درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 دی 1399 - 05:28   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان ثبت‌نام هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان ثبت‌نام هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

تندیس طلایی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دستان شرکت پالایش نفت تهران

  تندیس طلایی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دستان شرکت پالایش نفت تهران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ترور اقتصادی فرمانده جبهه صنعت فولاد کشور توسط ایالات متحده
  آیا صنعت فولاد با تحریم آسیب می بیند؟
  فولادمردان ایرانی در برابر تروریسم اقتصادی، استوار می مانند
  تندیس طلایی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دستان شرکت پالایش نفت تهران
  به بهانه تحریم مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان
  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد
  معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه مطرح کرد؛ ارتقای ایمنی با استفاده از سیستم بازرسی اثربخش و کارآمد
  دبیر کمیتۀ پدافند غیرعامل شرکت فولاد مبارکه: قدردانی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از مدیرعامل فولاد مبارکه
  برای نخستین بار در کشور انجام شد: تولید تختال با ضخامت 300 میلی‌متر در فولاد مبارکه
  چهار نکته کلیدی برای مدیریت خوب رسانه‌های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45604صفحه نخست » فناوری نوپنجشنبه، 13 آذر 1399 - 08:50
توییتر به مثابه یک کافه کلاسیک
ویژگی جذاب میکرو بلاگی توییتر این امکان را به متخصصان روابط عمومی یا ارتباطات بازاریابی یک برند می‌دهد تا هر اتفاقی در مورد برند یا یک کسب‌و‌کار را در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کنند و به گوش مخاطب خود برسانند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در شماره قبلی این ستون درباره «استوری در لینکدین امکان بی‌مصرف یا یک فرصت» نوشتم و به این موضوع پرداختم که در لینکدین به‌عنوان یک شبکه اجتماعی برای متخصصان B۲B که بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر دارد، چگونه و با چه ایده‌هایی می‌توان از امکان استوری برای جایگاه‌سازی برند کارفرمایی بهره برد. اما لینکدین آخرین شبکه اجتماعی نبود که امکان استوری را در اختیار کاربرانش قرار داد. بعد از اقبال کاربران اسنپ‌چت به استوری این امکان با استقبال کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام روبه‌رو شد. در ابتدا کاربران محتواهایی را در استوری منتشر می‌کردند که به‌نظرشان ارزش پست شدن نداشت.

 

 اما رفته رفته استوری جای خود را در میان کاربران باز کرد و کار به‌جایی رسید که پلت‌فرم‌های دیگری مانند یوتیوب، Pinterest و به‌تازگی هم توییتر امکان استوری را با عنوان «Fleets» در دسترس کاربرانشان قرار دادند. در ادامه و در این یادداشت قصد دارم به این موضوع بپردازم که چرا توییتر در دنیای امروز مهم است و برندها چگونه می‌توانند از امکان استوری در توییتر در دوران کووید-۱۹ استفاده کنند.

معتقدم توئیتر مهم‌ترین شبکه اجتماعی در دنیاست. قدرت توییتر در این است که با همان سرعتی که اتفاق‌ها در دنیا رخ می‌دهند به‌همان سرعت در توییتر منتشر می‌شوند. هیچ شبکه اجتماعی در این زمینه به گرد پای توییتر نمی‌رسد. فیس‌بوک در تلاش است که خود را به این جایگاه نزدیک کند اسنپ‌چت هم همین‌طور اما امروز بهترین شاخص برای گرفتن نبض اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد توییتر است. (پیشنهاد می‌کنم یادداشت «ترامپ؛ روزی روزگاری در توییتر» که پیش از این در این ستون منتشر شده را بخوانید.) توییتر مثل یک کافه کلاسیک است که در آن همه از هر طبقه‌ای که باشند با هم ارتباط برقرار می‌کنند و شاید به همین دلیل است که در زمینه ارتباطات بازاریابی نیز توییتر یک شبکه اجتماعی موثر تلقی می‌شود.

 

 از طریق توییتر می‌توان یک ارتباط خطی و البته دقیق میان برندها و مخاطبانش ایجاد کرد. به‌عبارت دیگر برند و مخاطبانشان در توییتر در یک موقعیت برابر با هم ارتباط برقرار می‌کنند. علاوه بر این، تنوع مخاطب در توییتر باعث شده که این شبکه اجتماعی در زمینه ارتباطات بازاریابی اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. ویژگی جذاب میکرو بلاگی توییتر این امکان را به متخصصان روابط عمومی یا ارتباطات بازاریابی یک برند می‌دهد تا هر اتفاقی در مورد برند یا یک کسب‌و‌کار را در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کنند و به گوش مخاطب خود برسانند.

اما مثل روزنامه‌ها که صبح به‌دنیا می‌آیند و شب می‌میرند توییت‌ها هم در توییتر عمر کوتاهی دارند. ذات توییتر همین است، محتوای تولید شده توسط کاربران در آن عمر کوتاهی دارد پس پر بیراه نیست که بگوییم Fleets یا همان استوری در توییتر با ذات این شبکه اجتماعی عجین است. امکانی که مشابه استوری در اینستاگرام و فیس‌بوک و لینکدین و مابقی پلت‌فرم‌هاست و تنها ۲۴ ساعت می‌ماند. این امکان ابتدا در میان کاربران توییتر در برزیل آزمایش شد و پس از مدتی کوتاه در دسترس تمامی کاربران توییتر قرار گرفت. استفاده از این امکان می‌تواند خبر خوبی برای برندها و کسب‌و‌کارهایی باشد که در توییتر فعال هستند. استوری در توییتر کاربردی شبیه به توییت دارد به این معنا که کاربران محتوایی که از نظرشان اولویت بالایی داشته را تا حالا توییت می‌کردند و از اینجا به بعد از Fleets هم با همین رویکرد می‌توانند استفاده کنند.

همه‌گیری کووید-۱۹ بسیاری از برنامه‌ها و استراتژی‌های ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی را دگرگون کرد. پیش از پاندمی کووید-۱۹ استفاده از انواع رسانه‌ها برای ایجاد ارتباط پویا و مداوم با انواع مخاطب با هدف اعتمادسازی شایع بود اما تحت‌تاثیر شرایط فعلی، شبکه‌های اجتماعی امروز از اهمیت ویژه‌ای برای ایجاد ارتباط با مخاطب و اعتمادسازی برخوردار هستند. با توجه به آنچه که بالاتر درباره اهمیت توییتر گفته شد در اینجا می‌خواهم کوتاه به چند رویکرد کلی برای استفاده از توییتر در این شرایط اشاره کنم.

استوری توییتر یک راه سریع و آسان برای انتقال اطلاعات است. بسیاری از محتواها ظرفیت تبدیل شدن به یک پست را ندارند و برای Fleets مناسب‌تر هستند. مثلا محتواهایی که ممکن است بعد از به پایان رسیدن رویداد بی‌اهمیت به‌نظر برسند بهتر است از طریق Fleets منتشر شود. همچنین می‌توان اطلاعاتی مانند فروش ویژه، تخفیف‌ها و... را به‌صورت Fleets منتشر کرد تا مخاطبان بیشتری ترغیب شوند آپدیت‌های این بخش را در کسب و کار شما دنبال کنند.

همچنین Fleets توییتر می‌تواند منجر به دریافت پیام از مخاطبان شود. بازخوردهای زیادی بعد از انتشار Fleets به شکل ریپلای به دست شما می‌رسد و از این طریق می‌توانید مخاطبانی را که بیشترین ارتباط را با کسب‌و‌کارتان در توییتر دارند شناسایی کنید و این امکان فراهم می‌شود که محتوای مناسب‌سازی شده برای آنها تولید و منتشر و ارتباط شکل گرفته را پویا و مداوم کنید.

 

لحن یک کسب‌و‌کار در توییتر ممکن است جدی یا دوستانه باشد. می‌توان محتواهایی را که خیلی مقید به لحن برند نیست در استوری توییتر منتشر کرد. انتشار یک داستان درباره برند یا کسب‌و‌کار در مجموعه استوری می‌تواند باعث شود که کاربران درباره آن کسب‌و‌کار حرف بزنند. هدف در اینجا اعتبارسازی از سوی کاربران است آن هم از محتوایی که مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. انتشار محتوایی به‌صورت مکمل درباره آن‌چیزی که به‌عنوان توییت منتشر می‌شود نیز می‌تواند در استوری کارساز باشد.

باتوجه به وجه تمایز توییتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی یا همان قدرتش که با همان سرعتی که اتفاق‌ها در دنیا رخ می‌دهند به‌همان سرعت در توییتر منتشر می‌شوند و ارائه امکان استوری، کم‌کم باید با محتوای آرشیوی خداحافظی کرد.
 

حمید جعفری متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی

منبع: Hamidjafari83@gmail.com
https://donya-e-eqtesad.com/

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  سه دلیل عمده برای استفاده از اطلاعیه مطبوعاتی


  آثار برگزیده پوستر پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  نقش و اثر روابط‌عمومی بر رشد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران


  واتساپ در تیررس انتقاد


  پروپاگاندا و دیگر بستگان: کنکاشی بر تعامل ما با شرکای ناخوانده‌ی فکر و رفتارمان


  سبک‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی


  واتس‌اپ در پی نگرانی‌های کاربران بروز رسانی جدید خود را به تاخیر انداخت


  بیانیه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص لزوم تعامل با خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی


  سهل‌انگاری روابط عمومی‌ها تهدیدی برای حذف منابع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد