درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:40   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45836صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیپنجشنبه، 4 دی 1399 - 16:30
دبیرکل پانزدهمین جشنواره ملی انتشارت روابط‌عمومی: رویکرد آموزشی وجه غالب جشنواره ملی انتشارات است
دبیرکل جشنواره ملی انتشارت روابط‌عمومی با بیان اینکه مقایسه آثار روابط‌عمومی‌ها با دوره‌های قبل، حاکی از رشد کمی و کیفی در برخی از بخش‌هاست، استمرار و تسری آموزش‌های علمی و کاربردی، آموزش‌های کارگاهی و کارگاه‌های آموزشی نیروی انسانی واحدهای روابط‌عمومی را در رشد و ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها موثر دانست.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دبیرکل جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی در جمع مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های حاضر در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی پیرامون موضوعاتی نظیر غلبه وجه آموزشی جشنواره، تقویت بینه علمی و حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها، شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 و تاثیرات آن بر عملکرد روابط‌عمومی‌ها و همچنین پیرامون "سایه‌روشن‌های جشنواره پانزدهم" مطالبی عنوان کردند و سپس به تشریح ملاک‌ها و شیوه‌های ارزیابی و ارایه توصیه‌هایی برای بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های انتشاراتی روابط‌عمومی‌ها پرداخت.


مهدی باقریان ضمن برشمردن ملاک‌ها و شاخص‌های ارزیابی آثار روابط‌عمومی‌ها اظهار داشت: شورای عالی سیاستگزاری جشنواره با ارزیابی شاخص‌ها و معیارهای انتخاب آثار برتر، همه ساله نسبت به باز تعریف شاخص‌ها منطبق با تحولات روز، تلاش می‌کند تا اهداف و رسالت‌هایی که انجمن متخصصان از برگزاری جشنواره در پی آن است به شکل موثرتر و عادلانه‌تری محقق شود.


وی در مورد بازنگری محورهای جشنواره و همچنین بازنگری شاخص‌های ارزیابی مطابق با تحولات روز از یک سو و از سوی دیگر با در نظرآوردن مشارکت و پیشنهادهای دست اندرکاران و کارگزاران روابط‌عمومی گفت: در جشنواره شانزدهم شاهد افزوده شدن بخش‌های رقابتی دیگری از جمله ارزیابی "تیتر" به عنوان ویترین خبر به پیشنهاد همکاران روابط‌عمومی شرکت کننده در جشنواره هستیم که این مورد به‌اضافه موارد دیگر در تدوین فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی که در سال 1400 برگزار می‌شود، مطمح‌نظر قرار می‌گیرد.


دبیرکل جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌، محتوا را اطلاعات ارایه شده در خصوص هر یک از آثار عنوان کرد و با بیان اینکه محتوا فقط شامل متن نیست اظهار داشت: محتوای خوب شامل متن، تصویر، صوت و ویدئوی مرتبط با هر اثر است و در قالب جذاب تولید و انتشار می‌یابد.


باقریان مهم‌ترین شاخص‌های محتوایی را منطبق با اهداف بخش رقابتی بودن، میزان پوشش مطالب و بروز بودن، مرتبط بودن محتوا و صحت آن، موردنیاز بودن محتوای تولید شده، غنی بودن محتوای ارایه شده، خروجی موثر و دارای ارزش افزوده به همراه ارایه کامل مستندات و نمونه‌کارها، برشمرد و در تشریح شاخص‌های دیداری و بصری اظهار داشت: شاخص‌های دیداری و بصری همان ظاهر و بسته‌بندی یک اثر است و متاسفانه یکی از ضعف‌های اصلی ارایه آثار به جشنواره، عدم توجه به بسته‌بندی و ارایه مناسب آثار و ارایه بی‌قاعده محتوا به دبیرخانه جشنواره است که احیانا منجر به خارج شدن اطلاعات مفید از دید داوران می‌شود.


وی با اشاره به روند بررسی آثار واصل شده به دبیرخانه جشنواره، به فرایند ارزیابی و مراحل آن پرداخت و در این باره گفت: در مرحله اول، خودارزیابی با گونه‌شناسی آثار توسط روابط‌عمومی‌های متقاضی صورت می‌گیرد و در مرحله دوم با ارایه مشاوره به‌ روابط‌عمومی‌ها شاهد اصلاح و بهبود روند تدوین و ارایه آثار و استانداردسازی در قالب‌های مشخص و طبق مقررات جشنواره هستیم و در مرحله سوم پس از ارزیابی اجمالی، سنجش آثار برای ورود به مرحله داوری آغاز می‌شود.


وی با بیان اینکه در مرحله داوری اولیه، آثار منتخب برای ارزیابی تفصیلی به مرحله بعد می‌روند و در این قسمت بخشی از آثار نیز از گردونه رقابت خارج می‌شوند خاطرنشان ساخت: در مرحله چهارم آثاری که با توجه به شاخص‌های محتوایی و شاخص‌های دیداری (الگوی تدوین آثار جشنواره) موفق به ورود به مرحله رقابت اصلی می‌شوند، برای انتخاب و ارزیابی به داوران مربوطه ارجاع و آثار برگزیده در اختیار کمیته داوری متشکل از چهار نفر قرار گرفته و در مرحله پنجم، کمیته نهایی داوری، رتبه‌های برتر، شایسته‌تقدیرها، کارشناسان برتر و حایزه دریافت دیپلم زرین افتخار را بر اساس قوانین و مقررارت جشنواره و امتیازات به‌دست آمده معرفی می‌کند.

 

 


دبیرکل جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌ بر ضرورت مستندسازی حرفه‌ای‌تر و نحوه مطلوب ارایه آثار تاکید کرد و با بیان اینکه در جشنواره پانزدهم رشد کمی و کیفی آثار در برخی از بخش‌ها به چشم می‌خورد، تصریح کرد: در این جشنواره بخش‌های مهجوری مانند برنامه‌ریزی، تحلیل محتوا و پژوهش‌های ارتباطی ... وجود دارد که بعد از 15سال هنوز مورد توجه جدی قرار نگرفته است.


دبیرکل جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی در ادامه، نگرانی هئیت داوران را از عدم توجه و اهتمام لازم از سوی روابط‌عمومی‌ها برای پیاده‌سازی الگوی «کار برنامه‌ای» اعلام کرد و گفت: روابط‌عمومی‌ها باید زمان مناسبی را به برنامه‌ریزی اختصاص دهند. عملکرد مناسب روابط‌عمومی‌ها در بخش انتشارات مستلزم برنامه‌ریزی خوب است.


وی همچنین گفت: هیئت داوران توجه دست‌اندرکاران روابط‌عمومی را به پژوهش که جوهره واقعی و اصلی فعالیت‌های روابط‌عمومی است جلب می‌کند و خواستار اهتمام بیشتر و افزایش مهارت‌های علمی و همچنین استانداردسازی و توسعه ‌رویکردهای ارتباطی پژوهشی به عرصه‌ها و حوزه‌های جدید روابط‌عمومی می‌باشد.


دبیرکل جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی بر ضرورت استمرار برنامه‌های آموزشی با توجه به نیازهای جدید، توجه به بخش "صفحه با خوانندگان" در نشریات داخلی، توسعه رویکردهای ارتباطی‌پژوهشی و لزوم ارسال آثار به شیوه استاندارد و قاعده‌مند تاکید کرد و در مورد بخش "صفحه با خوانندگان" گفت: متاسفانه در این بخش و چند بخش دیگر مانند "برنامه‌ریزی" شاهد انتخاب هیچ اثر شایسته و برتر نبودیم که البته ضعف در این بخش به محدودیت‌های موجود در سازمان‌ها نیز هم مرتبط است اما به هر دلیل فقدان بخشی که باید زبان گویای کارکنان و مخاطبان باشد، فلسفه وجودی نشریات درون‌سازمانی را زیر سئوال می‌برد.


باقریان، یکسان‌انگاری نظرسنجی، تحلیل محتوا، پژوهش‌های ارتباطی و تحقیقاتی سازمانی را از نقاط ضعف حوزه تحلیل محتوا و پژوهش‌های ارتباطی روابط‌عمومی‌ها دانست و ارسال موارد بی‌ربط به عنوان کار پژوهشی منجر به نزول و سقوط جایگاه تحقیق و پژوهش در عرصه هنرهشتم می‌شود.


وی مهم‌ترین نقاط ضعف آثار ارسالی روابط‌عمومی‌ها در بخش اینفوگرافیک را، عدم توجه به ارکان و عناصر اینفوگرافیک، عدم انطباق محتوایی با هویت و چرایی موسسه، عدم توجه به نیاز و به‌روز بودن سوژه‌های انتخابی و همچنین کپی‌برداری و استفاده از قالب‌های آماده برشمرد.


تاثیرات کرونا بر فعالیت روابط‌عمومی‌ها و نقش ارزنده روابط‌عمومی‌ها بویژه در بخش اطلاع‌رسانی موثر و موثق، از دیگر محورهای سخنرانی باقریان در مراسم اختتامیه جشنواره پانزدهم بود که در این باره گفت: قطعا هر رویدادی، چالش‌های ارتباطی جدید و خاص خود را پدید می‌آورد و یکی از بهترین، مهم‌ترین و درست‌ترین واکنش‌های روابط‌عمومی به این رویدادها و چالش‌ها، اشتراک‌گذاری صحیح اطلاعات در همه ابعاد آن از جمله دانسته‌ها، مجهولات و اقدامات صورت گرفته برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نجات جان انسان و تقلیل آثار سوء آن است.


دبیرکل جشنواره در ادامه اشاره خود به موضوع کرونا و بحران اعتماد در بین مخاطبان تاکید کرد: اگر روابط‌عمومی‌ها حجم زیاد اطلاعات را مدیریت کنند و اخبار صحیح در اختیار مردم قرار دهند، نقش مهمی در فرآیند اعتمادسازی و جلوگیری از شیوع شایعات ایفا می‌کنند.


وی تصریح کرد: مدیریت حجم زیاد اطلاعات به‌شرطی که شناسایی راه‌کار مناسب را آسان ‌کند، احتمال پیروی مردم از توصیه‌‎های بهداشتی را افزایش می‌‏دهد.


وی با بیان اینکه حجم زیاد اطلاعات راجع به یک مسئله، شناسایی راه‌کار مناسب را دشوار می‌سازد، بر نقش ارزنده و موثر روابط‌عمومی‌ها در کاهش اختلال اجتماعی، اطلاع‌رسانی صحیح و اعتمادآفرینی در مردم برای رعایت توصیه‌های نهادهای سلامت‌محور و در نهایت کاهش شایعات تاکید کرد.


دبیرکل جشنواره ملی انتشارت روابط‌عمومی، استمرار و تسری آموزش‌های علمی و کاربردی، آموزش‌های کارگاهی و کارگاه‌های آموزشی نیروی انسانی واحدهای روابط‌عمومی را در رشد و ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها موثر دانست.


باقریان در بخشی از فراز پایانی سخنان خود با تاکید مجدد بر نقش آموزشی انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ تصریح کرد: همه تلاش‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ ایران طی پانزده سال گذشته، معطوف به ارتقای سطح کیفی تولیدات انتشارات روابط‌عمومی‌ها بوده است.


دبیرکل جشنواره در پایان با تاکید مجدد بر استمرار و تسری آموزش‌های علمی و کاربردی در این حوزه، خواستار استفاده بیشتر روابط‌عمومی‌ها از توانمندی‌های حرفه‌ای و کارشناسی انجمن متخصصان روابط‌عمومی و خدمات مشاوره‌ای و علمی کارشناسان و استادان حوزه روابط‌عمومی و علوم ارتباطات شد.
 

پانزدهمین جشنواره ملی انتشارت روابط‌عمومی از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی سوم دی ماه 1399در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد