درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:09   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45878صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 10 دی 1399 - 08:10
آثار برگزیده اینفوگرافیک پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی/ بخش دوم
نقدهایی به آثار از بعد خلاقانه و منحصر به فرد وارد است در بیشتر آنها از قالب های آماده گرافیکی استفاده شده است یا بعضاً اثری کپی بوده اند. آثار دارای مشکلاتی به لحاظ فونت، رنگ، ساختار گرافیکی، بهره گیری از عناصر بصری و نوشتاری مازاد هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی سوم دی‌ماه 1399در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

 

رتبه های استانی


رتبه اول استانی: فاقد رتبه

رتبه دوم استانی: مشترکاً
فولاد مبارکه (دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا)- به دلیل تلاش در راستای اهداف سازمانی و سعی در ایجاد انسجام بصری در خلق آثار از بعد هویت بصری

 


 


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (توصیه های روانشناسان برای غلبه بر اضطراب بیماری کرونا)
 

 


رتبه سوم: مشترکاً


سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان (فرهنگ در مقابل کرونا)

 


 



شهرداری شاهرود

 

 



 

نقد آثار اینفوگرافیک شرکت داده شده در جشنواره


1- عمده آثار فاقد ارکان اینفوگرافیک اعم از تیتر، لید، نام تولیدکننده و منبع بودند.


2- نقدهایی به آثار از بعد خلاقانه و منحصر به فرد وارد است در بیشتر آنها از قالب های آماده گرافیکی استفاده شده است یا بعضاً اثری کپی بوده اند.


3- آثار دارای مشکلاتی به لحاظ فونت، رنگ، ساختار گرافیکی، بهره گیری از عناصر بصری و نوشتاری مازاد هستند.


4- آثار بعضاً متن محور بوده و در فرآیند بصری سازی اطلاعات نیز موفقیت لازم را نداشته اند.


5- بعضاً استفاده از رنگ و فونت در خدمت موضوع اثر نبوده است.


6- آثار اینفوگرافیک نیز بخشی از تلاش‌ها در راستای هویت بصری سازمانی و در خدمت برندینگ هر سازمان هستند لذا با درک اهمیت این مهم، در طراحی آنها از این منظر نیز توجه لازم صورت گیرد. علی رغم تنوع محتوا و موضوع، آثار دارای تیپ یا سبک و شخصیت گرافیکی یکسانی باشند.


7- گرافیک و اطلاعات دو بال آثار اینفوگرافیک است و لذا توجه به هر دو در طراحی آثار اینفوگرافیک ضروری است.


8- از قابلیت ها و کاربردهای اینفوگرافیک در خدمت روابط عمومی حداقل استفاده شده است و عمدتاً نگاه اطلاع رسانی و آموزشی و ارائه عملکرد است. بهتر است از قابلیت های این حوزه در معرفی برنامه ها، طرح ها، پروژه ها، فعالیت ها، کالاها و خدمات سازمانی، منشورها و کنوانسیون ها، اسناد و چشم اندازها، ارائه گزارش های مدیریتی، اطلاعیه ها و اعلام نظرات مواضع رسمی و کارشناسی، خبررسانی، آگاهی رسانی، توصیه، هشدار، امور تبلیغی و بازاریابی و... و نیز معرفی فرایندهای کاری و سازمانی، فرایند ارائه یک خدمت یا دریافت کالا، فرامین اداری، اصول تسهیل تعامل بین سازمان با مشتریان و کارکنان و... استفاده شود. از اینفوگرافیک می توان در تقویم های تخصصی سازمانی، حتی کاغذ کادو، بسته بندی، بروشور، کاتالوگ، کتاب ها و کتابچه های سازمانی و... بهره برد.


9- شیوه نمایش اینفوگرافیک در روابط عمومی ها عمدتاً ایستاست و از دیگر شیوه های نمایش متحرک، تعاملی، دیوارنگاری، نصبی، حجمی یا فیزیکال و.... کمتر استفاده شده است.


10- رعایت حق کپی رایت در آثار اینفوگرافیک نیز ضروری است. (با ذکر منبع مطالب یا حتی عکس ها)


11- بعضاٌ آثار در جشنواره شرکت داده شده بودند که اینفوگرافیک نبودند و در این گونه موارد ضرورت آشنایی با اینفوگرافیک و کاربردها و قابلیت های آن ضروری است.


12- آثار بعضاً از کانون بصری لازم برخوردار نبوده و حتی آغاز توجه دهی و گردش چشم با آرم و نام سازمان آغاز شده است در حالی که اولویت با تیتر و محتوای بصری و نوشتاری و در گام پایانی توجه دهی به نام سازمان به عنوان تهیه کننده و خالق اثر است.


13- همه حوزه ها و سازمان ها قادر به بهره گیری از اینفوگرافیک هستند و برخی از حوزه ها بیش از همه از قابلیت و پتانسیل برای تهیه آثار اینفوگرافیک برخوردارند، لازم است سازمان هایی مرتبط با حوزه های پولی و مالی و تجاری، پزشکی، آماری، ورزشی، تولیدی و خدماتی، امدادی و... با درک این مهم از آن نهایت بهره ببرند.


14- آثار بعضاً جدید نبودند و مربوط به سال های گذشته بودند و حتی به طور موردی آثاری به جشنواره ارسال شدند که در داوری های پیشین بررسی شده بودند. به روز بودن محتوا، صحت و دقت در آنها از ضروریات دیگر در امر اینفوگرافیک است.

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد