درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 30 دی 1399 - 16:05   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حقوق همکاران عزیز بانکهای ادغامی توسط بانک سپه بطور کامل رعایت خواهد شد
  انتصاب مدیر کل جدید روابط عمومی استانداری سمنان
  دوره آموزش «تصویربرداری» ویژه فعالان روابط عمومی های استان اردبیل برگزار شد
  نگاهی به نظارت "سالاری " بر 3070
  نتایج انتخابات شوراى هماهنگى روابط عمومى سازمان نظام مهندسى
  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی
  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید
  احساسات تبلیغاتی
  چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان
  فیس‌بوک به قانون جنجالی ترکیه برای شبکه‌های مجازی تن داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45857صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 7 دی 1399 - 03:23
چهار چیز برای انگیزه‌بخشی به استعدادهای برتر و کارکنان شاخص
در مجموع، برای انگیزه‌بخشی به استعدادهای برتر و کارکنان شاخص شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین برای حفظ آنها به چهار چیز نیاز است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در مجموع، برای انگیزه‌بخشی به استعدادهای برتر و کارکنان شاخص شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین برای حفظ آنها به چهار چیز نیاز است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

- یک رئیس توسعه‌محور و اهل توجه باشید

 

چه بخواهید و چه نخواهید، روسا و رهبران نقش تعیین‌کننده‌ای در تشویق و گسترش کار معنادار در محیط‌های کاری ایفا می‌کنند. این هنر یک رئیس خوب است که می‌تواند فردی که دستمزد کمی از شرکت می‌گیرد را نسبت به کارش مشتاق و علاقه‌مند نگه دارد و از معایب یک رئیس بد است که کارکنانی با دستمزد بالا و شرایط کاری مطلوب را از کارشان بیزار کند. صرف نظر از تفاوت‌های شخصیتی و توانایی‌های ارتباطی مختلف، روسای محبوب و موفق کسانی هستند که ۱) برای تیم تحت رهبری‌شان بیشتر از خودشان ارزش قائل هستند؛ ۲) در میان اعضای تیم تحت رهبری خود، اتحاد و انسجام ایجاد می‌کنند و به همه کارکنان خود نزدیک می‌شوند و به این واقعیت توجه دارند که کارکنان انسان‌هایی دارای احساسات و عواطف هستند و ممکن است در زندگی شخصی‌شان تحت فشار باشند.

 

به‌طور کلی، اگر روسا تنها دارای ذهنیت دیتامحور باشند و فقط از طریق داده‌ها بخواهند افراد را مدیریت کنند، نخواهند توانست در زمینه انگیزه‌بخشی و حفظ استعدادهای برتر موفق باشند چرا که تاکید زیاد آنها به چیزهای قابل سنجش و آمار و ارقام، آنها را از توجه به ویژگی‌های «نرم» کارکنان و و موضوعاتی مانند اتحاد و انسجام و ایجاد هویت تیمی در میان افراد بازمی‌دارد. در واقع این نوع روسا، به این دلیل که عملکرد همه کارکنان از جمله استعدادهای برتر را با معیارهای عددی می‌سنجند، نمی‌توانند اعتماد و احترام استعدادهای برتر که معنا برای‌شان مهم‌تر است، را جلب کنند. جمله معروفی هست که می‌گوید: «کارکنان به خاطر رئیس‌شان یک شرکت را ترک می‌کنند و نه به خاطر خود شرکت.»

- به اعتبار شرکت و احساس غرور تیمی بها بدهید

 

افراد معمولا اهمیت زیادی به کارکردن برای سازمان یا شرکتی قائل هستند که دارای رسالت و هدف مشخص و مهم‌تر از آن، ارزش‌های والایی باشند. هنگامی که یک سازمان دارای اهداف و ارزش‌های عالی و ممتازی باشد، آن‌گاه کارکنانش با افتخار در مورد کارکردن در آنجا صحبت می‌کنند و دوست دارند به اطرافیان خود بگویند کجا کار می‌کنند و چرا در آنجا مشغول به کار هستند. در واقع هر سازمان یا شرکتی که فردی در آن کار می‌کند، می‌تواند منعکس‌کننده ارزش‌ها و آرمان‌های مطلوب آن فرد نیز باشد و از بسیاری جهات توجیه‌کننده علت ورود و تداوم حضور افراد در آنجا تلقی شود. چنین وضعیتی گاه در مورد ملحق شدن افراد به تیم‌های کاری خاص در درون سازمان‌ها نیز مصداق پیدا می‌کند.

- تاثیر همکاران باکیفیت را دست کم نگیرید

 

تحقیقات نشان داده که یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا دانشجویان در یک دانشگاه احساس شادی و رضایت کنند، کیفیت استادان و مهم‌تر از آن کیفیت سایر دانشجویان در آن دانشگاه است، در محیط کار نیز همین موضوع مصداق دارد و همکاران و روسای کارکنان، نقش بسزایی در علاقه‌مندتر کردن افراد به کار ایفا می‌کنند و موجب می‌شوند تا یک شغل و مقام برای فرد معنادارتر شود. اینکه فرد به این نتیجه برسد که هم‌تیمی‌های مستعد و باهوشی دارد و کارکردن با آنها لذت‌بخش است؛ موجب می‌شود تا موفقیت‌های بسیاری نصیب کل اعضای تیم شود که این موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در تیم‌هایی با روحیه بالای تیمی، مشهودتر و پررنگ‌تر خواهد بود.

- هیچ‌گاه فرصت کسب مهارت‌های جدید و رشد را از دست ندهید

 

 در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز، توانایی یادگیری و رشد بسیار مهم‌تر و معنادارتر از گذشته شده چرا که به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا از طریق به‌روزرسانی و ارتقای مهارت‌ها و داشته‌ها، برای خود برندسازی کنند. رهبران سازمان‌ها برای حفظ استعدادهای برتر و کسانی که پیوسته در حال ارتقای مهارت‌ها هستند، حاضرند بالاترین حقوق‌ها را بپردازند و بیشترین مزایا را قائل شوند، چرا که اطمینان دارند تداوم حضور نخبگان یادگیرنده کاملا به سود کل سازمان است. کارکنان دارای مهارت‌های فزاینده و همیشه در حال یادگیری هم برای خود ارزش افزوده ایجاد می‌کنند و هم برای سازمان‌هایی که در آن حضور دارند.

 

در نقطه مقابل، هنگامی که کارکنان حتی ماهرترین و مستعدترین آنها، دست از یادگیری و ارتقای مهارت‌های خود بردارند و در یک نقطه متوقف شوند. آن‌گاه زمان ترک سازمان از سوی آنها فرا می‌رسد و دیر یا زود باید آنجا را ترک کنند چرا که ارزش افزوده خود را برای سازمان از دست داده‌اند.

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع: forbes
https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید


  طراحی آگهی مطبوعاتی؛ ۸ قانون طلایی


  بهترین جایگزین‌ها برای واتس‌اپ در سال ۲۰۲۱


  درگذشت شیده لالمی، دبیر اجتماعی روزنامه همشهری


  مدیریت ضعیف تنوع قومی در محتواسازی تلویزیون


  ماجرای جنجالی آینده واتس‌آپ با گوگل بعد از فیس‌بوک


  نگرانی شدید کارمندان توئیتر از واکنش هواداران ترامپ


  مجمع عمومی انجمن روابط عمومی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد