شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| با این امید که کسب و کارها به همان اندازه که در سال 2020 اهمیت داشتند در سال 2021 نیز اهمیت خواهند داشت و این اهمیت روز به روز بیشتر می شود، مسئله حفظ مشتریان از یک سو، سلامت ذهنی نهادهای روابط عمومی از سوی دیگر، همچنان که کارکنان در سال 2020 فرسودگی و استرس شغلی زیادی را تجربه کردند_ در این قسمت ایده هایی از تیم های ارشد در رابطه با تاثیر اقدامات بزرگ بر روابطعمومی در سال 2021 بیان شده است.
راشل گیللی - مدیر عامل، انگلیس و رئیس EMEA
راشل گیللی بیان داشت که ارتباطات در دوران همه گیری کووید-19 کار خود را به درستی انجام داده است. ما پشت در نایستادیم تا به ما اجازه ورود دهند، از ما با آغوش باز دعوت به عمل آمد و از ما درخواست شد تا از کسب و کارها حمایت کنیم که یک شبه مجبور بودند استراتژی های بهبود و اصلاح را به کار گیرند؛ سخنگویان رسانه برای پیام رسانی و برندسازی باید بیشتر تلاش کنند، خود را به روز کنند و هر آنچه کهنه و منسوخ شده کنار بگذارند.
سوال مهمتر این است که پس از گذشت 9 ماه از بحران، و پس از اینکه همه چیز به حالت عادی بازگشت، آیا عملکرد ارتباطات همچنان در اتاق هیئت مدیره خلاصه می شود؟ آیا ما به اندازه کافی به بحث در رابطه با موفقیت و رشد پرداخته ایم؟ یا اینکه به حدی تنزل یافته ایم که به شکل تیمی درآمده که به دنبال بازاریابی است که طبق شاخص های کلیدی عملکرد تجاری، این بازاریابی بسیار مهم و مرتبط است.
جون میکین، آمریکای شمالی
"یکی از جالب ترین نتایج همه گیری از نظر روابط عمومی، تاثیری است که بر نگرش و نحوه رفتار برندها (برندهای شرکتی و مصرف کننده) گذاشته است.
وی افزود: "حتی قبل از همه گیری، انتظار می رفت که شرکت ها اخلاقی رفتار کنند، اما بیشتر از آن – از برندها این طور انتظار می رود که در مورد موضوعات سیاسی اجتماعی، که قبلا از آنها فاصله می گرفتند، موضع بگیرند. همانطور که امسال خیلی چیزهای دیگر نیز به سرعت تغییر کرده اند. ناگهان همه سازمان ها تصمیم می گیرند به بررسی و موشکافی روش ها و سیاست های خود (در مورد نژاد، تنوع و شمول) بپردازند، رسانه های اجتماعی این کار را آسان تر کرده اند.
موضوع فقط برابری نژادی نیست، موضوعاتی از قبیل حمل اسلحه، حق سقط جنین، و به طور کلی نحوه عملکرد برندها در دوران همه گیری و تاثیر آن بر سلامت ذهنی و ثبات اقتصادی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. "
"بسیاری از برندها با چشم انداز جدید دست و پنجه نرم می کنند. تنها دست زدن برای کادر درمان کافی نیست، پیشنهاد قهوه رایگان به کارگران کافی نیست. با این کارها نمی توانید ظاهرسازی کنید، برند شما باید هدفمند باشد و در واقع این هدف، پایه و اساس برند شماست."
"برندهایی که در این شرایط هدفی اصلی دارند، رونق می گیرند و آنهایی که هنوز هدفی فراتر از کسب درآمد برای سهامداران خود ندارند، باید خیلی سریع بفهمند که چه هدفی دارند."
مونیکا فیگ - مدیر عامل، LA
"اپلیکیشن هایی مانند Zoom و Slack جلسات را به فضاهایی مانند آشپزخانه و اتاق خواب کشانده است و از طریق این اپلیکیشن ها ارتباط چهره به چهره برقرار می شود. ایده های بزرگ از مکانی خاص نشئت نمی گیرند، اما گفته می شود این ایده ها حاصل تمرکز و طوفان ذهنی در اتاق است. اینکه خود را فقط به یک صفحه نمایشگر محدود کنید کافی نیست."
"روابط عمومی در صنعت شهرت زیادی دارد؛ امسال کارکنان مشکلات روحی و روانی بسیاری را متحمل شده اند. من با تعدادی از دوستانم که در روابط عمومی مشغول هستند، در رابطه با اتفاقاتی که در این نهادها رخ داده، صحبت کردم، و متاسفانه اصلا از شرایط راضی نبودند_ تعطیلات تابستانی بلااستفاده باقی ماند، ساعت کاری بیشتر شده و میزان فرسودگی شغلی افزایش یافته است ... و سپس یک انتخابات پراسترس را تجربه کردیم!! من معتقدم نهادها مسئول سلامت روانی کارکنانشان هستند و مطمئنا این عامل در زمان استخدام نیز بسیار اهمیت دارد."
نویسنده: Richard Carufel
مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
Dec 22, 2020
|