟ و نوآوری چگونه و از چه راهی می‌تواند این بخش‌های آسیب‌دیده کمک کند؟


چند وقت پیش من ایمیلی از چند رقصنده در ژنو دریافت کردم که در آنها از من می‌خواستند برای بهتر شدن کسب‌و‌کارشان به آنها توصیه‌هایی را ارائه دهم. به نظر من آنچه در اینجا توجه به آن اهمیت دارد این است که همه مردم به هنر نیاز دارند و به‌همین دلیل هم هست که این امکان برای علاقه‌مندان به هنر در دوران همه‌گیری فراهم شده تا تجربیات مجازی خوبی در زمینه استفاده از آثار هنری داشته باشند و تجربیاتی فراتر از روش‌های سنتی نمایش آثار هنری مثلا بر روی صحنه تئاتر و غیره را داشته باشند و به عقیده من همه ما می‌توانیم تجربیاتی از این دست داشته باشیم تجربیاتی که با توجه به محیط و موقعیتی که در آن قرار داریم می‌توانند متفاوت و منحصربه‌فرد باشند همانطور که خود هنر همیشه خاص و بی همتا بوده و هست و این همان نوآوری که من در موردش صحبت کرده‌ام و اما در مورد سفر و گردشگری هم باید اعتراف کنم که سفر و گردشگری از جمله موضوعاتی است که صحبت کردن در مورد آن برایم سخت است چون جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم واقعا جای زیبایی است و باید همه جای آن را دید و من نمی‌توانم کسی را از لذت بردن از زیبایی‌های جهان محروم کنم و به‌همین دلیل هم هست که از همه می‌خواهم به گزینه‌ها و تجربیات تماشا و سیاحت مجازی از جاهای دیدنی جهان به شکل جدی‌تری فکر کنند و همانطور که قبلا به جاهای مختلف می‌رفتند الان هم این کار را به‌صورت مجازی انجام دهند و خودشان را لذت تجربه انجام سفرهای دیجیتالی محروم نکنند.


علاوه بر این باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کنم و آن اینکه یک شرکت موفق و سریع شرکتی است که دیجیتالی باشد و شرکتی است که دارای سلامت دیجیتال باشد. در واقع این ما هستیم که دنیا را طراحی می‌کنیم و این کار را باید در دوره‌ای که ویروس کرونا و همه‌گیری کووید-19 با ما همراه هست نیز انجام دهیم و باز هم ما هستیم که طراحی جهان‌مان را در دست داریم به‌همین دلیل هم هست که ما باید به این موضوع فکر کنیم که چطور می‌توانیم تجربه سفر را با ایمنی و سلامت بیشتری همراه کنیم و به عنوان مثال اتاق‌های هتل را به‌طور کامل تمیز و ضدعفونی کنیم و هتل‌ها و مکان‌های دیدنی را از طریق فیلتر کردن مسافران و اجازه دادن به افراد سالم و غیرکرونایی برای ورود به آنها و جلوگیری از ورود افراد مشکوک به ابتلا به کووید-19 به آنجاها به مک‌انهایی امن برای انسان تبدیل کنیم و در مورد این اقدامات هم به‌همه اطلاع رسانی کنیم.(55:00) و از این طریق هم به حفظ ایمنی بازدیدکنندگان و مسافران کمک کنیم و هم آنها را به چیزهایی که به آنها علاقه دارند برسانیم.

سوال بعدی این است که منظور شما از اینکه می‌گویید هر برندی باید یک هدف داشته باشد و بر مبنای آن عمل کند چیست؟ و آیا چنین چیزی در دوران همه‌گیری امکان پذیر است؟


سوال خوبی پرسیدید. چند وقت پیش داشتم در حین جستجوهایم در یوتیوب به یک ویدیوی نسبتا طولانی برخورد کردم که در آن نشان داده شده بود که تبلیغات تجاری متعلق به شرکت‌ها و برندهای مشهوری از سرتاسر جهان چقدر به‌هم شبیه هستند و خود این شرکت‌ها هم شباهت بسیار زیادی با همدیگر دارند.


خوب، من خیلی از این مساله خوشم می‌آید که بعضی برندها سعی می‌کنند با بقیه فرق داشته باشند و در حال حاضر که همه شرکت‌ها با همه‌گیری کووید-19 دست به گریبان هستند شرایط برای شرکت‌هایی که می‌خواهند متفاوت باشند خیلی سخت‌تر شده است چرا که خیلی از مردم دیگر حوصله باز کردن پیام‌های تبلیغاتی را ندارند و یا اینکه علاقه‌ای به خرید کردن از خود نشان نمی‌دهند و همه اینها به نظر من به هدف داشتن شرکت‌ها ارتباط پیدا می‌کند.


همه ما بارها شده که به این فکر کرده‌ایم که یک برند چیست و چگونه در طول زمان یک برند شکل گرفته است و همه شرکت‌ها بایستی به ستون‌های اصلی تشکیل دهنده برندشان فکر کنند و بدانند که چه چیزی هویت‌شان را شکل داده است و در اینجا هم من باز هم فکر می‌کنم نقش افراد متعلق به نسل N خیلی مهم است چرا که برای آنها هدف داشتن یک شرکت دارای اهمیت زیادی است همان‌طور که برای‌شان مهم است که فروشنده‌ای که با آنها برای فروش محصولات یا خدماتش تماس می‌گیرد یک فرد مضطرب است یا یک فرد امیدوار و اینکه هدف او از مراجعه به آنها چه بوده است و آن فرد از انتخاب آنها به عنوان سوژه فروش چه هدفی داشته است و این برای آنها خیلی مهم است که یک برند چه معنایی را می‌خواهید به آنها بفروشد و این به نظر من همان مصرف‌گرایی نسل N است و این موضوعی است که من در کتاب جدیدم به‌طور مفصل بر روی آن تمرکز کرده‌ام.

سوال بعدی راجع به ارزهای دیجیتال و آینده آنهاست و اینکه آیا رشد و جهش خیره کننده آنها موقتی است یا ادامه پیدا خواهد کرد و ارزهای دیجیتال، آینده دنیای فاینانس را شکل خواهند داد؟


سوال سختی پرسیدید و البته سوال خیلی مهمی هم هست. من دوستی دارم که اسمش مانفرد است و من مطمئن هستم که او جواب این سوال شما را به‌خوبی می‌داند و ما هفته قبل با هم گفتگویی داشتیم و هم او و هم چند نفر دیگر از دوستان در زمینه ارزهای دیجیتال و البته بلاکچین فعال هستند که خیلی مهم است. جواب من به سوال شما این است که ارزهای دیجیتال تازه در اول راه‌شان هستند و با توجه به اختلالات اقتصادی به‌وجود آمده در نتیجه همه‌گیری کووید-19، ارزهای دیجیتالی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند.


در واقع مزیت ارزهای دیجیتال در این است که هیچ پشتوانه و دخالت سیاسی و دولتی در مورد آنها وجود ندارد و این ارزها به کل جهان تعلق دارد و آنچه که خیلی‌ها در مورد ارزهای دیجیتال نگران و مردد کرده این است که ارزهای دیجیتال خیلی جدید و تا حدی ناشناخته هستند و چون دولتی هم پشت آنها قرار ندارد که آنها را پشتیبانی کند، کمی اعتماد کردن به آنها سخت و دشوار است و من به شخصه مطمئن هستم کسانی که به‌طور جدی در زمینه ارزهای دیجیتال کار می‌کنند به زودی راه‌هایی برای افزایش شفافیت و اعتمادسازی در مورد این ارزها پیدا می‌کنند و من فکر می‌کنم که سازمان‌ها باید نگاه جدی‌تری به ارزهای دیجیتال و به‌ویژه به بلاکچین داشته باشند و با افزایش میزان شفافیت در آنها شرایط را برای گسترش هر چه بیشتر این شکل جدید پول فراهم کنند.

نقش تکنولوژی‌های کاملا دیجیتالی مانند بلاکچین در شکل‌گیری و گسترش راه‌حل‌های انسان‌محور برای جهان از جمله ارزهای دیجیتال چیست؟ که فکر می‌کنم تا حدی در ارتباط با سوال قبلی باشد که شما به آن جواب دادید.


پرسیده شدن این نوع سوالات خیلی خوب است چرا که نشان می‌دهد که کسانی که این نوع سوالات را می‌پرسند نسبت به آینده و آنچه در آینده روی خواهد داد مشتاق و علاقه مند هستند.


خوب، بلاکچین یک تمونولوژی پیشرفته‌ای است که برای کمک به مبادله ارزهای دیجیتال ایجاد شده و به نظر من فقط کسانی که در مورد بلاکچین و محصولات وابسته به آن اطلاعات کاملی دارند می‌توانند در مورد آن اظهار نظر کنند و این خیلی مهم است چرا که هدف ایجاد بلاکچین تلاش برای شفافیت و پاسخگو بودن است و شفافیت و پاسخگویی چیزی است که بعضی‌ها اصلا از آن خوش‌شان نمی‌آید و آنها دوست دارند خیلی چیزها را سربسته و پنهان نگه دارند.


به عقیده من ما نباید منتظر شفاف‌سازی از طرف دیگران بمانیم بلکه لازم است خودمان حقایق را افشا کنیم و به دیگران نشان دهیم و در این زمینه بایستی کاملا با دیگران روراست باشیم و این باید یکی از اهداف اصلی ما باشد و ما باید خودمان تا آنجا که ممکن است در مورد خودمان شفاف و صادق باشیم و به عقیده من بلاکچین در این زمینه می‌تواند به‌همه ما کمک کند و به‌همین دلیل هم من معتقدم که بلاکچین یک ارزش انسانی و انسان‌محور است.

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رکوردشکنی رقیب گوگل


  از اخبار فرار کنید، همانطور که از هروئین فرار می‌کنید


  آینده تبلیغات و برندسازی


  نفوذ پایین رسانه‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی


  آیا فناوری ما را افسرده می‌کند؟


  خواب سنگین روابط‌عمومی فرمانداری گلوگاه/ آخرین به‌روزرسانی سایت فرمانداری 13 اردیبهشت!


  استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از "ایلان ماسک"!


  مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان برکنار شد


  ساختار عمومی بیانیه مطبوعاتی


  طرح ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به عنوان یک الگوی اثربخش در سطح کشور مطرح شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد