درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45905صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 11 دی 1399 - 10:20
چرا گوش دادن و توجه به نظرات و بازخوردهای مشتریان، بازوی قدرتمند مدیران رسانه است؟
نگاهی دقیق تر به مقوله رقابت اطلاعات ارزشمندی همچون استرتژی های کارامد (یا ناکارامد) را برای ما روشن می سازد. چه کسی و چطور پست ها و کامنت ها را پاسخ می دهد؟ آیا برای این کار آموزش دیده است؟ با بعضی ابزارها می توان به جستجوی پست ها و و پاسخ ها پرداخت.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شواهدی وجود دارد که می توانید نسبت به این موضوع اطمینان حاصل کنید که برندسازی در شبکه‌های اجتماعی و مصرف کنندگان مثل خیابانی دوطرفه است.

اکثر افراد به قصد درک کردن به صحبت ها گوش نمی کنند؛ آنها با این هدف گوش می کنند که جواب بدهند."


این جمله در پرفروش ترین کتاب سال 1989 نوشته استفان کاوی با عنوان "هفت عادت مردمان مؤثر" آمده است. پیشترها هدف از این جمله این بود که افراد مدیران شایسته تری شوند، اما امروزه شعار بازاریاب های شبکه های اجتماعی است.


امروزه موضوع بحث شبکه های اجتماعی وجه تمایز محسوب می شود و شناخته شدن یکی از بزرگترین چالش های بازاریاب هاست. در مقاله های قدیمی در رابطه با کلمات کلیدی که شانس افراد را برای شناخته شدن بیشتر می کند، بحث شد، اما کمتر به این موضوع پرداخته شده که چطور این کار باعث ایجاد تمایز می شود. در این قسمت به این موضوع می پردازیم که چطور سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی باعث ایجاد تمایز می شود:


بسیاری از مصرف کنندگان برای جستجو یا کسب اطلاعات در مورد موضوعی خاص از Google یا Quora استفاده می کنند. یا عضو گروهی می شوند و سوالات خود را مطرح می کنند. آیا یک برند نباید برای پاسخ به سوالات مطرح شده آمادگی داشته باشد؟


بر خلاف تبلیغات که انفعالی است و تحت تاثیر بعضی امور آسیب می بیند، از طریق جستجو در گوگل یا شبکه های اجتماعی، مصرف کنندگان در رابطه با یک برند یا خدمات مربوط به آن با صرف حداقل زمان، اطلاعات مفیدی کسب می کنند.


یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در این زمینه این است که می توان از شرایط و فضای رقابتی آگاه شد. بررسی و مشاهده نظرات و بازخوردهای منفی در رابطه با سایر رقبا، فرصتی برای بازار و مصرف کنندگان فراهم می آورد که با محصولات یا خدمات مشابه آشنا شوند، و در عین حال نارضایتی خود را در مورد برند دیگر اعلام کنند. با مشاهده بازخوردهای منفی در رابطه با یک برند، فرصت خوبی است تا گزینه بهتر را به مصرف کنندگان پیشنهاد دهیم!


نگاهی دقیق تر به مقوله رقابت اطلاعات ارزشمندی همچون استرتژی های کارامد (یا ناکارامد) را برای ما روشن می سازد. چه کسی و چطور پست ها و کامنت ها را پاسخ می دهد؟ آیا برای این کار آموزش دیده است؟ با بعضی ابزارها می توان به جستجوی پست ها و و پاسخ ها پرداخت.


به همان اندازه که می توان از شبکه های اجتماعی و روابط‌عمومی دیجیتال برای پاسخ به نظرات و بازخوردهای منفی استفاده کرد، برای نظرات مثبت مشتریان نیز می توان از این روش ها استفاده کرد. با پاسخ به نظرات مصرف کنندگان و مداومت به این کار، آنها می بینند که به آنها توجه شده و کسی حرف های آنها را شنیده است. در نتیجه آنها می فهمند زمانی که برای ارائه نظراتشان صرف کرده اند، بی نتیجه نبوده و همچنان به ارائه نظرات خود در رابطه با محصول و خدمات ادامه می دهند.


برای برندسازی به محیط اطراف خود نگاه کنید. آیا برندها و صنایع دیگر نیز به این موضوعات توجه کرده اند؟ اگر بله، چه کسانی رهبری این امور را دست گرفته است؟ آیا آنها اینفلوئنسر یا اسپانسر داشته اند؟ سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید و میزان مشارکت آنها و پاداش هایی که در ازای این مشارکت دریافت کرده اند، ارزیابی کنید.


به بررسی خود در رابطه با سایر برندهای مشابهی که به تبلیغاتی از این قبیل نپرداخته اند، ادامه دهید. انجام این کار بسیار باارزش است به خصوص اگر این برندها موفق به جذب مشتریان شده باشند.


پست هایی در رابطه هشدار در مورد زنجیره تامین یک برند از مزایای شبکه های اجتماعی نیست_ به خصوص در دوران همه گیری کرونا. ارائه کلمات کلیدی مناسب برای برندی که زنجیره تامین آن بسیار آسیب پذیر است، بسیار ارزشمند است.


در نهایت از همه مهمتر این که برندها و خدمات باید نسبت به شرایط و تغییرات عمده آگاهی داشته باشند. آگاه بودن و واکنش سریع نشان دادن یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

نویسنده: Ronn Torossian

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد