درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 6 بهمن 1399 - 22:08   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: ایجاد موج همگانی برای اجرای طرح توسعه مفخم با همکاری رسانه ها
  انتصاب پیمان میراب آستانه به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد
  افق جهان‌شمولی در حوزه روابط‌عمومی
  انتصاب مسئول روابط عمومی و مشاور مدیر شبکه آموزش
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد منصوب شد
  ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسید
  چگونه از یک پیج اینستاگرام درآمدزایی کنید؟
  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا
  اصول و اجرای گوش دادن عمیق
  معرفی‌نامه/ راجر لاندری، فعال روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45593صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 11 آذر 1399 - 16:03
۱۰ باور که در ذهن ثروتمندترین انسان زمین وجود دارد
آرزوهای جف بزوس را حتی جاذبه زمین هم نتوانسته زمین‌گیر کند و برنامه "راهی به فضا" هم یکی از اشتغال‌های کنونی ذهن آقای بزوس است. اما بزوس چگونه توانسته آمازون را در چنین موقعیت موفقی قرار دهد؟ ده نکته کلیدی که می‌توان آن‌ها را چکیده ذهنیت بزوس دانست را اینجا بخوانید:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جف بزوس، ثروتمندترین مرد روی زمین است که آمازون، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تاریخ را راه انداخته و هدایت می‌کند. اغراق نیست اگر که بگویم بدون بزوس امکان نداشت آمازون از یک انباری در گاراژ تبدیل به یک تجارت پیشرفته بین‌المللی شود.

دیوید بیکر، خبرنگار تلاش کرده است تا با نفوذ به درون ذهن بزوس اسرار ریسک‌پذیری، تاکتیک‌ها، بلندپروازی‌ها و ابداعات او را آشکار کند.

آرزوهای جف بزوس را حتی جاذبه زمین هم نتوانسته زمین‌گیر کند و برنامه "راهی به فضا" هم یکی از اشتغال‌های کنونی ذهن آقای بزوس است. اما بزوس چگونه توانسته آمازون را در چنین موقعیت موفقی قرار دهد؟ ده نکته کلیدی که می‌توان آن‌ها را چکیده ذهنیت بزوس دانست را اینجا بخوانید:


هر مشکلی با تیزهوشی و نوآوری حل می‌شود

توانایی نوآوری بزوس خیلی زود خودش را نشان داد. او تابستان‌های زیادی را در مزرعه کوچک پدربزرگش در تگزاس می‌گذراند و آن‌ها هر چیزی که نیاز به تعمیر داشت را خودشان درست می‌کردند؛ از جمله پروژه‌هایی مانند راه انداختن تراکتور قدیمی مزرعه. پدربزرگ او یک بار شاهد قدرت فوق‌العاده نوآوری بود: وقتی که یک شست خود را در تصادف رانندگی از دست داد و دکترها با استفاده ازپیوند پوست نشیمنگاه، انگشت را جایگزین کردند. بزوس این داستان را هنوز هم تعریف می‌کند.


حق همیشه با مشتری است

با کمک تجربه‌هایی از بانکداری گرفته تا جمع کردن کتاب‌ها روی دستان و پاها، مهمترین و اساسی‌ترین مسئله بزوس "مشتری" است.

تام آلبرگ، مدیر سابق آمازون می‌گوید بزوس "با یک ژن مشتری به دنیا آمده است" و همچنین "او می‌خواهد دنیا را تغییر دهد. ذهنیت او بر مبنای کسب رضایت مشتریان است و این که اگر پول بیشتری درآورید، کارهای بیشتری هم می‌توانید انجام دهید."

ناتالی برگ، تحلیل‌گر مسائل مربوط به خرده فروشی معتقد است که این وسواس می‌تواند یک "چرخه" را شکل دهد: "تمرکز بیش از حد روی مشتری موجب جلب مشتریان بیشتر می‌شود و این موجب جذب فروشنده‌های بیشتر می‌شود، بعد دایره بزرگ‌تری از مشتریان جذب می‌شوند و این مورد موجب کسب تجربه بیشتر در راه جذب بیشتر مشتریان خواهد شد و این چرخه ادامه پید می‌کند."


روی گذشته کار کن و آینده را برنامه‌ریزی کن

سانیل گوپتا از دانشکده اقتصاد دانشگاه هاروارد می‌گوید کالاها و خدماتی که آمازون ابداع می‌کند بر مبنای نظریه "روی گذشته کار کن و آینده را برنامه‌ریزی کن" است.

به این معنا که آمازون در مورد خواسته‌های مشتریان فکر می‌کند و از تجربه‌های گذشته برای رسیدن به آن استفاده می‌کند. اگر خود شرکت توانایی انجام این کار را نداشته باشد، آن را به وجود می‌آورد. در همان حال برنامه‌ریزی برای آینده به معنای این است که چطور "شما بتوانید این توانایی را به یک کسب و کار کاملا جدید بدل کنید."


همیشه همان روز اول است

یک کپی از نامه بزوس به سهامداران همیشه در گزاش سالیانه آمازون قرارداده می‌شود. در آن نامه در مورد اهمیت فکر کردن به این که "همیشه انگار همان روز اول است" تاکید شده؛ برای مثال حفظ عطش و اشتیاق برای موفقیت و نوآوری.

فکر کردن با طرز تفکری که انگار در روز دوم قرار دارید، جزو گزینه‌های بزوس نیست. او می‌گوید: "روز دوم در نتیجه بی‌احترامی، سکون ایجاد می‌شود و سپس درد طاقت‌فرسای ناکامی و بعد از آن هم مرگ. به همین دلیل هم همیشه روز اول است."


ریسک کنید

سال ۲۰۰۰ و به دنبال فروپاشی حباب شرکت‌های دات-کام، بزوس ریسک بزرگی کرد و آمازون را به روی فروشنده‌های خارجی گشود. آن زمان این ریسکی غیرعقلانی بود اما ارزشش را داشت. ریسک‌های کم‌خطرتری هم داشت که شامل حضور در کسب و کار موبایل بود. به هر حال جنبه ریسک‌پذیر شخصیت بزوس خیلی قوی است و او به استقبال تجربیات جدید می‌رود.

جان راسمن از مدیران پیشین آمازون و نویسنده کتاب "راه آمازون" می‌گوید بزوس دوست دارد تصمیم بگیرد "در حالی که نمی‌داند عاقبت کار چه خواهد شد." الکسای آمازون یکی از این گونه تصمیم‌هاست.


دوباره شکست بخور، بهتر شکست بخور

ذهنیت مخاطره‌پذیر بزوس موجب شده که او ریسک‌های بزرگی بکند و از ناکامی نهراسد.

بزوس گفته است: "همه ما بارها شکست خورده‌ایم. همیشه فکر می‌کنم ما جای خوبی برای شکست خوردن هستیم، چون خیلی خوب این کار را انجام می‌دهیم؛ ما در این زمین کلی تمرین کرده‌ایم."


هرگز از کاری که برایش تلاش کرده‌ای، پشیمان نمی‌شوی

در طرز فکر بزوس، نترسیدن از ناکامی همتای تفکری صحیح در مورد پشیمانی قرار دارد. بزوس نگاه‌اش به پشیمانی را در گفتگو با ماتیاس دوپفنیر، مدریر شرکت اکسل اسپرینگر آشکار کرد.

او گفت: "وقتی ۸۰ ساله شدید و در مورد پشیمانی‌هایتان فکر می‌کنید، فکر شما به سوی کارهایی می‌رود که انجام نداده‌اید. بعید است حسرت کاری را بخورید که در آن ناکام مانده‌اید یا آن طوری که انتظارش را داشتید، از آن جواب نگرفتید."


آنچه در ذهن‌تان است را بگویید

وقتی برد استون، زندگی‌نامه نویس جف بزوس گفت موقعی که قرار است حرف آخر در هیئت مدیره زده شود، او خیلی هم دموکرات به نظر نمی‌رسد، بزوس گفت که او همواره انتظار بحثی صادقانه را دارد.

جان راسمن معتقد است که آمازون در این زمینه شباهتی به سایر شرکت‌ها ندارد: "در بیشتر شرکت‌ها، اعضا به طور فعالانه با هم بحث نمی‌کنند. افراد معمولا در نشان دادن نظر واقعی خود مردد هستند. این شرکت‌ها بر مبنای نظر مشتری رهبری نمی‌شوند. آن‌ها به تصمیم‌گیرنده احترام نمی‌گذراند و اگر با تصمیم گرفته شده موافق نباشند، معمولا واکنشی منفعلانه دارند."


رقابت کنید

بزوس یک "حس رقابت شدید" را وارد کسب و کارش کرده است. برد استون داستانی را از زمانی که الکسا متولد شد، تعریف می‌کند؛ زمانی که اپل، سیستم "سیری" را داشت و گوگل هم یک سیستم تشخیص صوتی خیلی خوب. او می‌گوید: "آمازون، با در نظر گرفتن تمام این موارد، سزاوار پیشتازی در این زمینه نبود... در واقع جف مدیر پروژه الکسا بود و در یک چشم بهم زدن بخش الکسا صاحب ۱۰۰۰۰ نفر، شاید هم بیشتر، نیرو شد. به این دلیل که او نمی‌خواست آمازون رقابت را به حریفان واگذار کند."


بلند مدت نگاه کنید

نگرش بلند مدت نکته‌ای کلیدی در موفقیت‌های بزوس و آمازون است. جان راسمن می‌گوید، "بزوس مشتاق است که طی ۱۰ سال از یک پروژه جدید پول درآورد" و پروژه‌ای که به آن اعتقاد دارد را تا پایان ادامه می‌دهد.

یکی از مواردی که دید بلند مدت بزوس را نشان می‌دهد پروژه ساخت و ساز در فضاست. او شرکت "بلو اورجین" را به همین منظور تاسیس کرد. بزوس در این زمینه کاملا مصمم است: "کره زمین محدود است و اگر اقتصاد جهان و جمعیت کماکان افزایش پیدا کند، تنها گزینه پیش رو فضا است."

 

منبع: بی سی

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد


  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری


  برگزاری جشنواره اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استان همدان


  روابط عمومی‌ها جریان‌ساز و به‌عنوان قلب تپنده سازمان ها هستند


  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی


  شیوه مصاحبه، زندگی و سوابق کاری لری کینگ


  بهترین رویکردهای بهره‌گیری از اینترنت در حین یک بحران


  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد