درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:36   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45858صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 7 دی 1399 - 08:19
روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
نویسنده: جان لینچ - در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های علمی صورت گرفته در زمینه روابط‌عمومی بر این موضوع تاکید شده و می‌شود که روابط‌عمومی درست می‌تواند به‌خوبی بر مورد پذیرش قرار گرفتن علم و یافته‌های علمی به‌طوری عام و دانشمندان و سازمان‌های علمی به‌طوری خاص از سوی مردم تاثیر مثبت گذاشته و آن را تسهیل نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تحقیقات در زمینه روابط‌عمومی و طراحی و پردازش پیام‌های بهداشتی و ریسک یکی از حوزه‌های کوچک اما همیشه مورد توجه مجلات علمی و ژورنالیسم سلامت به‌شمار می‌آمده است به‌طوری که ما به‌طوری پیوسته شاهد آن هستیم مطالب پرشماری در ارتباط با نقش روابط‌عمومی در بحث سلامت و ارتباطات سلامت‌محور و درک و فهم عمومی از علوم در جهان منتشر می‌شود که در همه آنها بر نقش محوری روابط‌عمومی در دنیای ارتباطات و سلامت تاکید بسیاری می‌شود.

 

متخصصان و محققان روابط‌عمومی این حوزه را به این صورت تعریف می‌کنند: "یک ارتباط دوسویه که بر درک سهامداران و ذینفعان از جمله ژورنالیست‌ها و عموم مردم نسبت به موقعیت سازمان تاکید دارد". در حوزه‌هایی چون سلامت، پزشکی و علم نیز روابط‌عمومی را به عنوان پلی بین دانشمندان و سازمان‌های علمی و ژورنالیست‌ها در نظر می‌گیرند که داستان‌ها و روایت‌های علمی را برای عموم مردم تعریف می‌کنند.

 

در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های علمی صورت گرفته در زمینه روابط‌عمومی بر این موضوع تاکید شده و می‌شود که روابط‌عمومی درست می‌تواند به‌خوبی بر مورد پذیرش قرار گرفتن علم و یافته‌های علمی به‌طوری عام و دانشمندان و سازمان‌های علمی به‌طوری خاص از سوی مردم تاثیر مثبت گذاشته و آن را تسهیل نماید و اتفاقا همین تاکید بر نقش‌آفرینی مثبت روابط‌عمومی برای سازمان‌های علمی است که باعث شده که برخی ژورنالیست‌ها نسبت به متخصصان و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی بی‌اعتماد باشند و موضعی خصمانه و غیردوستانه در قبال آنها اتخاذ نمایند.


به‌طور کلی، روابط‌عمومی در زمینه سلامت، پزشکی و علم شامل دو حیطه می‌شود: یکی شامل روابط‌عمومی بحران می‌شود که در آن، متخصصان روابط‌عمومی در راستای پیشگیری از بحران و شرایط اضطراری و همچنین واکنش نشان دادن به آن گام برمی‌دارند که این اقدامات در ابتدا از طریق شناسایی محیطی و بررسی شرایط و سپس برنامه‌ریزی برای تسهیل و تسریع در اثرگذاری پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سیاسی، محیطی و اجتماعی صورت می‌پذیرد.

 

حیطه دوم هم به رواج علم و مقبول‌سازی علم بین مردم مربوط می‌شود که در آن، متخصصان و دست اندرکاران حوزه روابط‌عمومی یک سری اطلاعات و ایده‌ها و داستان‌ها را در اختیار ژورنالیست‌ها قرار می‌دهند تا آنها بتوانند با استفاده از آنها محتوای ژورنالیستی مناسبی را به مردم عرضه نمایند.

 

معمولا بخش عمده‌ای از این اطلاعات و ایده‌ها در قالب انتشار خبرها و اعلان‌ها توسط روابط‌عمومی صورت می‌پذیرد. تحقیقات نشان داده که خبررسانی روابط‌عمومی تا حد زیادی توانسته به پوشش هر چه بهتر یافته‌های علمی و پزشکی کمک کند و به همین دلیل هم هست که بسیاری از پژوهشگران هم اکنون در تلاش هستند تا در مورد راه‌ها و مسیرهایی تحقیق کنند که از طریق آنها خبرهایی که روابط‌عمومی‌ها تولید می‌کنند به مقالات و رپرتاژهای ژورنالیستی تبدیل می‌شوند.
 

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد