درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:31   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45601صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 12 آذر 1399 - 20:37
نحوه ارتباط با نویسندگان حوزه بهداشت و سلامت در دوره همه‌گیری
کووید-19 ذاتاً نحوه تعامل ما با خبرنگاران بهداشت و پزشکی را تغییر داده است. اما با رعایت این نکات می توانید روابط خود را با خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت تقویت کنید، کاری کنید پیام های‌تان مهم و چشمگیر جلوه کند و در نهایت، نام تجاری خود را در قالب مناسبی مطرح کنید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| طی چند ماه گذشته، روزنامه‌نگاران بخش بهداشت و سلامت به دلیل ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد بیماری همه گیر کرونا، مورد توجه قرار گرفته اند. شغل آنها برای حفظ امنیت و آگاهی مردم در مورد آنچه امروز در جهان اتفاق می افتد بسیار مهم است.


من اخیراً در کنفرانس MED-PR به میزبانی Wynne Events شرکت کردم که متخصصان روابط‌عمومی مانند من را به بیش از 15 روزنامه نگار، ویراستار و تهیه کننده از نشریات مختلف بخش بهداشت و سلامت متصل می کرد. در این کنفرانس، بیشتر خبرنگاران توافق کردند که در حال حاضر ویروس کرونا حداقل 85٪ از تمرکز و پوشش خبری آنها را تشکیل می دهد.


به عبارت دیگر، نویسندگان حوزه پزشکی و بهداشتی مورد توجه قرار می گیرند. اگر اخبار شما مربوط به یک ساعت گذشته نباشد، احتمالاً آن را قدیمی می دانند و به آن توجهی نمی کنند.


اما هنوز جای امیدواری است! چند نکته وجود دارد که کارکنان بخش رسانه باید به خاطر داشته باشند تا در برابر خبرنگاران سلامت ظاهر شوند و شانس خود را برای بازگو کردن داستان های خود - حتی در هنگام شیوع بیماری همه گیر - افزایش دهند.

1. به این نکته توجه کنید نشریات چه نوع نشریاتی هستند و فاصله بین دو انتشار چقدر است


در فصلنامه ها و گاهنامه ها که فاصله بین دو انتشار زیاد است، به اخبار و رویدادهای روز پزشکی پرداخته نمی شود. وقتی فاصله بین دو انتشار زیاد باشد، منبع خبری موثق برای خبرنگاران اهمیت دارد، اما وقتی فاصله بین دو انتشار کم باشد، پرداختن به اخبار داغ بیش از یافتن منبع خبری اهمیت دارد.


وقتی اخبار مربوط به کووید-19 است، تا جای ممکن آخرین اخبار روز را منتشر کنید. به موضوع بپردازید، حوزه تخصصی منابع را مشخص کنید و نام گوینده خبر را بیان کنید. در مورد اینکه خبرنگار چگونه می تواند با کارشناس شرکت شما تماس بگیرد و تنظیم وقت مصاحبه شفاف باشید. همچنین، فراموش نکنید که موضوع مورد نظر خود را روشن بیان کنید. فقط زمانی می توانید ارتباطی تاثیرگذار برقرار کنید که ایمیل خود را در اختیار خبرنگاران و مخاطبان قرار دهید و به پیام ها پاسخ دهید.


2. زمان انتشار خبر را مجدد بررسی کنید


در جهان قبل از همه گیری، منابع خبری در زمینه مسائل روزمره، می توانستند به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط با خبرنگاران باشند. حالا که دیگر این اخبار مرتبط با وقایع روز نیستند، خبرنگاران دیگر این اخبار را دریافت نمی کنند. بسیاری از نویسندگان حوزه بهداشت و درمان متذکر شده اند که تمایلی به دریافت این نوع اخبار ندارند و فعلا ترجیح می دهند در پوشش خبری خود به اخبار داغ و فوری بپردازند.


قبل از ارسال اخبار تخقیق کنید. بررسی کنید که صحبت های گوینده خبر مطابق با اتفاقات اخیری باشد که در رسانه ها باشد. اگر اخبار در راستای وقایع روز نیست، دست نگه دارید و مجدد بررسی کنید که آیا الان زمان مناسبی برای انتشار این خبر است.


3. این سرمایه ها، بزرگترین سرمایه محسوب می شوند


به دلیل دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی، بسیاری از خبرنگاران قادر به گرفتن عکس نیستند و اخبار خود را نمی توانند همراه تصاویر منتشر کنند. با توجه به اینکه افزودن تصاویر به محتوا می تواند باعث افزایش تعامل 180 درصدی شود، خبرنگاران فرصت انتشار اخبار تصویری را از دست می دهند.


تصاویر جذاب یک روش عالی برای برجسته کردن پیام هاست. از یک عکاس یا فیلمبردار کمک بگیرید تا شما را در ضبط رویدادها همراهی کنند. اگر وقت کافی ندارید، امروزه اکثر تلفن های هوشمند می توانند عکس هایی با وضوح بالا جمع آوری کنند که می توانید آنها را به خبرنگاران ارسال کنید.


یکی دیگر از سرمایه ها در عرصه خبرنگاری داستان‌های پرطرفدار است. گزارشگران به دنبال اخبار واقعی زندگی افراد و اتفاقات واقعی در زمان همه گیری ویروس هستند. تهیه گزارش از بیماران، کادر درمان یا قهرمانانی که به نوعی در این شرایط وظایف خود را انجام می دهند، بسیار مفید و مهم هستند.


4. مخاطبان خود را به یاد داشته باشید


قبل از ارتباط با یک گزارشگر، باید به این نکته توجه کنید که آنها اغلب در چه زمینه ای گزارش تهیه می کنند و مخاطبانشان چه کسانی هستند. به طور کلی گزارشگران بخش سلامت در روزنامه ها و تلویزیون ملی بیشتر به دنبال متخصصانی هستند که اخبار مهم را در اختیار آنها قرار دهد، در حالیکه انتشارات دوره ای به دنبال پاسخ به سوالاتی هستند که به آنها پاسخ داده نشده است. به این نکته توجه کنید که موضوعاتی که با خبرنگران در میان می گذارید تا آنها را به اشتراک بگذارند مرتبط با مسائل و وقایع روز باشند.


5. اخبار غیر از کووید-19 نیز مهم هستند


بله، هنوز هم می توان اخباری غیر از ویروس کووید-19 را به اشتراک گذاشت. به خاطر داشته باشید که برای اکثر نشریات روزانه مهم است که اخبار جذاب باشند و در زندگی واقعی آنها تاثیر داشته باشند. اگر داروی جدیدی ساخته شده که به بازار عرضه شود یا موضوعی که قبلا گفته نشده و بر سلامت مردم تاثیر داشته باشد، رسانه برای انتشار این گونه اخبار نقش مهمی دارند. بپذیرید که این اخبار در این شرایط مهم تر هستند. همیشه قبل از اینکه با گزارشگران تماس بگیرید مطمئن شوید که آنها مشغول انتشار اخبار داغ و فوری نباشند.


علاوه بر نشریات روزانه داخلی، گاهنامه ها یا فصلنامه هایی که فاصله بین دو انتشار زیاد است نیز به اخباری غیر از کووید-19می پردازند. با توجه به این که در این نوع نشریات، چاپ نشریه هر 4-6 ماه است، خبرنگاران بیشتر دنبال ماجراهایی هستند که بعد از 6 ماه هم جذاب باشند.


کووید-19 ذاتاً نحوه تعامل ما با خبرنگاران بهداشت و پزشکی را تغییر داده است. اما با رعایت این نکات می توانید روابط خود را با خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت تقویت کنید، کاری کنید پیام های‌تان مهم و چشمگیر جلوه کند و در نهایت، نام تجاری خود را در قالب مناسبی مطرح کنید.

 

نویسنده:  Tori Simmons

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Oct. 19, 2020

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد