درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 6 بهمن 1399 - 20:24   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: ایجاد موج همگانی برای اجرای طرح توسعه مفخم با همکاری رسانه ها
  انتصاب پیمان میراب آستانه به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد
  افق جهان‌شمولی در حوزه روابط‌عمومی
  انتصاب مسئول روابط عمومی و مشاور مدیر شبکه آموزش
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد منصوب شد
  ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسید
  چگونه از یک پیج اینستاگرام درآمدزایی کنید؟
  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا
  اصول و اجرای گوش دادن عمیق
  معرفی‌نامه/ راجر لاندری، فعال روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45621صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 15 آذر 1399 - 09:37
چرا افراد موفق دنیا دنبال محبوبیت و لایک بیشتر نیستند؟
نوشته: میثاق محمدی‌زاده - داشتن افراد بیشتر در اطراف خودتان به معنای داشتن سرمایه اجتماعی بیشتر و دریافت راهنماها، مشاوره‌ها، بازخوردها و ایده‌های بهتر است. همه این‌ها به شما کمک می‌کنند تا زودتر و ساده‌تر به خواسته‌های خود برسید و پله‌های ترقی را پشت سر بگذارید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| به اعتقاد تیم سندرز، نویسنده کتاب The Likeability Factor، عیبی ندارد در محل کار خود دنبال محبوب بودن باشید.

وقتی همکاران شما، گزارش‌های مستقیمی از فعالیت و موفقیت‌های شما به مدیران شرکت بدهند؛ از شانس بیشتری برای ارتقای کاری برخوردار می‌شوید. پروژه‌های خاص به شما داده شده و ارتباطات بیشتر و گسترده‌تری خواهید داشت.

داشتن افراد بیشتر در اطراف خودتان به معنای داشتن سرمایه اجتماعی بیشتر و دریافت راهنماها، مشاوره‌ها، بازخوردها و ایده‌های بهتر است. همه این‌ها به شما کمک می‌کنند تا زودتر و ساده‌تر به خواسته‌های خود برسید و پله‌های ترقی را پشت سر بگذارید.

بنابراین، دنبال محبوبیت رفتن یا اصطلاحا جمع‌آوری لایک و فالور در دنیای واقعی ذاتا عادت یا ویژگی بدی نیست ولی چه زمانی می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود؟


وقتی که با هزینه‌ای برای احترام گذاشتن همراه می‌شود. کامرون اندرسون، دانشمند دانشکده تجارت دانشگاه برکلی می‌گوید خوشبختی کلی در زندگی به میزان احترامی که دیگران به شما می‌گذارند، بستگی دارد.

وقتی ما به دنبال محبوبیت بیشتر در میان اطرافیان هستیم و انتظار داریم دیگران احترام بیشتری به ما بگذارند؛ ناچار هستیم برخی احساسات خود را قربانی کنیم و دیگر از مزایای احترام گذاشتن به دیگران بهره‌مند نیستیم. از کنار بسیاری از امور سریع و ساده بگذریم و به آن‌ها اهمیت ندهیم.

مثلا چه چیزهایی را از دست می‌دهیم؟ لزت بیشتر و احساس رضایت‌مندی از شغل، تمرکز و اولویت‌بندی بیشتر، افزایش حس معنای زندگی و اهمیت دادن به برخی امور، سلامتی و رفاه بیشتر، احساس اعتماد به نفس و ایمنی بیشتر و البته تعامل مثبت و صحیح بیشتر!


رفتارهای یک رئیس محبوبیت‌خواه

افراد مهمی که به دنبال محبوبیت بیشتر هستند؛ رفتارهای زیر را بروز می‌دهند:

• به دنبال دریافت توجه و تایید مثبت دیگران هستند.
• به شایعات بیشتر از نظرات و بازخوردهای مستقیم توجه می‌کنند.
• سعی می‌کنند همه را راضی نگه دارند.
• قول‌هایی می‌دهند که قادر به انجام آن‌ها نیستند.
• ایده‌های خوب را برای خودشان نگه می‌دارند.
• مردم با مرتبا با تعریف و تمجید و معتبرسازی خطاب قرار می‌دهند.
• دنبال علاقه‌مندی‌های خود هستند ولی وانمود می‌کنند که این‌طور نیست.
• از اطلاعات به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند.
• به افراد وظایفی را می‌سپارند که خوش‌شان می‌آید نه وظایفی که چالشی هستند و مطابق با مسئولیت و استعداد آن‌ها.
• بیشتر از اینکه دنبال نتیجه باشند؛ به احساسات مردم و افراد درباره خودشان توجه می‌کنند.

بنابراین اگر بخواهید یک رئیس شرکت، مدیر تیم و فرد با نفوذی که دارای محبوبیت زیادی است؛ باشید؛ باید رفتارهای بالا را از خود بروز دهید.

رفتارهای یک رئیس حرفه‌ای

اما افراد حرفه‌ای و مهمی که قدر احترام گذاشتن دیگران را می‌دانند و صرفا به دنبال محبوبیت نیستند؛ رفتارها و عادت‌های زیر را دنبال می‌کنند:

• واقعیت را می‌گویید؛ حتی اگر برایشان محبوبیت نیاورد.
• در مورد تصمیمات دشواری که می‌گیرند؛ توضیح می‌دهند و تفکرشان را باز می‌کنند.
• به ایده‌ها، تصمیم‌ها و برنامه‌های درست رای می‌دهند و حامی‌شان هستند؛ اگرچه حتی هرگز اجرا نشوند.
• در صورت نیاز «نه» می‌گویند.
• ذهن باز و قاطعی دارند.
• با احساس ناامیدی، ناراحتی و عصبانیت در خود و دیگران مدارا می‌کنند.
• به هر فردی براساس شایستگی و کار و تلاش خودش اعتبار می‌دهند.
• مردم را مسئول نتایج‌شان می‌دانند.
• در تنظیم قوانین و مقررات مشی ثابت و منصفانه‌ای دارند.
• حد و مرزهایی برای خود و دیگران در احترام گذاشتن تعیین می‌کنند.
• سعی می‌کنند بازخوردهای منفی را به موقع و به طور مستقیم دریافت کنند.
• مرتبا بازخورد می‌خواهند و به آن‌ها عمل می‌کنند.
• وقتی اشتباه می‌کنند؛ عذرخواهی کرده و دوباره حرکت می‌کنند.
• رفتاری که از دیگران انتظار دارند را خودشان عمل می‌کنند.

برای افراد حرفه‌ای که می‌خواهند در کار و زندگی رشد کنند؛ محبوبیت مهم است ولی احترام گذاشتن یک الزام است.

مارگارت تاچر یک بار گفت: «اگر شما فقط دنبال محبوبیت باشید؛ باید آماده باشید در هر زمان برای هر چیزی مصالحه کنید به هیچ نتیجه‌ای نرسید.»

 

منبع: www.inc.com

www.1pezeshk.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درس‌های روابط‌عمومی از ایلان ماسک


  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد


  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری


  لری کینگ مجری مشهور تلویزیونی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت


  برگزاری جشنواره اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استان همدان


  روابط عمومی‌ها جریان‌ساز و به‌عنوان قلب تپنده سازمان ها هستند


  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی


  شیوه مصاحبه، زندگی و سوابق کاری لری کینگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد