درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 - 20:13   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان
  عزم پولادین «فولاد مبارکه» در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی
  مدیر رسانه‌های جهانی آمریکا به درخواست بایدن برکنار شد
  امنیت روانی در محیط کار؛ چیستی و چرایی
  روابط عمومی بهزیستی ایلام رتبه سوم ارزیابی دستگاه های اجرایی در مهرماه را کسب کرد
  امکان درج شماره شبای حساب بر روی رفاه کارت فراهم شد
  استفاده از شیوه‌های نوین برای جذب مخاطب وزارت ورزش
  مهمترین ویژگی‌های عکس خوب
  چطور باید با افرادی که به تئوری توطئه معتقدند ارتباط برقرار کنیم؟
  ساختار عمومی بیانیه مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45967صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 17 دی 1399 - 10:01
پنج استراتژی اثبات شده برای تصمیم‌گیری بهتر در لحظات پرتنش
بیماری همه‌گیری کرونا، عدم اطمینان در مشاغل و امور مالی و ناآرامی های اجتماعی رو به افزایش ارتباط ما را با دوستان و خانواده و احساس امنیت، ایمنی و سلامتی ما را مختل کرده است. این بحران ها چالشی برای افراد شاغل در حوزه ارتباطات و رهبران محسوب می شود: چگونه می توانیم تصمیماتی بگیریم که ممکن است به کسب و کارمان یا آسیب بزند و یا موجب ارتقای آن شود؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تنش‌های سال 2020 هم به رهبران و هم کارگران صدمه زده است.


بیماری همه‌گیری کرونا، عدم اطمینان در مشاغل و امور مالی و ناآرامی های اجتماعی رو به افزایش ارتباط ما را با دوستان و خانواده و احساس امنیت، ایمنی و سلامتی ما را مختل کرده است.


این بحران ها چالشی برای افراد شاغل در حوزه ارتباطات و رهبران محسوب می شود: چگونه می توانیم تصمیماتی بگیریم که ممکن است به کسب و کارمان یا آسیب بزند و یا موجب ارتقای آن شود؟


یکی از رهبران فعال در بحران کووید-19 پاسخ داد: در این راستا، متخصصان حاذق که برای مرگ و زندگی افراد تصمیم گیری می کنند در رأس قرار دارند.


آنها چطور تمرکز می کنند و تصمیم گیری می کنند؟

این مسیر با فراشناخت آغاز می شود


ما اخیرا با دکتر جروم گروپمن، رئیس مرکز داروسازی Beth Israel Deaconess و کرسی پزشکی دانشکده داروسازی Recanati و دکتر پاملا هارتزبند پزشک مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess صحبت کردیم و این سوال را مطرح کردیم: چطور این کار را انجام دهیم؟


گروپمن به ما گفت: "پام هنگامی که سال‌ها کارآموز دانشکده پزشکی بود یک روش ساده ارائه داد." "از نظر او، این کار مثل یک بازی بود، او از خود پرسید، پزشکی که تشخیص اشتباه داده چه می شود؟ چه اتفاق دیگری ممکن بود بیفتد؟ من تصمیماتم را بر چه اساس می گیرم؟"


هارتزبند تحلیل و بررسی را روی خودش انجام داد، و از فرآیندی که به نام فراشناخت شناخته می شود، آگاه شد.


گروپمن و هارتزبند دریافتند که این "قوانین تفکر" فراشناختی چیزی بیش از تقویت خودآگاهی است. آنها نشان از خودآگاهی دارند و دقت تشخیص ها را افزایش می دهند. در نتیجه، این دو نفر دوره هایی را در دانشکده پزشکی هاروارد معرفی کردند تا این شیوه های مهم را به دانشجویان و پزشکان دانشکده پزشکی آموزش دهند.


بهترین خبر؟ رویکرد آنها محدود به حوزه دارو نیست و در هر محیطی به راحتی قابل پذیرش است.

چرا فراشناخت در شرایط بحرانی نقش حیاتی دارند


فراشناخت به شما کمک می کند در فرآیند تفکر، خطاهای خود را کاهش دهید و شما را به سمت مسیرهای تفکر عمیق و واقع بینانه هدایت می کند و همچنین موجب سهولت در تفکر انتقادی می شود.


در زمان وقوع بحران، اگر متوجه افکار و احساساتی شدید که هیچ کمکی به شما نمی کنند، نسبت به آنها هوشیاز باشید. اگر در موقعیت تصمیم گیری قرار گرفتید، یک قدم به عقب برگردید و بیشتر تأمل کنید. اگر بدون توجه به اتفاقات پیرامون خود، مدام بر افکار و رفتار خود نظارت داشته باشید، هیچ گاه به زانو درنمی آیید و از افکار زننده به دور خواهید ماند.

 

برای شروع این پنج روش را به کار بگیرید:

1. مراحل ذهنی که در تصمیم گیری شما نقش دارند، نام ببرید. چطور به این نتیجه رسیدید که این نتیجه را بگیرید؟ اگر نتوانستید مراحل تصمیم گیری خود را فهرست کنید، به این تصمیم شک کنید.


همیشه این سوال را از خود بپرسید که چطور این تصمیم را گرفته‌اید؟ "چه چیزی از دست داده ام؟ آیا شروع کار از همین جاست؟ چه اتفاقی می افتد اگر تصمیمات من بر اساس اطلاعات غلط باشد؟ چطور می توانم به این هدف دست یابم؟"

2. سوءتعبیرها و اشتباهات خود را تشخیص دهید و از آنها درس بگیرید. اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. تجربیات حاصل از تفکر عمیق در تصمیم گیری به شما کمک می کند.

3. خودآگاه و منعطف باشید. آیا آمادگی لازم برای یادگیری را دارید؟ آیا پذیرای عقاید و نظرات دیگران هستید؟ آیا شنونده فعال هستید؟

 

از خود بپرسید:


• سبک تفکر من چیست؟
• نوع شخصیت من چیست؟
• تعصبات من چیست؟
• هیچ وقت سوال نمی کنم چون می خواهم فردی شایسته و توانمند به نظر برسم؟
• آیا نحوه تفکر و شخصیت من بر نحوه ارزیابی موقعیت ها تأثیر می گذارد؟

4. تامل کنید. افراد باتجربه هنگام تصمیم گیری در شرایط پرتنش فقط بر یک چیز متمرکز می شوند: تامل کردن. برای اتخاذ تصمیمات درست زمان بگذارید، حتی اگر افراد و اتفاقات دیگر شما را دست‌پاچه کنند.

5. به دنبال راه میانبر نباشید. آیا فقط بر خروجی الگوریتم های کامپیوتر، پروتکل های از پیش تعیین شده یا نمودارهای جذاب اکنفا می کنید؟ از دیگران نخواهید برای شما تصمیم گیری کنند و سریعا نتیجه گیری های آنها را نپذیرید.


کلام آخر: دفعه بعد که در اطراف‌تان اتفاقی افتاد یا تغییری را در خود حس کردید که از نظر شما نادرست و ناگهانی بود، آن را نادیده نگیرید و برآن تامل کنید.


در مقابل، برای جلوگیری از تصمیمات نادرست، برنامه ریزی کنید. به نشانه ها توجه کنید. اگر در مسیری نادرست قرار گرفتید، آن را رها کنید. راه بهتر یا جدیدتری را انتخاب کنید. در این صورت دیگران از شما پیروی می کنند.

 

نویسنده: Paul Napper & Anthony Rao

مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com/edition

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Dec. 22, 2020
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رکوردشکنی رقیب گوگل


  از اخبار فرار کنید، همانطور که از هروئین فرار می‌کنید


  آینده تبلیغات و برندسازی


  آیا فناوری ما را افسرده می‌کند؟


  نفوذ پایین رسانه‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی


  خواب سنگین روابط‌عمومی فرمانداری گلوگاه/ آخرین به‌روزرسانی سایت فرمانداری 13 اردیبهشت!


  استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از "ایلان ماسک"!


  مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان برکنار شد


  طرح ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به عنوان یک الگوی اثربخش در سطح کشور مطرح شد


  ساختار عمومی بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد