درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 5 بهمن 1398 - 21:31   

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فکر می کنید همه به شما چشم دوخته اند

  فکر می کنید همه به شما چشم دوخته اند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود
  نشست «بانکداری؛ ارتباطات و توسعه» با محوریت روابط‌عمومی و بانکداری جدید برگزار می‌شود
  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برگزار شد
  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: آموزش روابط عمومی ها به ویژه در حوزه خبر نویسی الزامی است
  تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیارد ریالی بانک سپه به 2هزار خانوار سیل زده سیستان و بلوچستان
  سالروز انتشار مجلهِ فارسی زبانِ کاوه در برلین و سرآغاز نفوذ خارجی از طریق رسانه ها و ...
  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399
  اندیشه ضابطه مند کردن برنامه ها و نوشتن اصول و قاعده بر ژورنالیسم تلویزیونی
  تاریخ تاسیس جامعه ملل
  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4576صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 22 مرداد 1392 - 09:51
رسانه‌ی ملی منت‌گذار!
مثلا با افتخار اعلام می‌کنند، ما حق پخش مسابقات جام‌ جهانی برزیل را خریده‌ایم! طوری می‌گویند ما خریده‌ایم، انگار مثلا تأمین اجتماعی هم می‌توانسته بخرد، ولی صداوسیما گوی رقابت را از همه ربوده است.
  

به گزارش شارا به نقل از فرهنگ نیوز ، دوستان و مدیران تلویزیونی گاهی طوری بر سر ملت و مخاطب منت می‌گذارند که آدم همین‌طور می‌ماند چه بگوید! دیروز در بخش خبری، شبکه‌ی یک تلویزیون مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای مردمی را پخش کرد که از آن‌ها می‌پرسید نظرتان درباره‌ی پخش تلویزیونی جلسه‌های رأی اعتماد مجلس چیست؟ مردم هم مثل بقیه‌ی نظرخواهی سیما همه صددرصد از عملکرد تلویزیون راضی بودند و حرف‌های خیلی خوبی می‌زدند و همه‌اش تعریف و تمجید می‌کردند و آن‌قدر از عملکرد خوب صداوسیما گفتند که یکی از مردم در پاسخ گزارشگر گفت: پخش جلسه‌های رأی اعتماد از رسانه‌ی ملی نشانه‌ی مردم‌سالاری دینی است!

از دیروز تا حالا خیلی فکر کردم که چقدر خوب است که تلویزیون دارد این جلسه‌ها را پخش می‌کند و اگر پخش نمی‌کرد، مردم‌سالاری دینی زیر سؤال می‌رفت، چون پخش جلسات از رادیو نشانه‌ی مردم‌سالاری دینی نیست و کشورهایی که جلسه‌های مجلس و پارلمان را پخش نمی‌کنند، همه دیکتاتوری هستند و اصلا حماسه‌ی سیاسی حالا ایجاد شده است که شبکه‌ی خبر دارد جلسه‌ها را پخش می‌کند!

اصولا سال‌هاست تلویزیون همین‌طور کار می‌کند، کار و وظیفه‌اش را که ذاتی رسانه هم هست، انجام می‌دهد، بعد طوری وانمود می‌کند که انگار به ملت لطف کرده است. مثلا باافتخار اعلام می‌کنند که ما حق پخش مسابقات جام‌ جهانی برزیل را خریده‌ایم! طوری می‌گویند ما خریده‌ایم، انگار مثلا تأمین اجتماعی هم می‌توانسته بخرد، ولی صداوسیما گوی رقابت را از همه ربوده است.

درباره‌ی جلسه‌های مجلس هم همین‌طور. معلوم است که تلویزیون باید جلسه‌ها را پخش کند. اگر تا به حال پخش نکرده، خلاف کرده است! اصلا همین ایسنای خودمان، مثل این است ایسنا برود از مردم بپرسد نظرتان درباره‌ی خبررسانی ایسنا از جلسه‌های رأی اعتماد چیست! بعد یکی پاسخ بدهد نشانه‌ی آزادی و دموکراسی در ایران است و این خبررسانی‌ها نشان می‌دهند که ما چقدر خوبیم و از ایسنا هم ممنونیم! انگار یک خبرگزاری می‌تواند مثلا جلسه‌های مجلس را پوشش ندهد! یا مثلا تاکسی‌رانی از مردم بپرسد نظرتان درباره‌ی وجود تاکسی‌ها چیست؟ بعد کسی بگوید وجود تاکسی در کشور ما نشانه‌ای از بهشت است و ما از دولت ممنونیم که می‌گذارد ما سوار تاکسی بشویم. یا فرداروز روابط عمومی وزارت بهداشت از مردم بپرسد، وجود آب سالم نوشیدنی در کشور نشانه‌ی چیست؟ و کسی بگوید، نشانه‌ی جهش علمی!

بگذارید یک منت‌گذاری دیگر را برای‌تان مثال بزنم، آقای شمقدری گفته‌اند: «در ارسال آثار به جشنواره‌های خارجی سعی کردیم آثار مناسب و آبرومندی باشند‌ که اوج این اتفاقات جایزه‌ی اسکار بود که در دوره‌ی ما گرفته شد.» عجبا، حیرتا! واقعا ممنونیم آثار «آبرومند» را به جشنواره‌های خارجی فرستاده‌اید!

باز هم بگویم؟

باقی بقای‌تان!

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  ده تصمیم سال نو برای نویسنده ها


  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی


  بهترین طراحی‌های جلد کتاب در سال ۲۰۱۹ به انتخاب نیویورک تایمز


  زمینه سازمانی می تواند بر پروژه ها تأثیر بگذارد


  فکر می کنید همه به شما چشم دوخته اند


  تعاریف رسانه های اکتسابی، رسانه پولی و رسانه شخصی


  داده‌کاوی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی