درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:08   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45755صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 26 آذر 1399 - 14:10
به مناسبت هفته پژوهش
پژوهش را اهمیت بدهیم
محصول هر پژوهش باید منجر به بهبود کیفیت و بهبود تولید و افزایش فروش و بهره وری شود. پژوهش باید در مسیری صورت بگیرد که برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. در سال جهش تولید، پژوهش می بایست یک همکاری و هماهنگی بین بخشی ایجاد کند تا از موازی کاریها و دوباره کاریها اجتناب شود. حتی مردم عادی هم می توانند از پژوهش استفاده کنند. پژوهش همواره با سوال و پرسش آغاز می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در زبان و لهجه و گویش بسیار شیرین و قشنگ بروجردی عبارتی داریم که میگه: نمنم چوادم کنه ؟!؟. یعنی نمیدونم چیکار باید بکنم. این جمله بیشتر شاید بدین مفهوم است که من برنامه ندارم و بنابراین دچار سردرگمی هستم. لازمه طرح و برنامه داشتن، تحقیق و پژوهش است.

 

بسیاری از سازمانها و شرکتهای موفق، واحدی دارند بنام تحقیق و توسعه یا همان R and D ) ) - (RESEARCH AND DEVELOPMENT ). یعنی حتما باید برای آنکه تصمیم سازیها و تصمیم گیریهای ما پشتوانه محکمی داشته باشد قبل آن، کار پژوهشی و تحقیقاتی کرده باشیم. پژوهش، سرعت دانایی و دانا شدن را افزایش می دهد.

 

در فرهنگ اصیل ایرانی، فردوسی می فرماید: توانا بود هر که دانا بود. می بایست این دانایی و توانایی با تحقیق و پژوهش اتفاق بیافتد. تمام کشورها و سازمانهای موفق و کارآمد به پژوهش به چشم یک سرمایه گذاری پربازده نگاه می کنند. برای آنکه موضوع پژوهش در جامعه نهادینه شود باید در مهد کودک ها و مدارس، دانش آموزان را با روحیه تحقیق و پژوهش و پرسشگری بار آورد و تربیت کرد. دیگر آنکه باید پژوهش را از دانشگاه پیوند بزنیم به تولید و صنعت.


محصول هر پژوهش باید منجر به بهبود کیفیت و بهبود تولید و افزایش فروش و بهره وری شود. پژوهش باید در مسیری صورت بگیرد که برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. در سال جهش تولید، پژوهش می بایست یک همکاری و هماهنگی بین بخشی ایجاد کند تا از موازی کاریها و دوباره کاریها اجتناب شود. حتی مردم عادی هم می توانند از پژوهش استفاده کنند. پژوهش همواره با سوال و پرسش آغاز می شود.

 

چیزی که عادت سقراط بود. حتی قرآن کریم می فرماید: فسئلوا. یعنی سوال کنید. مثلا یک کشاورز محترم و زحمت کش می تواند از خود سوال کند که آیا روش بهتری برای شخم زدن و یا برداشت محصول و یا آبیاری زمین وجود دارد؟ همین پرسش کردن و سوال کردن در مورد نحوه انجام کارها باعث می شود تا ما ذهن خلاق و جستجو گری پیدا کنیم و دچار روزمرگی نشویم و کارهایمان پژوهش محور باشد. شرط سود آوری بالا، سرمایه گذاری بالا در پژوهش است.

 

از: حسن خسروی - مدرس دانشگاه – تحلیلگر مسایل مدیریت دولتی ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد