درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:36   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45838صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیجمعه، 5 دی 1399 - 09:05
انتشار 55 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی
55 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی ویژه "گرایش‌های قدیم و جدید در صنعت نشر" توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی و انتشارات کارگزار روابط عمومی در 64 صفحه رنگی منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| 55 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی ویژه "گرایش‌های قدیم و جدید در صنعت نشر" توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی و انتشارات کارگزار روابط عمومی در 64 صفحه رنگی منتشر شد.

سرمقاله/ گرایش‌های جدید در صنعت نشر
در بخشی از سرمقاله این شماره آمده است: ویروس کرونا همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است- در سبک زندگی، سفر، کار و حتی مطالعه. در حالی که به نظر می‌رسد اکنون مردم وقت بیشتری برای خواندن دارند، که نشانه خوبی برای صنعت نشر است، مطمئناً همه‌گیری کووید-19، صنعت چاپ را تحت تأثیر قرار داده، همان‌طور که تقریباً بر تمام کسب‌وکارها تأثیر بدی گذاشته است. خوشبختانه مانند سایر کسب‌وکارها، ناشران نیز خود را با این شرایط در حال تغییر سازگار کرده‌اند.


قبل از همه‌گیری، مردم معمولاً خواندن کتاب‌های فیزیکی را به کتاب‌های الکترونیکی یا صوتی ترجیح می‌دادند، اما اکنون با توجه به مسائل بهداشتی و سلامتی، تغییر قابل توجهی در انتخاب آنها در چند ماه گذشته رخ داده است؛ به‌طوری‌که جهش قابل توجهی در فروش کتاب‌های الکترونیکی و صوتی رخ داده و ما خوشحالیم که می‌بینیم مردم خرید این قالب‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند.


خوشبختانه موضوع افزایش قالب‌های دیجیتالی، یکی از تغییرات قابل توجهی است که به دلیل همه‌گیری رخ داده و روند انتشار کتاب و سایر گونه‌های نشر را متحول کرده؛ بدین ترتیب که کتاب‌های الکترونیکی پیش از نسخه‌های چاپی منتشر شدند. همچنین فروش بدون حضور فیزیکی از فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در حال افزایش است. مردم از طریق ایمیل، وب‌سایت، شبکه‌های‌اجتماعی یا تماس تلفنی با فروشگاه‌های فروش، کتاب‌ها و محتواهای موردنیاز خود را سفارش می‌دهند.


مسیر دیگری که در حال جریان است افزایش فروش محتوا به صورت کوتاه است. این‌ها متن‌های کوتاهی هستند که به‌صورت دیجیتالی و در ژانرهای مختلف ارائه می‌شوند.


به‌علاوه مقدار بیشتری از خدمات دیجیتال صرف تولید و انتشار محتوای دیجیتال مانند اخبار، مقالات، مجلات و سایر موارد می‌شود. انتظار می‌رود "بازار محتوای دیجیتال با 5/7 درصد نرخ رشد مرکب سالانه تا سال 2023 تثبیت شود و به 9/59 میلیارد دلار" برسد.


چه با «کرونا» یا بدون آن، صنعت نشر به سرعت به سمت گزینه‌های بدیل می‌رود و با توجه به تغییر الگوی مصرف محتوا، تنوع زیاد محتوا، روش‌های جدید توزیع و به‌طور کلی تغییر در رفتار مصرف‌کننده، کتاب‌ها و مجلات زیبا و دوست‌داشتنی جای خود را به صفحه‌های نوری لپ‌تاپ، تبلت، آی‌پد و تلفن‌همراه می‌دهند.

گفتگو/ مفاهیم نوین در انتشارات؛ نشر اجتماعی و نشر موبایلی
در عصر شبکه‌های اجتماعی که بشر به سمت تعاملات آنلاین از طریق رسانه‌های نوین تمایل پیدا کرده است، برخی از صنایع نیز ناگزیر مجبور شدند خود را با آن تطابق بدهند، از جمله حوزه انتشارات. «رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی» معتقد است دیگر محتوای امروزی فقط متن نیست آن‌چه در این دوران اهمیت پیدا کرده است محتوای مولتی مدیاست.


محتواهایی شامل عکس، فیلم، تصویر و گرافیک و انیمیشن و صدا و متن که می‌تواند از ابزارها و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر یا بازنشر شود.
 

«دکتر حسین امامی» می‌گوید: امروزه نشر نوین با بازاریابی محتوا به‌هم تنیده شده اند و این سرمایه بزرگ را برای همه مردم امکان‌پذیر کرده است. از این روست که می‌گویند محتوا پادشاه است و انتشار آن ملکه.

یادداشت/ اطلاع‌رسانی مبتنی بر شکل‌گیری چرخه خلق ارزش/ تاکیدی بر وظیفه اصلی روابط‌عمومی
روابط‌عمومی را مترادف و مساوی با اطلاع‌رسانی قلمداد می‌کنند. بی‌تردید خاستگاه و ضرورت شکل‌گیری روابط‌عمومی با اهمیت و ایجاب آگاهی‌بخشی و اطلاع‌دهی، آمیخته و عجین شده است. فلسفه اطلاع‌یابی، اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آگاهی‌یابی که شاکله اصلی ارتباط بین فردی، گروهی و اجتماعی را تشکیل می‌دهد، پایه و اساس ظهور و بروز روابط‌عمومی گردید تا هنر هشتم به عنوان مولود تلفیقی از علم، هنر و فن فرصت جولان برای برقراری ارتباط، اطلاع‌یابی، اطلاع‌رسانی و اعتماد آفرینی بین سازمان‌های مختلف با مردم و ذینفعان را پیدا کند.
 

مقالات/ انتشار
انتشار به معنای ارائه‎ اطلاعات، داستان‎، موسیقی، نرم‎افزار و سایر محتواها به عموم جامعه است تا به‌صورت رایگان یا با پرداخت بهای‌شان از آن‎ها بهره بگیرند. پیش‌تر این عبارت برای اشاره به فرایند توزیع آثار چاپی نظیر کتاب، روزنامه و مجله استفاده می‎‌شد. با ظهور سیستم‌های اطلاعات دیجیتال، محدوده‎ نشر گسترش یافته و انواع نشر الکترونیک نظیر ای‌بوک‎‌ها، ژورنال‌های آکادمیک، ریزانتشار، وب‎سایت‌ها، بلاگ‌‎ها، نشر بازی‌های ویدئویی و امثالهم را شامل می‎‌شود.


نشر می‌تواند موجب تولید دارایی‎‌های عمومی، همگانی یا خصوصی شود و امکان دارد در قالب فعالیت‎‌های تجاری، عمومی، اجتماعی یا همگانی صورت گیرد. صنعت نشر تجاری از شرکت‌های بین‌المللی و چندمنظوره نظیر رلیکس، پارسون و تامسون رویترز تا هزاران کمپانی مستقل و کوچک را شامل می‎‌شود.

 

این صنعت شامل بخش‌‎های متنوعی است: نشر تجاری/ خرده‌فروشی کتاب‏‌های داستانی و غیرداستانی، نشر آموزشی (k-12) و نشر آکادمیک و علمی. همچنین گاهی اوقات نشر توسط دولت‎‌ها، جوامع مدنی و کمپانی‌‏های خصوصی و به‌منظور تذکر ملزومات مدیریتی یا نظارتی، کسب‌وکار، تحقیقات، رایزنی یا برآورده‌‎سازی مصالح عمومی صورت می‎‌گیرد. این نشریات می‌توانند شامل گزارش‌های سالانه، گزارش‌‎‏های تحقیقات، تحقیق بازار، مرامنامه‌‎ها و گزارش‌های فنی باشند. خودانتشاری نیز رواج یافته است.


مقالات/ نشر
نشر یعنی در اختیار گذاشتن محتوا برای عموم جامعه. درحالی‏‌که امکان دارد هر کشور به شیوه‎ خودش از این واژه بهره می‎‌گیرد، اما عموماً آن را برای متون، تصاویر یا سایر محتواهای سمعی- بصری ازجمله محصولات کاغذی (روزنامه‌‏ها، مجلات، کاتالوگ‌ها و غیره) بهره می‌‎گیرند. واژه‎ «نشر» به عمل انتشار اطلاق می‎‌شود و برای اشاره به هرگونه نسخه‌ چاپی نیز استفاده می‏‌گردد.

مقالات/ نشر آکادمیک
نشر آکادمیک، یکی از زیرشاخه‎‌های نشر است که تحقیقات و مطالعات آکادمیک را منتشر می‌کند. اکثر کارهای آکادمیک در قالب مقالات ژورنال‌های آکادمیک، کتاب یا تز منتشر می‎‌شوند. آن دسته از محتواهای نوشتاری آکادمیک که به‌صورت رسمی منتشر نمی‎‌شوند و صرفاً نسخه‏‌های کاغذی آن توزیع می‌‎گردند یا در اینترنت پست می‎‌شوند را «ادبیات خاکستری» می‌‎نامند.

 

 اکثر ژورنال‌های علمی و تحقیقاتی و بسیاری از کتب آکادمیک و تحقیقاتی (هرچند نه همه‎ آن‏‎ها) مبتنی بر گونه‌‎ای از داوری همتا (پیر ریویو) یا قضاوت نگارشی هستند تا متون باکیفیت را منتشر کنند. کیفیت داوری همتا و استانداردهای گزینش مقالات در ژورنال‎‌ها و ناشرها و حوزه‌‎های مختلف، بسیار متفاوت است.


اکثر رشته‎‌های آکادمیک جاافتاده، ژورنال‌ها و خروجی‌های نشر مختص خودشان را دارند، هرچند بسیاری از ژورنال‌‏ها به‌نوعی میان‎‌رشته‌‎ای هستند و کارهای مربوط به چند شاخه یا زیرشاخه‌‎ گوناگون را منتشر می‌کنند. همچنین عموماً این گرایش وجود دارد که ژورنال‌های کنونی را به چند بخش تخصصی تقسیم می‎‌کنند، کمااینکه رشته‌های آکادمیک هم تخصص‌گراتر شده‌‎اند. هم‌راستا با شیوه‌‎های داوری و رویکردهای متفاوت نشر، تعداد نشریات قدرتمند علمی و تحقیقاتی هر شاخه یا زیرشاخه نیز فرق می‌کند. تمایل به ارائه‎ آمارهای خیره‌‎کننده از تحقیقات هر رشته‎ علمی، منجر به سوگیری‌های نادرستی در عرصه‎ نشر شده است.


با توجه به گذار نشر آکادمیک از نشریات کاغذی به الکترونیک، تحولات گوناگونی در این حوزه رخ داده‌اند. مدل‌های کسب‌وکار محیط الکترونیک، کاملاً متفاوت هستند. از اوایل دهه‌90، اعطای مجوز به منابع الکترونیک علی‌الخصوص ژورنال‌ها رواج یافته است.

 

یک ایده‌ پرطرفدار علی‌الخصوص در حوزه‌ ژورنال‌های علمی، دسترسی متن‌‎باز از طریق اینترنت است. در انتشار متن‌باز، ناشر تصمیم می‌گیرد که در زمان انتشار مقاله، یک نسخه‎ رایگان از آن را در فضای وب منتشر کند. در هر دو دسته از ژورنال‎‌های متن‌باز و بسته، گاهی پیش می‌آید که نویسنده شخصاً هزینه‎ پردازش مقاله را متقبل می‎‌شود و در نتیجه، بخشی از هزینه‌‎ها از خواننده به محقق یا سرمایه‌گذار او منتقل می‌گردد.

 

بسیاری از ژورنال‌های متن‌باز یا بسته، عملیات خود را بدون دریافت این هزینه‌‎ها انجام می‌دهند. اینترنت توانسته دسترسی آزادانه به بایگانی شخصی را تسهیل کند که طی آن، نویسنده می‌تواند یک کپی از مقالات منتشره‎ خود را به‌صورت رایگان در فضای اینترنت بگذارد. به‌عنوان نمونه می‌توان به وبگاه arXiv اشاره کرد که برخی از نتایج مهم حوزه‎ ریاضی تنها در آن منتشر شده‌اند.

مقالات/ نشر الکترونیک
نشر الکترونیک (که آن را تحت عنوان نشر دیجیتال یا نشر آنلاین هم می‌شناسند) شامل نشر دیجیتال ای‌بوک‌، مجلات دیجیتال و توسعه‎ کتابخانه‌ها و کاتالوگ‌های دیجیتال می‌شود. همچنین یک جنبه‎ ویراستاری هم دارد که شامل ویرایش کتاب‌ها، ژورنال‏‌ها یا مجلاتی می‌شود که عموماً باید بر روی صفحات نمایش (کامپیوتر، کتاب‌خوان، تبلت، گوشی هوشمند) مطالعه شوند.


نشر الکترونیک رواج زیادی را در عرصه‎ نشر علمی یافته، به‌گونه‌ای که گفته می‌شود ژورنال‌های علمی داوری همتا، در پی جانشینی مجلات کاغذی با نشر الکترونیک هستند. همچنین این قالب برای توزیع کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها در میان مصرف‌کنندگان نیز رواج یافته تا آن‌ها را از طریق صفحات نمایش دستگاه‌های الکترونیک بخوانند. بازاری که سالانه چند میلیون به مشتریان آن افزوده می‎‌شود و عمدتاً توسط شرکت‌های آنلاین تأمین می‌گردد که به‌عنوان نمونه می‌توان به کتابخانه‌ آیتونز اپل، کتابخانه‌ آمازون برای کیندل و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ی گوگل پلی اشاره کرد. تحقیق بازار نشان می‌دهد که تا انتهای سال 2015، نیمی از کل تیراژ نشریات و مجلات به‌صورت الکترونیک ارائه خواهد شد و همچنین نیمی از مطالعات کل آمریکا نیز بدون کاغذ خواهد بود.


اگرچه امروزه نشر الکترونیک را به‌مثابه توزیع محتوا از طریق اینترنت می‌دانند (که تحت عنوان نشر آنلاین یا نشر وب هم شناخته می‌شود)، اما تعداد بسیار زیادی از نشریات الکترونیک به‌صورت خارج از شبکه عرضه می‌شوند که به‌عنوان نمونه می‌توان به دائره‌المعارف‌های روی سی‌دی و دی‌وی‌دی و نشریات مرجع اشاره کرد که بدون دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز قابل مطالعه هستند. همچنین اقتصادهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، از نشر الکترونیک به‌منظور آماده‎‌سازی دانش‌آموزان برای امتحانات‌شان بهره می‌گیرند (آن را جایگزین کتاب‌های سنتی کرده‎‌اند) که با ترکیب محتوا و قابلیت تحلیل، به نفع دانش‌آموزان تمام می‌شود. با توجه به ظهور اپل بوک و اپل اینک و مذاکرات این کمپانی با بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌‎‏های کتاب درسی در آمریکا، بهره‌گیری از نشر الکترونیک برای کتاب‌‎‏های درسی نیز متداول‌تر شد.


شاهد افزایش رواج نشر الکترونیک برای توزیع کتاب‌‎های داستانی هستیم. ناشران الکترونیک امکان واکنش سریع‌تر به تغییر درخواست‌های بازار را دارند، زیرا کمپانی‌ها مجبور نیستند که کتاب‌های کاغذی را سفارش و تحویل دهند. همچنین نشر الکترونیک، گستره‌ متنوع‌تری از کتاب‌ها ازجمله کتاب‌هایی که به علت تقاضای اندک به‌صورت کاغذی منتشر نشده و در کتاب‌فروشی‌های استاندارد یافت نمی‌شوند را عرضه می‌کند.


نشر الکترونیک به نویسنده‌‎‏های جدید اجازه می‌‎دهد تا کتاب‌هایی که احتمالاً سود چندانی برای ناشران سنتی ندارند را منتشر کنند. درحالی‌که خاستگاه عبارت «نشر الکترونیک» به دهه‌ 2010 برمی‌گردد که از آن برای ارجاع به ناشران آنلاین و مبتنی بر وب بهره می‎‌گیرند، اما در طول تاریخ از آن برای توصیف گونه‌های جدیدی از توزیع، تولید و تعامل کامپیوتری کاربران در تولید متون و سایر رسانه‌های تعاملی بهره گرفتند.

مقالات/ عوامل دخیل در موفقیت نشر الکترونیک
دنیای نشر، یک تحول سریع از روش‌‎های نشر سنتی به منابع دیجیتال یا الکترونیک را تجربه کرده است. این تحول، حاصل افزایش مقبولیت و سهم نشر الکترونیک از بازار است.


با افزایش موفقیت فرمت‌‏های دیجیتال کتاب‎‌ها و مجلات در بازار مصرف‌کننده‌‎ها، شاهد یک شکوفایی قابل توجه در حوزه‌ نشر الکترونیک هستیم. همین موفقیت، شیوه‎ مطالعه و نشر کتاب‌ها و سایر مطالعات را دگرگون کرده است.

مقالات/ مزایای نشر دیجیتال: چرا باید به نشر دیجیتال روی آورید؟
به این فکر کنید که چه مقدار پول برای تولید نسخه‌های چاپی صرف می‌شود: هزینه کاغذ، هزینه چاپگرها وحمل و نقل نشریات. همه این هزینه‌ها را جمع کنیم چقدر می‌شود!


وقتی نشریه شما دیجیتالی است، دیگر هیچ‌کدام از اینها موضوعیت ندارند. البته هنوز هم ملزم به پرداخت هزینه‌هایی خواهید بود - انتشار مجله به صورت دیجیتال کاملاً رایگان نیست - اما هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.


پرداخت هزینه خدمات میزبانی وب بسیار ارزان‌تر از هزینه ارسال هزاران مجله در سراسر کشور است. می‌توانید پولی را که پس‌انداز می‌کنید صرف کار خود کنید تا به رشد بیشتر آن کمک کنید

 

مقالات/ EPUB چیست؟
EPUB گاهی اوقات برای توصیف هرگونه نشریه‎ الکترونیک استفاده می‎‌گردد، اما این شرح دقیقی نیست. EPUB به نشریاتی اطلاق می‎‌شود که با بهره‌‎گیری از یک فایل بخصوص، مبدل به یک فرمت الکترونیک ویژه شده‌‎اند:


EPUB (مخفف عبارت «الکترونیک پابلیکیشن (نشر الکترونیک)»؛ گاهی نحوه‌ چینش حروف بزرگ آن را تغییر می‌‎دهند و با ePub، ePUB، EPub یا epub هم نشان داده می‎‌شود، هرچند که شرکت سازنده همان EPUB را ترجیح می‌دهد) یک استاندارد ای‌بوک رایگان و متن ‎باز از «انجمن بین‌المللی نشر دیجیتال (IDPF)» است که فایل‌‎های آن فرمت .epub را دارند.

مقالات/ آیا اپ‌های موبایل می‌توانند مایه‎ نجات صنعت نشر شوند؟
یکی از پیامدهای ظهور اینترنت و محتوای رایگان آنلاین، کاهش مداوم در درآمد رسانه‎‌های سنتی و کاغذی در طی دهه‌ گذشته بود. در سال‌های آغازین قرن جدید، اینترنت فرصتی را در اختیار ناشرها گذاشت تا از طریق فروش محتوا و تبلیغات آنلاین، جریان‎‌های درآمدی خود را افزایش دهند. اما یک حقیقت هشداردهنده وجود دارد – به‌واسطه‌ وفور محتوای آنلاین، مصرف‌کنندگان تمایلی به پرداخت هزینه برای دستیابی به اطلاعات ندارند و کسب درآمد در عصر دیجیتال، مبدل به یک مشکل اساسی برای ناشران شده است.

 

اگرچه سرمایه‎‌گذاری قابل توجهی بر روی ساخت کسب‌وکارهای آنلاین صورت گرفته، اما ضرر ناشی از کاهش فروش تبلیغات و محتوای کاغذی باعث شده که نتوانند این هزینه‌ها را جبران کنند.

مقالات/ نحوه‌ شکوفایی احتمالی نشر در یک دنیای موبایل فرست
همان‌طور که فناوری پیشرفت می‌کند، صنعت نشر دیجیتال و نحوه‎ مصرف محتوا توسط ما را تغییر خواهد داد. هم‌اکنون موبایل مبدل به پلتفرم دلخواه افراد شده و افراد بیش‌ازپیش از دستگاه‌‎های موبایل برای مطالعه‎ محتوا بهره می‌‎گیرند. به‌منظور رقابت موفق در این صنعت، باید استراتژی نشر خود را متمرکز بر رویکرد موبایل فرست کنید.


مدتی است که می‌دانیم دوران نشر سنتی به پایان رسیده است. هرچند الگوهای نشر دیجیتال کماکان تکامل می‌‎یابند، اما هنوز هیچ تغییری به‌اندازه‌ گرایش گسترده به سمت موبایل تاثیرگذار نبوده است. ظهور دیجیتال، تحول شگرفی را در شیوه‎ مصرف محتوای ما – از طریق دستگاه‌‎های موبایل – پدید آورده است. بنابراین موبایل یک فرصت بزرگ برای صنعت نشر است.


تکامل فناوری‎‏‌های نوآورانه، ماهیت نشر را دگرگون کرده است. ازدیاد تبلت‌‎ها و گوشی‌‎های هوشمند، محتوای دیجیتال را مبدل به یک عنصر حیاتی در برقراری ارتباط موثر با مخاطبان کرده است. کاملاً مشخص شده که امروزه مردم تمایل بیشتری برای مصرف محتوا در پلتفرم دیجیتال دارند و این گرایش روزبه‎‌روز بیشتر خواهد شد.


باید استراتژی خود را با مخاطبان‌تان تطبیق دهید. اجرای یک پلتفرم نشر موبایل نظیر اپ، موثرترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبین در فضایی است که بیشترین اوقات خود را در آن می‌گذرانند. نه‌تنها این بلکه یک اپ موبایل می‌‎تواند تجربه‎ محتوا را ارتقا دهد و موجب افزایش نفوذ در بازار و خلق رویکردهای احتمالی جدید برای کسب درآمد شود.

مقالات/ اپ بازاریابی برای کمپانی‌های نشر
با عنایت به توسعه‎ شبکه‌‎های توزیع و نشر موبایل، توسعه‎ اپلیکیشن برای دستگاه‎‌های موبایل ازجمله تلفن‎‌های همراه مبدل به یک صنعت سودمند شده است. کمپانی‌‎های نشر و سایر کسب‌‎وکارها که به دنبال بهره‌گیری از اپ‌های بازاریابی توسعه‎‌دهنده‌‎های ثالث هستند، باید زمان زیادی را صرف توافق با شبکه‌‎های توزیع اپ و توسعه‎‌دهنده‌‎ها کنند. یکی از عوامل حیاتی در طول این پروسه، کنترل خلاقانه بر روی محتواهای تبلیغاتی است.

مقالات/ تاثیر بحران کووید-19 بر صنعت نشر
بحران کووید-19 یک اتفاق غیرمنتظره در سالیان اخیر است. مجموعه‌ای از رخدادها که بخش‎‌های بزرگی از فعالیت انسان‌ها را معلق و اقتصادهای سرتاسر دنیا را مختل کرده است. شاید یک رکود اقتصادی بزرگ در پی این بحران رخ دهد و موجب تغییرات بزرگی در نحوه‎ سازمان‌دهی اقتصاد دنیا شود. ما قرنطینه‌‎شده‌های داخل خانه، روزمرگی را تجربه می‎‏‌کنیم و منتظریم که قله‎ شیوع کووید-19 را پشت سر بگذاریم. برخی از ما موقتاً بیکار شده‌ایم و گروهی دیگر مشغول دورکاری هستیم و در پیرامون ما، پزشکان و پرستاران و راننده‎‏‌های کامیون و کشاورزها و کارکنان سوپرمارکت‌‎‏ها و خیلی افراد دیگر سخت تلاش می‌‎کنند تا کشورهای‌مان را سرپا نگه دارند.


صنعت نشر هم با افزایش بی‌سابقه‎ درخواست‎‌ها برای اخبار، ژورنالیسم باکیفیت و محتوا مواجه شده و می‌تواند با بهره‌‎گیری از کانال‏‌های دیجیتال، با مخاطبان خود رابطه برقرار کند. بنابراین از نظر برخی تحلیلگرها، کووید-19 می‌تواند یک نقطه عطف برای گذار به سمت دیجیتال باشد و نقش یک فرصت غیرمنتظره را ایفا کند. اما آیا این امر حقیقت دارد؟

مقالات/ فناوری بلاکچین و انقلاب صنعت نشر آثار
بلاکچین برای بسیاری از افراد، مفهومی پیچیده و معمایی است. آن‌چه ما به آن دست یافته‌ایم این است که این زیرساخت پیچیده دریچه‌ای برای مدل‌های جدید و پیشرفته تجاری است که کاربران نهایی و نیازهای آنها را در اولویت قرار می‌دهد. در صنعت انتشارات، هدف این است که دریابیم که یک بستر غیرمتمرکز تا چه اندازه می‌تواند به نفع نویسندگان باشد و به آنها اجازه می‌دهد آثار خود را مدیریت و کنترل کنند.


بیش از همه، نویسندگان مستقل از تغییرات رخ داده در صنعت استقبال می‌کنند. برای اولین بار، آنها این فرصت را پیدا می‌کنند که مورد توجه قرار بگیرند، در حالی که شرکت‌های انتشاراتی کنار می‌روند و سود حاصله عاید نویسندگان می‌شود.


با این حال، این بدان معنا نیست که ناشران بترسند که مبادا موقعیت خود در بازار از دست بدهند. برای آنها نیز فرصت‌هایی فراهم شده و کارشان ساده‌تر شده است.

پژوهش/ افزایش غیرمنتظره در مقالات مرتبط با کووید-19 طی سه‌ماهه‎ اول پاندمی/ گزارشی از یک تحلیل کتاب‎‌سنجی
طی سه‎‏‌ماهه‎ اول از آغاز این بیماری، نه‌تنها رسانه‌‎های اجتماعی آکنده از اخبار آن هستند بلکه حجم قابل توجهی از مقالات پزشکی مرتبط با پاندمی کووید-19 نیز مشاهده می‌شوند.


روند بررسی الگوهای مقالات مرتبط با کووید-19 در پاب‎مد را آغاز کردیم و با بهره‌‎گیری از استراتژی (SARS-Cov-2) یا (COVID-19 AND (2019:2020[pdat]))، جستجوی خود را در 25 آوریل 2020 انجام دادیم. با این جستجو، مجموعاً 6831 مقاله را پیدا کردیم. 1802 مورد از آن‏‎ها، مطالعات علوم انسانی بودند و 6415 موردشان به زبان انگلیسی منتشر شدند.


پس از تحلیل مقالات منتشره در هفته‏‌های پایانی 2019، مشاهده کردیم که هیچ ارتباطی به این پاندمی کنونی ندارند و آن‏ها را از تحلیل خود کنار گذاشتیم. انتشار مقالات مرتبط با همه‎‌گیری کنونی، از 17 ژانویه‎ 2020 آغاز شد و از همان روز، تعداد این مقالات به‌صورت تصاعدی افزایش یافته است. طی هفته‎ پیش از اجرای این جستجو، 1493 مقاله منتشر شدند و هفته‎ پایانی نیز 1638 مقاله‌ مختلف را به خود دید.

 

فصلنامه کارگزار روابط عمومی «به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مهدی باقریان منتشر می شود.

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد