درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 02:18   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


ادامه ادامه مطلب دو

یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی

  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی

  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
  مدیرعامل در مراسم افتتاح طرح ملی موتورهای کم مصرف یورو6: پشتیبانی از واحد های تولیدی از برنامه های اصلی بانک رفاه کارگران است
  نگاهی ارتباطی به ماسک
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی
  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
  عزای ملی چیست؟
  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
  دستاورد دیگری در سال جهش تولید؛ پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد/ تثبیت جایگاه بزرگترین آهک ساز خاورمیانه توسط فولاد سنگ
  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند
  مسابقه بزرگ زیست محیطی تهران رسانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45755صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 26 آذر 1399 - 14:10
به مناسبت هفته پژوهش
پژوهش را اهمیت بدهیم
محصول هر پژوهش باید منجر به بهبود کیفیت و بهبود تولید و افزایش فروش و بهره وری شود. پژوهش باید در مسیری صورت بگیرد که برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. در سال جهش تولید، پژوهش می بایست یک همکاری و هماهنگی بین بخشی ایجاد کند تا از موازی کاریها و دوباره کاریها اجتناب شود. حتی مردم عادی هم می توانند از پژوهش استفاده کنند. پژوهش همواره با سوال و پرسش آغاز می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در زبان و لهجه و گویش بسیار شیرین و قشنگ بروجردی عبارتی داریم که میگه: نمنم چوادم کنه ؟!؟. یعنی نمیدونم چیکار باید بکنم. این جمله بیشتر شاید بدین مفهوم است که من برنامه ندارم و بنابراین دچار سردرگمی هستم. لازمه طرح و برنامه داشتن، تحقیق و پژوهش است.

 

بسیاری از سازمانها و شرکتهای موفق، واحدی دارند بنام تحقیق و توسعه یا همان R and D ) ) - (RESEARCH AND DEVELOPMENT ). یعنی حتما باید برای آنکه تصمیم سازیها و تصمیم گیریهای ما پشتوانه محکمی داشته باشد قبل آن، کار پژوهشی و تحقیقاتی کرده باشیم. پژوهش، سرعت دانایی و دانا شدن را افزایش می دهد.

 

در فرهنگ اصیل ایرانی، فردوسی می فرماید: توانا بود هر که دانا بود. می بایست این دانایی و توانایی با تحقیق و پژوهش اتفاق بیافتد. تمام کشورها و سازمانهای موفق و کارآمد به پژوهش به چشم یک سرمایه گذاری پربازده نگاه می کنند. برای آنکه موضوع پژوهش در جامعه نهادینه شود باید در مهد کودک ها و مدارس، دانش آموزان را با روحیه تحقیق و پژوهش و پرسشگری بار آورد و تربیت کرد. دیگر آنکه باید پژوهش را از دانشگاه پیوند بزنیم به تولید و صنعت.


محصول هر پژوهش باید منجر به بهبود کیفیت و بهبود تولید و افزایش فروش و بهره وری شود. پژوهش باید در مسیری صورت بگیرد که برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. در سال جهش تولید، پژوهش می بایست یک همکاری و هماهنگی بین بخشی ایجاد کند تا از موازی کاریها و دوباره کاریها اجتناب شود. حتی مردم عادی هم می توانند از پژوهش استفاده کنند. پژوهش همواره با سوال و پرسش آغاز می شود.

 

چیزی که عادت سقراط بود. حتی قرآن کریم می فرماید: فسئلوا. یعنی سوال کنید. مثلا یک کشاورز محترم و زحمت کش می تواند از خود سوال کند که آیا روش بهتری برای شخم زدن و یا برداشت محصول و یا آبیاری زمین وجود دارد؟ همین پرسش کردن و سوال کردن در مورد نحوه انجام کارها باعث می شود تا ما ذهن خلاق و جستجو گری پیدا کنیم و دچار روزمرگی نشویم و کارهایمان پژوهش محور باشد. شرط سود آوری بالا، سرمایه گذاری بالا در پژوهش است.

 

از: حسن خسروی - مدرس دانشگاه – تحلیلگر مسایل مدیریت دولتی ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  7 اصل برای حفظ انسجام جلسات


  مزیت‌های سخنرانی‌ها


  هنر شنیدن دیگران


  هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان


  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی