شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| وقایع سال 2020 باعث شده که بسیاری از کارکنان شرایط متفاوتی را تجربه کنند، تعجب آور نیست که دنیای ارتباطات درون سازمانی نیز تغییر شکل یافته است.
بیش از هر زمان دیگری، این حوزه به عنوان یک کارکرد مهم تجاری برای پیمایش بحران و تغییر شناخته شده است. با وجود عدم قطعیت بیشتر در آینده پیش رو، احتمالاً ارتباط برقرارکنندگان درون سازمانی باید به نقش خود ادامه دهند.
کتی لیستون، رئیس بازاریابی Contact Monkey، برخی از یافته های کلیدی یک نظرسنجی جهانی اخیر از ارتباطات درون سازمانی را به اشتراک گذاشت.:
راگان: اولویت های اصلی ارتباط برقرارکنندگان درون سازمانی برای سال 2021 چیست؟
لیستون: ما دریافتیم که مهمترین چالش برای ارتباط برقرارکنندگان درون سازمانی افزایش سطح تعامل کارکنان است. این موضوع برای ما چندان تعجب آور نبود، زیرا نشان داده شده است که سطح بالاتر مشارکت باعث افزایش سودآوری و بهره وری کلی می شود - که دومین اولویت ارتباطات درون سازمانی بود.
حفظ کارکنان غالبا چالشی برای ارتباط برقرارکنندگان درون سازمانی می باشد. آنها می توانند فرهنگ محل کار را پرورش دهند که در آن کارکنان احساس راحتی می کنند تا افکار خود را به اشتراک بگذارند... و موجب حفظ و بقای 77 درصد از کارکنانی که شغل خود را رها کرده اند می شود، در حالیکه می شد آنها را متقاعد کرد تا در حرفه خود باقی بمانند.
همیشه چالش و موضوعی که به آن فکر می کنیم ارتقای ارتباطات درون سازمانی است و اینکه، چه منبعی برای دریافت بازخورد محصولاتمان مناسب است؟
راگان: تحقیقات شما درباره نشستن ارتباط برقرارکنندگان درون سازمانی در پشت میز چه می گوید؟ آیا تأثیر آنها در این سال بیشتر شده است؟
لیستون: متوجه شدیم که ارتباط برقرارکنندگان درون سازمانی همچنان در راستای توسعه ارتباطات درون سازمانی تلاش می کنند.
رویکرد مبتنی بر داده در ارتباطات درون سازمانی نه تنها به شما کمک می کند تا بهترین محتوای عملکرد خود را مشخص کنید، بلکه به شما کمک می کند با گذشت زمان با داده های سخت ارتقا یابید.
پنجاه و چهار درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما راهی برای جمع آوری داده ها در مورد ارتباطات درون سازمانی خود ندارند، که مطمئناً اکثر آنها می گویند تعیین ارزش ارتباطات درون سازمانی کار دشواری است.
راگان: ارتباط برقرارکنندگان از چه کانال هایی برای مشارکت کارکنان هنگام کار در خانه استفاده می کنند؟
لیستون: ایمیلها همچنان محبوب ترین شکل ارتباطات در محل کار هستند که 95٪ از پاسخ دهندگان ما آن را به عنوان مهمترین کانال ارتباطی خود معرفی می کنند.
در حالی که برنامه های چت مانند Slack و Google Groups محبوبترین برنامه های ارتباطی مشاغل دورکاری هستند، ارسال ایمیل همچنان مطمئن ترین کانال ارتباطی کسب و کار است.
در کنفرانس مجازی راگان در رابطه با ارتباطات آینده در تاریخ 10-11 نوامبر، اطلاعات بیشتری از گزارش وضعیت جهانی ارتباطات درون سازمانی Contact Monkey 2020 ارائه شده است.
نویسنده: Meghan Madhavan
مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|