درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 6 بهمن 1399 - 22:49   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: ایجاد موج همگانی برای اجرای طرح توسعه مفخم با همکاری رسانه ها
  انتصاب پیمان میراب آستانه به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد
  افق جهان‌شمولی در حوزه روابط‌عمومی
  انتصاب مسئول روابط عمومی و مشاور مدیر شبکه آموزش
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد منصوب شد
  ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور به ۱۵۰ درصد رسید
  چگونه از یک پیج اینستاگرام درآمدزایی کنید؟
  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا
  اصول و اجرای گوش دادن عمیق
  معرفی‌نامه/ راجر لاندری، فعال روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45587صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 11 آذر 1399 - 08:04
10 نکته ای که برای برندسازی فردی در سال 2021 باید بدانید
"خودتان باشید" شاید جمله ای باشد که در مربیگری بیشتر رایج باشد. بیان این جمله بی دلیل نیست به خصوص در ایجاد برند فردی. مخاطبان می خواهند افراد واقعی را دنبال کنند، در واقع می خواهند حرف هایی را بشنوند که حقیقت داشته باشد.
  

 

1. مسیر مشخصی را دنبال کنید


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| احتمالا بزرگ ترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند این است که به هر حوزه ای وارد می شوند و در رابطه با آن اظهارنظر می کنند. آنها در تمام زمینه ها متخصص هستند و موضوعات زیادی را پوشش می دهند.


باید بدانید که این کار به ضرر شماست. اظهارنظر شما در مورد طیف وسیعی از موضوعات تخصصی، باعث می شود کاری را که در آن تخصص دارید زیرسوال برود.


به جای این کار بر حوزه تخصصی خود متمرکز شوید، در این صورت اظهارنظر شما برای شما ارزش آفرین خواهد بود. این کار باعث درخشش بیشتر شما می شود.

2. برند خود را با یک عبارت مشخص توصیف کنید


یک برند با یک عبارت برای کل دنیا توصیف می شود. در واقع این عبارت به مردم می گوید چه انتظاری از شما داشته باشند. این کار باعث تمایز شما نسبت به سایر برندها می شود.


شاید کمی سخت به نظر برسد، اما خیلی خود را درگیر آن نکنید. یادتان باشد، قرار نیست این عبارت روی سنگ حکاکی شود؛ با رشد و پیشرفت برند شما، این عبارت را هم می توان تغییر داد. الان فعلا بر اصول اولیه متمرکز شوید، که هستید، چه می کنید، مخاطبان‌تان چه کسانی هستند، چرا باید مورد توجه قرار بگیرید.


اکنون که بر اصول اولیه متمرکز شده اید، فراموش نکنید که آن را با برخی از شخصیت ها القا کنید. این دستورالعمل عمومی و موثری است؛ عبارتی که برای توصیف برند خود ارائه کرده اید در ذهن مردم حک می شود.

3. محتوا تولید کنید


محتوایی مانند وبلاگ ها، اینفوگرافی ها، فیلم ها و پادکست ها به مخاطبان شما کمک می کند تا شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند. بدون محتوا، شما چهره ای زیبا در رسانه های اجتماعی بیش نیستید.


از خود بپرسید مخاطبان شما با چه چالش هایی روبرو هستند. معمولاً چه سوالاتی را می پرسند؟ این می تواند یک نقطه شروع عالی برای ایجاد محتوا باشد.


اگر کلمه ها به صورت نوشتاری گزینه خلاقانه شماست، پس به فکر ایجاد یک وب سایت و وبلاگ باشید که در آن بتوانید محتوای خود را ارسال کنید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. LinkedIn بستر عالی و مناسبی برای نوشتن و به اشتراک گذاری محتوای نوشتاری است.


اگر می خواهید از تصاویر و فیلم استفاده کنید، Canva بهترین گزینه است که به شما در انتقال محتوا کمک می کند.


در هر قالبی که برای اشتراک گذاشتن محتوا انتخاب می کنید، فعالانه عمل کنید. تا حد ممکن سعی کنید از رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها استفاده کنید تا نزد مخاطبانتان شناخته شوید.

4. به صورت زنده و آنلاین حاضر باشید


برند فردی در سال 2021 بدون حضور آنلاین هیچ چیز نیست. همانطور که در بالا گفته شد، این کار می تواند با راه اندازی وب سایت یا رسانه های اجتماعی انجام شود.


در رسانه های اجتماعی، گزینه های بسیاری متناسب با تصویر برند شما وجود دارد. البته به این سه مورد قدیمی می توان اشاره کرد: فیس بوک، توییتر و LinkedIn که همه ویژگی های عالی برای تبلیغ برند فردی شما را دارند.


از دیگر پلتفرم هایی که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند می توان به اینستاگرام، یوتیوب، اسنپ چت و حتی TikTok اشاره کرد.


برای شبکه ای که فعالیت می کنید، وقت بگذارید تا به موفقیت دست یابید. از مخاطبان‌تان کمک بگیرید، به شبکه های دیگر متصل شوید، بعضی از پست ها را لایک کنید، کامنت بگذارید و پست ها را به اشتراک بگذارید. این روش استفاده از استراتژی رسانه های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت نام دارد.

5. خود را ارتقا دهید


برای ارتقای برند خود به دنبال هر راهی بگردید - و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله رسانه های اجتماعی و رویدادهای آنلاین.


شما می توانید یکی از تاکتیک های تبلیغات زیر را انتخاب کنید:


• پست مهمان در یک سایت بسیار معتبر صنعتی.
• در یک رویداد صنعتی صحبت کنید، که به احتمال زیاد این رویداد در آینده نزدیک به صورت مجازی است.
• در رسانه های اجتماعی با صنعت خود ارتباط برقرار کنید.
• به گروه های Facebook و LinkedIn بپیوندید.
• به عنوان میهمان در پادکست ظاهر شوید.
 

همه اینها گزینه های مناسبی هستند تا برند شما را در مقابل مخاطبان جدید، مهم و برجسته نشان دهد.

6. پشتکار داشته باشید


آنقدر شبکه‌های اجتماعی مشهور شده اید که به محض اینکه صفحه شما در شبکه های اجتماعی بارگذاری شود، مردم شما را بشناسند؟ اگر نه، پس باید بیشتر تلاش کنید و در این راستا پشتکار داشته باشید.


پشتکار به معنای ارائه مطالب باکیفیت در تمام شبکه هاست. بدین ترتیب می توانید پست ها و تصاویر را تمام شبکه ها به اشتراک بگذارید.


اما اگر یک گام جلوتر بروید، کانال های شما باید تلاش کنند تا کیفیت محتوای یکسانی را ارائه دهند. شما نمی خواهید که آنها عینا مثل هم باشند، اما می خواهید مردم یک موضوع را در شبکه های اجتماعی مربوط به شما بشناسند. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما در توییتر به نکات صنعتی عادت کرده باشند، اما در صفحه فیس بوک شما بیشتر گربه های ملوس و پست های خنده دار ببینند، در آن صورت افرادی که از توییتر به فیس بوک می آیند تعجب می کنند که آیا در جای مناسب قرار دارند؟
 

به یاد داشته باشید: محتوای خود را در هر شبکه متفاوت کنید، اما همیشه موضوع را دنبال کنید.

7. از مزایای رسانه های اجتماعی بهره مند شوید


رسانه های اجتماعی از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند و هر شبکه به طور مکرر ویژگی های جدیدی را منتشر می کند. همانطور که برند فردی خود را می سازید، از کشف این ویژگی ها نترسید.


شما می توانید:
• اتفاقات و رویدادهای جدید مربوط به برند خود را در اینستاگرام در قالب استوری ارائه دهید.
• در فیسبوک یا توییتر به این توجه کنید که مردم بیشتر از چه موضوعاتی استقبال می کنند
• رویدادهای مهم را در فیسبوک، توییتر یا لینکداین به صورت زنده ارائه دهید.


اینها تنها برخی از محبوب ترین ویژگی های فعلی هستند. اما، همانطور که اشاره کردم، رسانه های اجتماعی غالباً از ویژگی های جدیدی رونمایی می کنند، بنابراین مواظب باشید و به دنبال راه هایی برای استفاده از این ویژگی جدید برای برند خود باشید.

8. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید


اینفلوئنسرها بر رسانه های اجتماعی سلطه دارند، پس اگر می خواهید برند فردی خود را ارتقا دهید، توجه به اینفلوئنسرها بهترین گزینه است.


اینفلوئنسرها کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های زیادی دارند، هر نامی را که ببرند بر مخاطبانشان تاثیر می گذارد. دنبال کننده های آنها افرادی وفادار هستند که به هر آنچه آنها می گویند گوش می دهند. اگر بتوانید با اینفلوئنسرها همکاری کنید، به راحتی می توانید برند فردی خود را ارتقا دهید.


در این راستا، اولین قدم تحقیق و بررسی است. هر صنعتی باید اینفلوئنسرهایی که با اهداف‌شان همسوست انتخاب نماید. قدرت و توانایی های اینفلوئنسر را بررسی کنید و این راستا، می توانید از ابزاری مثل BuzzSumo استفاده کنید.


وقتی اینفلوئنسری را که می خواهید با او همکاری کنید بشناسید، نحوه همکاری خود را با او بهتر درک می کنید. شما می توانید درخواست خود را در قالب یک پست یا همکاری در نگارش یک کتاب الکترونیک مطرح کنید.

9. بر مخاطبان خود متمرکز شوید


به عنوان یک برند، درک آنچه برای مخاطبان شما مهم است ضروری است. آنها با چه چالش هایی روبرو می شوند؟ چه محتوایی به آنها کمک می کند تا مشکل خود را مدیریت کنند؟ آنها معمولاً برای دریافت پاسخ به کجا مراجعه می کنند؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا زندگی آنها کمی راحت تر شود؟


وقتی توجه مخاطب خود را به برندتان معطوف کنید، نه خودتان، این امر نگاه ها را به سمت شما جذب می کند.


البته این کار همیشه آسان نیست و ممکن است مجبور شوید گاهی اوقات به عقب برگردید و دوباره تمرکز کنید. اما به یاد داشتن مخاطبان به شما کمک می کند تا بتوانید توجه آنها را جلب کنید حتی وقتی آنها خانه هستند.

10. خود واقعی‌تان باشید


"خودتان باشید" شاید جمله ای باشد که در مربیگری بیشتر رایج باشد. بیان این جمله بی دلیل نیست به خصوص در ایجاد برند فردی. مخاطبان می خواهند افراد واقعی را دنبال کنند، در واقع می خواهند حرف هایی را بشنوند که حقیقت داشته باشد.


اگر می خواهید برند فردی شما موفق شود، فقط با یک نفر یا یک شبکه اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود. وقتی می خواهید پیامی را به مردم برسانید، اطمینان حاصل کنید که این پیام را به گروه هدف انتقال داده اید.


بنابراین به این فکر نکنید که حتما باید عالی و کامل باشید. مخاطبان از شما چنین چیزی را نمی خواهند، آنها انتظار دارند شما خودتان باشید و احساساتتان واقعی باشد.

 

نویسنده: Wendy Marx

 

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد


  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری


  برگزاری جشنواره اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استان همدان


  روابط عمومی‌ها جریان‌ساز و به‌عنوان قلب تپنده سازمان ها هستند


  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی


  شیوه مصاحبه، زندگی و سوابق کاری لری کینگ


  بهترین رویکردهای بهره‌گیری از اینترنت در حین یک بحران


  در هفته روابط‌عمومی 1400 انجام خواهد شد: تقدیر از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه مقابله با کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد