درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 - 09:24   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت

  4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند قدم اساسی برای تقویت اراده و انضباط شخصی
  انتصاب مدیر روابط عمومی شرکت آریا ساسول
  اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد انتخاب شدند
  انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد برگزار شد
  رییس جدید مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد
  مرجع فیلترینگ «سیگنال» در هاله ای از ابهام
  برگزاری جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان البرز
  روابط عمومی برای دوران پساکرونا
  آیا جرح و تعدیل محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار درستی است؟
  چند مهارت نرمی که هر فریلنسر موفق باید داشته باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45576صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 10 آذر 1399 - 08:25
مسیر روابط عمومی و ارتباطات در سال 2021
همه اخبار صرفا بد نیستند. امسال سالی بود که با کرونا و فجایع آب و هوایی همراه بود و اعتراضات ناشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوضاع را بدتر کرد. اما فرصت های جدیدی را برای متخصصان حوزه ارتباطات فراهم آورده است. در این قسمت برخی از مشاهدات مربوط به آنچه می توانیم در سال 2021 انتظار داشته باشیم ارائه شده است:
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای روابط‌عمومی و سایر سازمان ها و مشاغل، سال 2020 مثل هیچ سالی نبوده است. حتی در فرهنگ آکسفورد هم نمی توان واژه ای را پیدا کرد که به درستی آن را توصیف کند. اگر می شد تقویم را پاک کرد و دوباره از نو شروع کرد، شاید همه ما همین کار را می کردیم. پس همان بهتر صفحه جمع بندی سال 2020 و پیش بینی های سال 2021 را زودتر ورق بزنیم، این طور نیست؟


همه اخبار صرفا بد نیستند. امسال سالی بود که با کرونا و فجایع آب و هوایی همراه بود و اعتراضات ناشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوضاع را بدتر کرد. اما فرصت های جدیدی را برای متخصصان حوزه ارتباطات فراهم آورده است. در این قسمت برخی از مشاهدات مربوط به آنچه می توانیم در سال 2021 انتظار داشته باشیم ارائه شده است:


تمام کارها باید کاملا دیجیتالی شوند


در پی این همه گیری، تحولات دیجیتال در بیشتر بخش‌های کسب و کار نفوذ کرده است. گارتنر پیش بینی می کند که در سال 2021 برای اینکه این بحران را با موفقیت پشت سر بگذاریم، اجرای مدل عملیاتی در کسب و کار امری حیاتی است. به خصوص برای بازاریابی، برند و ارتباطات شرکتی.

 

دورکاری گزینه پیش روی بسیاری از کارمندان ادارت است و تمام کمپین ها باید کاملا دیجیتال باشند. سرعت بالای عملیات دیجیتال، امنیت و اتوماسیون کارهای روزمره انسان را نسبت به ارتباطات چهره به چهره بی نیاز کرده است.


در مسیر اصلی بر فناوری های جدید تمرکز می شود


سال 2020 نوآوری در تاکتیک های ارتباطی، بویژه استفاده از پلتفرم های ویدئویی زنده را به ارمغان آورد. شاهد ایده ها و پلتفرم های جدیدی برای ارتباطات مشتری و کارمند هستیم. روند محتمل، ادامه جریان اصلی تاکتیک ها مانند رویدادهای دیجیتال زنده، پادکست و چت برای برنامه های معمول است.


تنوع، برابری و شمول ماموریتی مهم و حیاتی می شوند


مشارکت کارکنان بیشتر می شود


 دورکاری و برنامه های کاملا دیجیتال با تاکید بر سلامت ذهنی، کار تیمی و خلاقیت، کارکنان را تشویق به مشارکت بیشتر می کند. برای انجام این کار به ابزارهای فن آوری جدید و همچنین مشارکت بی سابقه در سطح استراتژیک متخصصان ارتباطات شرکتی نیاز است.


بازاریابی و ارتباطات شرکتی با هم همسو می شوند


همیشه بین بازاریابی و روابط عمومی در شرکت های بزرگ تنش وجود دارد. دلیل این امر این است که این دو برای بودجه با یکدیگر رقابت می کنند و به این دلیل که بازاریابی به عنوان یک رشته فعال شناخته می شود که هدف از آن رشد اقتصادی است، در حالی که ارتباطات دفاعی است، و با تمرکز بر مدیریت بحران و اعتبار شناخته می شوند.

 

شرکت های هوشمند اطمینان حاصل می کنند که این دو به طور همزمان برای برآوردن انتظارات مشتری، بازاریابی و ارتباطات مبتنی بر ارزش همکاری می کنند.


روابط عمومی باید به ارزش ها بپردازد، نه فقط ارسال پیام


البته این موضوع جدیدی نیست، اما همه شواهد نشان دهنده فشار مداوم بر برندها برای همسو کردن بازاریابی و ارتباطات خود با ارزش های شرکت حتی فراتر از تنوع، عدالت و شمول است.

 

در سال 2020 شاهد هنجار شکنی های زیادی بوده ایم و فقط برخی از آنها مفید بوده است. ما شاهد اختلافات عمیقی در مورد فرهنگ، سیاست و حتی ماهیت واقعیت عینی هستیم.

 

از دست دادن اعتماد به موسسات به این معنی است که کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری در بیان ارزش های برند و شرکت نقش دارند.


اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی رشد زیادی کردند


یک سال پیش، چه کسی فکر می کرد Charli D'Amelio در TikTok تا ماه نوامبر به 100 میلیون دنبال کننده برسد؟ قطعا کسانی که اینفلوئنسرها را دنبال می کنند می دانند که سرعت رشد اینفلوئنسرها بیشتر شده است؛ در یوتیوب 14 سال طول می کشد تا یک کانال 100 میلیون مشترک جذب کند. با این وجود استفاده از شبکه های اجتماعی در دوران قرنطینه به شدت افزایش یافت.

 

قطعا این روند ادامه خواهد داشت و تا این زمان در سال آینده، برندهای جدید به نقاط عطف جدیدی خواهند رسید. برندهایی که از این فرصت استفاده می کنند و مخاطبان جدید را جذب می کنند، از این مزایا بهره مند می شوند.

 
نوآوری همچنان پیشتاز است


نوآوری هرگز کم اهمیت نمی شود.
 

نویسنده: Dorothy Crenshaw

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

November 23, 2020 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست مشترک فرماندار اسلامشهر با مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان


  در مصاحبه با دکتر عادل میرشاهی: محتوا در روابط‌عمومی تغییر جدی یافته است


  مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد نماینده ایران در بانک جهانی شد


  ابوالحسن صفرپور مدیر روابط عمومی خانه صنعتکاران ایران شد


  عناصر یک بیانیه مطبوعاتی


  توصیه استاد دانشگاه ملی سنگاپور در مورد هوش مصنوعی


  اصول انتشار کتاب در روابط‌عمومی


  4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت


  نشست تخصصی روابط‌عمومی‌ها و سنجش افکار عمومی برگزار می‌شود


  مسئولیت اجتماعی روابط عمومی در عصر کرونا (راهبردها و کاربردها)


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد