درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 06:16   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست شورای معاونان تأکید کرد: آمادگی این بانک برای تحقق شعار سال
  بانک رفاه کارگران گزارش تسهیلات پرداختی در سال گذشته را تشریح کرد: سهم زوج های جوان از تسهیلات ازدواج 47 هزار فقره
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست مجازی با کارکنان مدیریت شعب خوزستان: در شرایط کنونی، برگزاری جلسات آنلاین جزء برنامه های اصلی این بانک است
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45963صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 16 دی 1399 - 18:13
پاسخگویی عمومی و روابط عمومی پاسخگو
روابط عمومی پاسخگو با برداشتن حصارها و دیوارها و مرزبندی ها، و برقراری ارتباطات دوسویه، اولا سعی می کند با خوش اخلاقی، شنونده خوبی باشد و ثانیا تلاش می کند تا خود به عنوان مدعی العموم، پیگیر رفع مشکلات و نارسایی ها باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ازجمله مولفه ها و عناصر کلیدی مفهوم حکمرانی مطلوب (GOOD GOVERNANCE) همانا پاسخگو بودن سیستم دولت (حکمرانی) است. وقتی که در یک سیستم، بنابر شفافیت، پاسخگویی، اعتماد سازی و جلب مشارکت عمومی (مولفه های سرمایه اجتماعی) باشد، بالتبع ساختارهای درونی سازمان ها نظیر روابط‌عمومیها نیز متعهد و مکلف به پاسخگویی خواهند بود.

 

در چنین حالتی، عنوان مفهوم پاسخگویی عمومی یا Public Accountability به معنی اینکه همه آحاد جامعه در قبال وظایف، ماموریت ها و عملکرد خویش، موظف به پاسخگویی به سهامداران، ارباب رجوع، مشتری، مصرف کننده و... می باشند، ظهور و بروز پیدا می کند.

 

اینکه وقتی شما با ترس و لرز، شک و ابهام وارد یک سازمان می شوید که نمی دانید به‌درستی و به‌خوبی پاسخگوی شما خواهند بود و یا با پرخاشگری و از موضع قدرت و سلطه ممکن است با شما برخورد کنند، خود حاکی از ناکارآمدی و ضعف اساسی در بنیان پاسخگویی عمومی است.

به عبارت دیگر، وقتی که در یک اداره ای با ارباب رجوع بد رفتاری شده و مبتنی بر کرامت انسانی (تکریم ارباب رجوع – مشتری مداری) با وی برخورد نمی شود، نشان دهنده این مسئله است که مقامات بالاتر آن اداره نیز در برابر دیگران بطور سلسله مراتبی پاسخگو نیستند.

اجازه دهید اینطور مطرح کنم که وقتی رییس جمهور محترم، مردم را تشویق به فعالیت و حضور در بازار بورس نموده و از طرفی با ضرس قاطع به مردم می گویند که سرمایه آنان در بورس مورد مخاطره و تهدید قرار نمی گیرد و دولت حامی بورس می باشد و... و اتفاقا برعکس آن رخ می دهد و صدها هزار نفر در بورس متضرر و خانه خراب می شوند و سپس همان رییس جمهور محترم هیچ گونه پاسخگویی لازم و کافی برای مردم ندارند، نشان دهنده آن است که سیستم حکمرانی که در بالا بدان اشاره شد، به هر دلیلی هنوز بطور نهادینه، بنا بر پاسخگویی و شفافیت و ... ندارد.

طبیعی است که در چنین وضعیتی هر چه در سلسله مراتب، پایین‌تر می آییم، بقیه نهادها و ارگان ها و دستگاه ها نیز همینطور هستند. مثلا در ماجرای دلخراش قیمت مرغ و تخم مرغ و... وزیر مربوطه و مدیر ذیربط نه تنها حاضر به پاسخگویی و شفافیت لازم و کافی نیستند بلکه هر کس سعی می کند تقصیر و کوتاهی و سوء مدیریت خویش را به گردن دیگری بیاندازد. به همین سادگی.

 

حال تکلیف پاسخگویی روابط عمومی این نهادها و ارگان ها هم معلوم است. پس پاسخگویی عمومی یاPublic Accountability مقوله ای بنیادین است که ابتدا بایستی باور و پذیرش آن در سطوح بالای مدیریتی جامعه اتفاق بیفتد و به تبع آن روابط عمومی ها مکلف و موظف به انجام آن گردند.

 

صد البته پاسخگویی عمومی و روابط عمومی پاسخگو با بخشنامه، دستورالعمل، تنبیهات، تهدیدات و... عملیاتی نمی شود بلکه به نظر می رسد که روسای محترم قوا بایستی عملا بدان پایبند بوده و سپس از زیر دستان خود انتظار لازمه در خصوص پاسخگویی عمومی را داشته باشند. روابط عمومی پاسخگو با برداشتن حصارها و دیوارها و مرزبندی ها، و برقراری ارتباطات دوسویه، اولا سعی می کند با خوش اخلاقی، شنونده خوبی باشد و ثانیا تلاش می کند تا خود به عنوان مدعی العموم، پیگیر رفع مشکلات و نارسایی ها باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  رسانه های برتر دنیا در سال 2021


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400