درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 23:28   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45637صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 16 آذر 1399 - 10:19
حاکمیت چابک و انطباق‌پذیر در واکنش به بحران: 5درس‎ از همه‌گیری کووید-19
مارین یانسن - هایکو وندرورت - راه‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان چابکی و انطباق‌پذیری را برای مدیریت بحران‌ها به کار بست و همه‌گیری کووید-19 بحرانی منحصر به فرد و بی سابقه بود که بسیاری از روش‌ها و استراتژی‌های پیشین را بی اثر کرد و فرایند تصمیم‌گیری و توزیع مسئولیت‌پذیری بین بخش‌های مختلف را دچار پیچیدگی‌های فراوانی کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ما می‌توانیم نکات و درس‌های بسیاری که در همه‌گیری کرونا نهفته است را در زمینه حاکمیت در آینده به کار ببندیم. یکی از این درس‌ها این است که هیچ استراتژی و واکنش واحدی که بتوان آن را بهترین استراتژی و واکنش نامید وجود ندارد بلکه با توجه به‌موقعیت و بنا به شرایط حاکم بر هر حاکمیتی باید استراتژی و واکنش مناسب را کشف کرد و به‌کار بست.


در این میان نه حاکمیت چابک و اقدامات ضربتی به تنهایی برای حل مشکل کافی هستند و نه حاکمیت انطباق‌پذیر و انعطافی چرا که هر دوی آنها می‌توانند در نوع خود، خطرناک و زیان بار باشند.


درس دوم در این زمینه این است که هر گونه واکنش مناسبی نیز به مرور زمان تغییر می‌کند و بایستی با تغییر یافتن شرایط در صدد تغییر دادن واکنش‌ها نیز برآمد. واکنش هلند در قبال همه‌گیری کووید-19 صرفا به واکنش دولت این کشور محدود نمی‌شد بلکه بسیاری از سازمان‌های غیردولتی هلند نیز وارد کارزار شدند از جمله سازمان‌های دانشی و سازمان‌های فعال در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و امدادرسان که نقشی کلیدی در مقابله با همه‌گیری کووید-19 ایفا نمودند و نقش دولت هلند در این میان عبارت بود از هماهنگ کردن آنها با هم و نظم بخشی به فعالیت‌های آنها.


به عنوان مثال دولت هلند سعی کرد تا ضمن باز گذاشتن مسیر برای جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 و مشارکت دادن سایر بخش‌های جامعه در این حوزه، فقط در بخش پردازش و اعلام رسمی آمار به صورت متمرکز و بوروکراتیک عمل کند که همین تنوع گرایی و بازگذاشتن مسیر نقش آفرینی موجب شد تا بر میزان اعتماد پذیری جامعه در مورد آمار اعلامی دولت افزوده شود.


سومین درسی که در اینجا آموخته شد این بود که دغدغه انطباق‌پذیری با شرایط موجود نباید به بهای از بین رفتن ثبات و تعادل موجود تمام شود چرا که استراتژی‌های تطبیقی و انطباقی ممکن است ثبات و مسئولیت پذیری رویکردها و نهادهای مستقر را به چالش بکشد که این مساله در زمان اضطرار و نیاز مبرم به راه‌حل‌های جدید و با استفاده از استراتژی‌های چابک ابعاد خطرناک‌تری به خود می‌گیرد و در صورت ترکیب شدن با رویکردهای انطباق‌پذیر می‌تواند به هرج و مرج و از کارافتادگی نهادهای مستقر منتهی گردد.


درس چهارم در اینجا این است که آن‌چه در زمینه انطباق‌پذیری ضرورت و حساسیت بسیاری دارد این است که حتما باید انطباق‌پذیری را با تحریک و به حرکت واداشتن جامعه همراه کرد و این همان کاری بود که دولت هلند به خوبی انجامش داد و پس از پیش‌بینی اقداماتی ضربتی و منطبق با شرایط پیش آمده، اقدام به منتقل کردن مسئولیت‌ها به شهروندان و عموم مردم نمود.


در این حالت، مردم خود را در موقعیتی یافتند که می‌توانستند با توجه به شرایط و موقعیت خود دست به تطبیق خود با شرایط جدید بزنند و تصمیماتی را بگیرند که با شرایط حاکم بر خود و جامعه مطابقت بیشتری داشته باشد. بنابراین در اینجا انطباق‌پذیری چیزی فراتر از تلاش دولت برای منطبق شدن با شرایط موجود است و عموم اقشار جامعه نیز در زمان بروز بحران موظف به انطباق‌پذیری با شرایط موجود هستند.


درس آخر هم این‌که همه‌گیری کووید-19 نشان داد که تنوع و تکثر در استراتژی‌های موجود و گزینه‌های روی میز تا چه حد می‌تواند ارزشمند و موثر باشد.


هنگامی که تنوع و گزینه‌های مختلفی وجود داشته باشد می‌توان به آسانی و بر اساس شرایط محیطی و موقعیت‌ها، متناسب‌ترین و مناسب‌ترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمود و به مرحله اجرا درآورد و این همان چیزی بود که در زمان همه‌گیری کووید-19 به صورت عملی به اثبات رسید و به محک آزمایش گذاشته شد.


در مجموع، راه‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان چابکی و انطباق‌پذیری را برای مدیریت بحران‌ها به کار بست و همه‌گیری کووید-19 بحرانی منحصر به فرد و بی سابقه بود که بسیاری از روش‌ها و استراتژی‌های پیشین را بی اثر کرد و فرایند تصمیم‌گیری و توزیع مسئولیت‌پذیری بین بخش‌های مختلف را دچار پیچیدگی‌های فراوانی کرد.
 

مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد