درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 06:07   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست شورای معاونان تأکید کرد: آمادگی این بانک برای تحقق شعار سال
  بانک رفاه کارگران گزارش تسهیلات پرداختی در سال گذشته را تشریح کرد: سهم زوج های جوان از تسهیلات ازدواج 47 هزار فقره
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست مجازی با کارکنان مدیریت شعب خوزستان: در شرایط کنونی، برگزاری جلسات آنلاین جزء برنامه های اصلی این بانک است
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45737صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 25 آذر 1399 - 02:45
چگونه برای ارتباط مستقیم با خریداران، یک استراتژی نشر مطالب مطبوعاتی ایجاد کنیم
روایتی از کتاب "روابط‌عمومی: قواعد جدید روابط‌عمومی"
این بدان معنا نیست که روابط رسانه ای دیگر اهمیت ندارد؛ رسانه های مهم و معتبر و جراید صنفی باید بخشی از استراتژی کلّی ارتباطات باشند. در بعضی از مشاغل، رسانه های مهم و معتبر و جراید صنفی هنوز بسیار مهمند و البته رسانه ها هنوز بعضی از محتوایشان را از مطالب مطبوعاتی تأمین می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وب قواعد نشر مطالب مطبوعاتی را تغییر داده است. مسئله این است که بیشتر متخصصین محافظه کار روابط‌عمومی هنوز این را نمی دانند.


از آنجا که قواعد برقراری ارتباط با مردم در ده سال اخیر بسیار کند تغییر کرده است (زیرا وب به مردم اجازه می دهد مطالب مطبوعاتی را مستقیماً بخوانند)، کسانی هم که بر اساس قواعد کهنه آموزش می بینند به همان کندی تغییر کرده اند. در واقع، اکثر کارشناسان کهنه کار قدیمی کلاً تغییر کردن را رد می کنند. الآن زمانش رسیده که این تغییرات را بپذیریم و به فرصت هایی که وب دو (web 2.0 ) در اختیارمان گذاشته فکر کنیم.


امروزه، متخصصان فهمیده و زیرک بازاریابی برای ارتباط مستقیم با خریداران و مشتریان از مطالب مطبوعاتی استفاده می کنند.


در حالی که بسیاری از دست اندکاران بازاریابی و روابط‌عمومی می دانند که مطالب مطبوعاتی که مخابره می شود بلادرنگ در سرویس های خبری ای چون اخبار گوگل (Google News) دیده می شوند، تعداد بسیار کمی درک می کنند که چگونه باید استراتژی نشر مطالب مطبوعاتی‌شان را به کلّی تغییر دهند تا بتوانند تأپیرگذاری مطالب مطبوعاتی را به عنوان یک کانال ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان به حداکثر برسانند.


رسانه ها از دور خارج می شوند. زیرا وب قواعد را تغییر داده است. خریداران، مطالب مطبوعاتی را مستقیماً می خوانند و شما باید به زبان آن ها صحبت کنید.


این بدان معنا نیست که روابط رسانه ای دیگر اهمیت ندارد؛ رسانه های مهم و معتبر و جراید صنفی باید بخشی از استراتژی کلّی ارتباطات باشند. در بعضی از مشاغل، رسانه های مهم و معتبر و جراید صنفی هنوز بسیار مهمند و البته رسانه ها هنوز بعضی از محتوایشان را از مطالب مطبوعاتی تأمین می کنند.


اما مخاطب اصلی شما دیگر فقط تعدادی روزنامه نگار نیست. مخاطب‌تان میلیون ها نفرند که به اینترنت متصلند و به موتورهای جستجو و RSSخوان ها (RSS readers) دسترسی دارند.

دیوید میرمن اسکات موضوع را گرفته است. او می فهمد که امروزه مطالب مطبوعاتی برای روزنامه نگاران از غذای شب واجب تر است. آنها دارند به واسطه های بسیار مؤثری برای ارتباط مستقیم با مشتریان تبدیل می شوند.


تا الآن هم متوجه شده اید که مشتریانتان بیشتر و بیشتر به اینترنت، به عنوان یک منبع خبری و اطلاعاتی مراجعه می کنند. با فرستادن مستقیم مطالبتان به وب از طریق کانال هایی مثل PRWeb، نه تنها کنترل کامل پیام خود را در اختیار می گیرید و از فیلتر رسانه ها را اجتناب کی کنید بلکه این فرصت را می یابید تا بازاریابی شفاهی خود را ارتقا بخشید.


این افتخار را داشته ام که با دیوید در ویرایش و آپدیت کتاب الکترونیکی موفقش، "قواعد جدید روابط‌عمومی" برای سال 2007، همکاری داشته باشم. قضیه ی اصلی که پشت کتاب دیوید است همان است که ما سال ها فریاد می زدیم؛ مطمئن شوید که مطالب مطبوعاتی‌تان برای مشتریان موجود و بالقوه تان قابل دیدن و پیدا کردن باشد.


کتاب الکترونیکی جدید اسکات تاکتیک ها و تکنیک هایی را در اختیار متخصصین ارتباطات و بازاریابی می گذارد که با استفاده از آنها بتوانند از چشم انداز رسانه های اجتماعی سود ببرند. نکات مهم کتاب عبارتند از:


 بهینه سازی مطالب خبریتان جهت دستیابی به گزینه ی اول در موتورهای جستجو و مداخل خبری (news portals) (SEO)
 استفاده از سرویس های پخش اخبار جهت دستیابی به هزاران وب و بلاگ در سراسر فضای وب، و برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبین کلیدیتان
 تقویت گزینه های ارتباط متقابل (interactive features) شامل Trackbacks و tagging جهت افزایش تیراژ در فضای رسانه های اجتماعی
 ارتقای محتوا جهت جذب مخاطبین کلیدی و گسترش رفت و آمد (ترافیک) وب سایت


به گفته ی دیوید مک اینیس، بنیانگذار و مدیر PRWeb، "دیوید میرمن اسکات درک روشنی دارد از اینکه چگونه روابط‌عمومی تحت تأثیر گرایش های روزافزون به رسانه های اجتماعی مانند بلاگ ها، پادکست ها، ویکی ها ، و تابلوهای اعلانات قرار گرفته است. به نظر من اسکات، با تأسیس شرکتی مختص تأثیر رسانه های اجتماعی بر روابط‌عمومی، تأثیر این کانال ها را بر روی انتشار اطلاعات تشخیص داده است و دورنمایی با ارزش از تکنیک ها و بهترین روش ها برای متخصصین ارتباطات امروزی ارائه کرده است."


به گفته ی دیوید میرمن اسکات، "در دنیای وب دو، مطالب مطبوعاتی از اسنادی عادی و قالبی که به مشتی روزنامه نگار اختصاص داشت به فرمی استراتژیک از محتوای وب تبدیل شده است که سازمان های زیرک برای ارتباط مستقیم با خریدارانشان آن را به کار می گیرند. دیوید مک اینیس و تیمش در PRWeb از پیشگامان ابزارهای رسانه های اجتماعی برای مطالب مطبوعاتی هستند (ابزارهایی مانند tagging و trackbacks) و باعث افزایش هرچه بیشتر ارزش مطالب برای توزیع کنندگان و خوانندگان می شوند، بنابراین برای این ویرایش جدید و بهبود یافته ایده آل ترین شریک بودند.


دیوید میرمن اسکات یک کارشناس استراتژی رهبری فکر آنلاین است. برنامه های وی جایزه های بیشماری برده اند و بیش از یک میلیارد دلار فروش محصولات و خدمات را در سراسر دنیا باعث شده اند. کتاب الآنش، "پول درآوردن از طریق محتوا: چگونه بازاریاب های خلاق از اطلاعلات دیجیتالی استفاده می کنند تا خوانندگان تفننی (browsers) را تبدیل به خریدار کنند"، توضیحی است درباره ی بکارگیری مطالب و محتوای وب برای کسب درآمد و چیزهای دیگر از بازدیدکنندگان وب سایت.

 

کتاب جدیدش، " قواعد جدید بازاریابی و روابط‌عمومی: چگونه برای ارتباط مستقیم با خریداران، از مطالب خبری، بلاگ ها، پادکست ها، بازاریابی ویروسی و رسانه های آنلاین استفاده کنیم"، در جون 2007 توسط Wiley منتشر می شود. وی در نیویورک، توکیو، بوستون و هنگ کنگ کار و زندگی کرده است و در بیش از بیست کشور دنیا از چهار قارّه جهان در کنفرانس ها و رویدادهای صنعتی سخنرانی کرده است. بلاگش را در www.WeblinkNow.com ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  رسانه های برتر دنیا در سال 2021


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400