درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:51   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45584صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 17 آبان 1400 - 11:35
نقش مهم روابط‌عمومی در واکنش موفقیت ‎آمیز به کووید-19
غالباً برداشت جوامع متاثر از بیماری، تفاوت‎ هایی را با دیدگاه‎ های متخصصان و مسئولان دارد. روابط‌عمومی می‌تواند با اطلاع از دانسته‎ ها، احساسات و اقدامات مردم در قبال بیماری ‎های همه‎‌گیر و چیزهایی که باید بدانند و انجام دهند، این خلأها را پر کند و بیماری همه‌گیر را تحت کنترل دربیاورد. روابط‌عمومی می‌تواند اطلاعات پیچیده‎ علمی را به‌گونه‌ای ارائه دهد تا اقشار مختلف جامعه، مشکلی برای درک و اعتماد به آن‌ها نداشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از اصلی‌ترین دروس آموخته‌شده در حین بحران‌های بهداشتی قرن 21 این است که روابط‌عمومی، نقش مهمی را در واکنش موفقیت ‎آمیز به آن‌ها دارد. هر رویداد سلامت عمومی، چالش‌های ارتباطی جدیدی را به همراه می‌آورد، اما می‌توان دروس برگرفته از بحران‎ های پیشین را برای مقابله با آن‎ها بهره گرفت.


شیوع کرونا نیز سیستم‎ های سلامت عمومی و قابلیت ارتباط صحیح آن‌ها با جوامع‌شان را به چالش کشیده و خواهد کشید. چالش‌هایی نظیر ابهامات و ریسک‌های موجود در حین بررسی نگرانی‌های عموم جامعه، می‌توانند منجر به مجموعه‌ای از نتایج گوناگون ازجمله از دست رفتن اعتماد و اعتبار، تاثیرات اقتصادی و در بدترین حالت، مرگ شهروندان شوند. درحالی‌که همواره درس‌های تازه‌ای برای آموختن وجود دارند، اما برخی اقدامات هستند که از تاثیرگذاری‌شان مطمئن هستیم. این خطابه‌‎ای برای رهبران تمامی کشورهاست تا روابط‌عمومی را یکی از مؤلفه‌های اساسی در پاسخگویی و واکنش خود به مسائل اضطراری بدانند.


یکی از مهم‌ترین و موثرترین اقدامات در واکنش به هر رویداد سلامت عمومی، اشتراک‌گذاری دانسته‎ ها، مجهولات و اقدامات صورت گرفته برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌‎ نجات جان شهروندان و کمینه ‎سازی اثرات سوء هر رویداد است.


روابط‌عمومی یکی از راه‌کارهای موثر برای جلوگیری از اینفودمیک (حجم زیاد اطلاعات راجع به یک مسئله که شناسایی راه‌کار مناسب را دشوار می‌کند) است، موجب اعتماد مردم به واکنش‌های دولت می‎ شود و احتمال پیروی آن‎ها از توصیه‎ های بهداشتی را افزایش می ‏دهد. این رویکرد، شایعه‎ ها و سوءتفاهم‌هایی که موجب تضعیف واکنش‎ ها و شیوع بیشتر بیماری می‌شوند را کاهش می ‏‎دهد.


ارتباط و تعامل منظم و پیشاپیش با عموم و جوامع در معرض خطر، می‌تواند موجب ابهام ‎زدایی و اجتناب از سوءتفاهم‎ ها شود.


این حق افراد است که اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند و ریسک‌های بهداشتی پیش روی خود و عزیزان‌شان را بشناسند.


غالباً برداشت جوامع متاثر از بیماری، تفاوت‎ هایی را با دیدگاه‎ های متخصصان و مسئولان دارد. روابط‌عمومی می‌تواند با اطلاع از دانسته‎ ها، احساسات و اقدامات مردم در قبال بیماری ‎های همه‎‌گیر و چیزهایی که باید بدانند و انجام دهند، این خلأها را پر کند و بیماری همه‌گیر را تحت کنترل دربیاورد. روابط‌عمومی می‌تواند اطلاعات پیچیده‎ علمی را به‌گونه‌ای ارائه دهد تا اقشار مختلف جامعه، مشکلی برای درک و اعتماد به آن‌ها نداشته باشند.


روابط‌عمومی با بهره‌‎گیری از استراتژی‌های تعامل اجتماعی، مداخلات قابل قبول و موثری را طراحی می‎‏ کند تا علاوه بر توقف شیوع بیشتر بیماری، مطمئن شود که تمامی افراد و گروه ‎ها، اقدامات محافظتی لازم را انجام می‌دهند.


روابط‌عمومی می‌تواند اختلال اجتماعی را به کمترین حد خود برساند. بنابراین علاوه بر پشتیبانی از سلامت عمومی، می‌تواند از امنیت مشاغل، گردشگری و اقتصاد نیز پشتیبانی کند.

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد