درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 6 بهمن 1399 - 21:45   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: ایجاد موج همگانی برای اجرای طرح توسعه مفخم با همکاری رسانه ها
  انتصاب پیمان میراب آستانه به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد
  افق جهان‌شمولی در حوزه روابط‌عمومی
  انتصاب مسئول روابط عمومی و مشاور مدیر شبکه آموزش
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد منصوب شد
  ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسید
  چگونه از یک پیج اینستاگرام درآمدزایی کنید؟
  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا
  اصول و اجرای گوش دادن عمیق
  معرفی‌نامه/ راجر لاندری، فعال روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45599صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 11 آذر 1399 - 23:22
چهار اصل فراموش نشدنی برای ماندگاری یک تبلیغ
با رعایت این چهار بخش در یک تبلیغ متنی، صوتی یا ویدیویی می‌توانید فروش‌تان را افزایش دهید. در تبلیغ‌نویسی و طراحی تبلیغ بعدی این موارد را رعایت کنید و نتیجه آن را ببینید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هر تبلیغی شامل چهار بخش اصلی است. اگر تبلیغاتی را چاپ و منتشر کردید و پاسخ کافی نگرفتید یا فروش خوبی ایجاد نشده، احتمالا این چهار قسمت در آن تبلیغ غایب بوده و اگر این چهار قسمت وجود داشته، شاید هرکدام از این بخش‌ها به‌درستی و به‌خوبی طراحی نشده است.

1. جذب

اولین قسمت هر تبلیغ موفق و اثرگذاری بخش «جذب» است. تبلیغ باید طوری ساخته شود که افراد را به خودش جذب کند. اگر جذب اتفاق نیفتد یعنی توجه افراد به تبلیغ شما جلب نشود، مسلما تبلیغ خوانده و دیده نخواهد شد و دیگر مهم نیست محتوای آن چه چیزی باشد.

همان‌طور که می‌دانید دیده ‌شدن در این دنیای پر از تبلیغات و شلوغی کار بسیار سختی است. یک اتفاق بسیار رایج این است که آن تبلیغ به‌هیچ‌وجه دیده نمی‌شود.

افراد وقتی روزنامه یا مجله‌ای را باز و شروع به خواندن آن می‌کنند، چشم تمام اطلاعات روی آن صفحه را می‌بیند. این اطلاعات شامل مقالات و مطالب و همچنین تبلیغات است. اغلب تبلیغات به‌هیچ‌وجه دیده نمی‌شود.

خودتان می‌توانید این تست را انجام دهید و یک مجله یا روزنامه را به یکی از دوستان خود بدهید و یک صفحه خاص را بخواهید که بررسی کند. بعد از چند دقیقه از او بپرسید که در قسمت پایین صفحه تبلیغ چه محصولی وجود داشت. شاید در کمال تعجب ببینید که او به‌هیچ‌وجه تبلیغ را ندیده است، باوجود اینکه اطلاعات آن تبلیغ به چشم فرد وارد شده، ولی مغز هیچ‌گونه پردازشی روی این تبلیغ انجام نداده و دقیقا مانند این است که آن تبلیغ در آنجا وجود نداشته است.

این موضوع می‌تواند برای کسب‌وکار شما ضرر بزرگی محسوب شود. شما بودجه زیادی را اختصاص می‌دهید و در یک روزنامه یا مجله معروف تبلیغ می‌کنید و بعد متوجه می‌شوید اغلب کسانی که آن روزنامه را می‌خوانند یا آن مجله را می‌بینند به‌هیچ‌وجه تبلیغ شما را نمی‌بینند و این اطلاعات به مغزشان منتقل نمی‌شود، بنابراین شاید کل بودجه‌ای که شما برای آن اختصاص داده‌اید ازبین‌رفته و تلف شده است.

عنوان جذاب بنویسید!

با عنوان جذاب می‌توانیم کاری کنیم که توجه مخاطب به تبلیغ ما جلب شود. «عنوان» جمله‌ای است که با بزرگ‌ترین فونت ممکن در قسمت بالای تبلیغ نوشته می‌شود و کار آن دقیقا جذب یا جلب‌ توجه است. پس می‌توانیم بگوییم که عنوان خودش تبلیغی است برای تبلیغ شما. اگر عنوان در حدی جذاب باشد که مخاطب را به خودش جلب کند، می‌تواند باعث شود که شخص ترغیب شده و بقیه قسمت‌های تبلیغ شما را هم بررسی کند و شاید درنهایت اقدام مورد‌نظر شما را انجام دهد.

2. ادعا

دومین بخش یک تبلیغ اثرگذار «ادعا» است. شما در هر تبلیغ اثرگذاری ادعایی می‌کنید که رقیبان‌تان کمتر جرات کرده‌اند شبیه آن را بگویند. بنابراین تبلیغ شما از تمام تبلیغ‌های دیگران متمایز می‌شود و توجه بیشتری را به خودش جلب می‌کند.

ادعا باعث جلب‌توجه می‌شود! باوجود اینکه عنوان توجه را به خودش جلب می‌کند، شخص وقتی ادعای ما را می‌خواند این توجه بیشتر جلب می‌شود و مایل‌ می‌شود که به خواندن یا دیدن تبلیغ ادامه دهد و اطلاعات بیشتری را دریافت کند.

«مدیرسبز» در این گزارش می‌گوید: اگر محصول ما انحصاری باشد، می‌توانیم درباره محصول‌مان ادعا کنیم و اگر چنین چیزی برای ما صدق نمی‌کرد می‌توانیم درباره کسب‌وکارمان ادعا کنیم؛ مثلا بگوییم درست است محصول ما دقیقا مشابه محصول رقیبان است، ولی ما بسیار خوش‌قول‌تر و خوش‌برخوردتر هستیم، تحویل ما خیلی سریع‌تر از رقیبان است و عوامل دیگری که می‌تواند جزو ادعای ما باشد.

توضیحات محصول، مزایای آن و مزایای رقابتی ما در این بخش قرار می‌گیرد.

3. اثبات

سومین بخش یک تبلیغ اثرگذار بخش «اثبات» است. همان‌طور که می‌دانید خیلی از افراد ادعا می‌کنند. شما باید در تبلیغ خودتان نه‌تنها ادعا کنید، بلکه باید ادعای خودتان را به‌ خوبی اثبات کنید و افراد مطمئن شوند چیزی که می‌گویید واقعیت دارد و قابل‌اعتماد هستید و می‌توان به شما اعتماد کرد و حرف‌هایتان را باور کرد.

برای اثبات ادعایتان می‌توانید از نظر مشتریان قبلی، گواهینامه‌ها و تمام اطلاعاتی استفاده کنید که به نحوی نشان می‌دهد کسب‌‌و‌کار و محصول شما به اندازه کافی معتبر است و می‌توان به شما اعتماد کرد.


4. اقدام

چهارمین بخش یک تبلیغ اثرگذار و کلیدی بخش «اقدام» است. در این بخش دقیقا از فرد می‌خواهید که کار و اقدامی انجام دهد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که مردم پیشنهادها را می‌خرند نه محصولات را. فرض کنید به‌هیچ‌وجه به لیوان نیاز ندارید و اصلا در فکر خرید لیوان نیستید. وقتی از خانه بیرون می‌روید، می‌بینید که در مکانی لیوان‌هایی را چیده‌اند که قیمت آنها 50 هزار تومان است و یک پیشنهاد بسیار ویژه است که به شما پنج‌هزار تومان می‌دهند. همچنین می‌دانید که فردی که آن لیوان‌ها را می‌فروشد فقط همان روز در آن محل است. شاید شما لیوان بخرید باوجود اینکه در فکر خرید لیوان نبوده‌اید! به‌هیچ‌وجه نیازی به خرید لیوان نداشته‌اید، ولی چیزی که باعث شد آن لیوان را بخرید این بود که با یک پیشنهاد بسیار خوب مواجه شدید و احساس کردید که اگر این پیشنهاد را از دست بدهید، ضرر می‌کنید.

بنابراین کار شما در بخش اقدام این است که پیشنهادهایی را طراحی کنید که آنقدر جذاب باشد که افراد به‌راحتی نتوانند از آن پیشنهادها صرف‌نظر کنند.

با رعایت این چهار بخش در یک تبلیغ متنی، صوتی یا ویدیویی می‌توانید فروش‌تان را افزایش دهید. در تبلیغ‌نویسی و طراحی تبلیغ بعدی این موارد را رعایت کنید و نتیجه آن را ببینید.

منبع: www.tejaratetalaeenews.ir

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد


  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری


  برگزاری جشنواره اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استان همدان


  روابط عمومی‌ها جریان‌ساز و به‌عنوان قلب تپنده سازمان ها هستند


  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی


  شیوه مصاحبه، زندگی و سوابق کاری لری کینگ


  بهترین رویکردهای بهره‌گیری از اینترنت در حین یک بحران


  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد