درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 - 08:37   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت

  4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند قدم اساسی برای تقویت اراده و انضباط شخصی
  انتصاب مدیر روابط عمومی شرکت آریا ساسول
  اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد انتخاب شدند
  انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد برگزار شد
  رییس جدید مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد
  مرجع فیلترینگ «سیگنال» در هاله ای از ابهام
  برگزاری جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان البرز
  روابط عمومی برای دوران پساکرونا
  آیا جرح و تعدیل محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار درستی است؟
  چند مهارت نرمی که هر فریلنسر موفق باید داشته باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45518صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 4 آذر 1399 - 10:27
بازی خبری: چشم­‌انداز آینده
نشست تخصصی «بازی خبری: گفتمان خبری جدید» با سخنرانی دکتر محمدصادق دهنادی (مدیر اداره مدیریت مصرف بنیاد بازی‌های رایانه‌ای)، دکتر یونس سخاوت (عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز) و آرین طاهری (سردبیر وب سایت فهم بازی) روز ‌شنبه 1 آذر 1399 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به صورت وبینار برگزار شد. دکتر اسماعیل افقهی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه، دبیری نشست را بر عهده داشت.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نشست تخصصی «بازی خبری: گفتمان خبری جدید» با سخنرانی دکتر محمدصادق دهنادی (مدیر اداره مدیریت مصرف بنیاد بازی‌های رایانه‌ای)، دکتر یونس سخاوت (عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز) و آرین طاهری (سردبیر وب سایت فهم بازی) روز ‌شنبه 1 آذر 1399 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به صورت وبینار برگزار شد. دکتر اسماعیل افقهی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه، دبیری نشست را بر عهده داشت.

در ابتدای نشست، دکتر اسماعیل افقهی، دبیر نشست با ارائه کلیاتی درباره تاریخچه و تعاریفی از بازی خبری توسط اندیشمندانی همچون بوگوست و سیکارت و اینکه بازی خبری اثری مشترک از همکاری دو حوزه روزنامه­نگاری و بازی ویدیوئی یا رایانه­ای است، بحث را در اختیار دکتر دهنادی قرار دادند. ایشان با اشاره به اینکه بازی خبری ابزاری برای شکل دادن به فضای عمومی برای گفتگوی عمومی درباره موضوعی خاص است.

 

صحبت­های خودشان را از دیدگاه­های مختلف با استفاده از اسلایدی که به همین منظور تهیه کرده بودند، به صورت مفصل و مبسوط مطرح کردند. از جمله مواردی که مطرح کردند پرداختن به انواع بازی­های خبری، چارچوب نظری و جایگاه بازی خبری به عنوان بخشی از بازیهای جدی یا هدفمند بود. همچنین ایشان ارتباط بین نظریات خدمات عمومی رسانه و نظریه طرح ذهنی و ارتباط آنها با بازی خبری را تبیین کردند.

دکتر سخاوت در زمینه طراحی بازی خبری صحبت کردند. ایشان ضمن اشاره به اینکه بازی خبری بخاطر اینکه جنبه بازی و سرگرمی در آن کمتر رعایت شده است و فان بازی از بین رفته است لذا نتوانسته است از جایگاه قابل قبولی در بین بازیکنان و حتی ژورنالیست­ها برخوردار باشد، درباره نحوه طراحی این نوع بازیها صحبت­های خودشان را در حوزه طراحی تخصصی بازی خبری و عناصر اثرگذار ارائه کردند.

 

در ادامه، طاهری، که مولف کتاب بلاغت در بازی­های رایانه­ای نیز هست، در رابطه با روایت­گری در بازی و بحث بینامتنیت و ظرفیت­های بازی­های خبری در برقراری روابط بینامتنی صحبت کردند و عنوان کردند که روایتگری حرفه­ای در بازی خبری و بحث­های شناختی رسانه در ارتباط با بازی خبری باید مورد توجه ویژه­ای قرار بگیرد. چراکه بازی­ها برعکس فیلم­ها و سریال­ها متن ناتمامی دارند که بازیکن آنها را به جلو خواهد برد و درگفتمان مورد نظر شرکت خواهد کرد و مبتنی بر قواعد حاکم بر بازی حرکت خواهد کرد.

در بخش دوم، دکتر افقهی بحث چشم­انداز آینده را برای بازی خبری مطرح کردند و سخنرانان در این مورد به ارائه توضیحات و پیشنهاداتی مرتبط با نحوه تولید و نشر درست بازی خبری پرداختند.

دکتر دهنادی در این باره عنوان کردند که در اوایل قرن بیست و یکم دیدگاه خوشبینانه ­ای نسبت به چشم ­انداز آینده و توسعه بازی خبری مطرح بود اما در حال حاضر این فرضیه تقلیل پیدا کرده است و به صورت واقع­بینانه در رابطه با بازی خبری آینده ­نگری می­شود. همچنین وی عنوان کرد که نهادهای مسئول در این زمینه از قبیل سازمان­های مرتبط صدا و سیما از قبیل سازمان صدا و تصویر فراگیر، بنیاد ملی بازی­های رایانه ­ای و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید گام­های جدی در این زمینه بردارند که نمونه آن می­تواند ایجاد سازوکار و یا سازمانی برای طراحی، تولید و نشر و بازاریابی مشترک بین نهادها برای بازی خبری اشاره کرد.

آرین طاهری نیز با ادامه صحبت­هایش درباره جایگاه و اهمیت متون رسانه ­ای ترکیبی که در ادامه جریان بازی­های خبری ظهور خواهند یافت و ذکر این نکته که کلمه جدی از بازی جدی برداشته شده و به بازی هدفمند تغییر پیدا کند، به مسأله سرعت تولید در بازی خبری اشاره داشتند و راه حل را بازی مستند (که روایتش را از اخبار اخذ می­کند) با نوع طراحی سه بعدی با ابزارهای واقعیت مجازی عنوان کردند و به اهمیت همکاری و برنامه­ ریزی کوتاه مدت و بلندمدت برای توسعه بازی­های هدفمند و خبری اشاره داشتند.

 

دکتر سخاوت نیز با اشاره به اینکه استفاده از هوش مصنوعی برای چشم­ انداز آینده بازی خبری می­تواند مفید باشد عنوان کردند که صرفاً درباره اخبار مهم و تأثیرگذار اقدام به تولید بازی خبری شود و آن هم با حمایت شرکت­های رسانه­ ای و دیجیتالی فعال در این زمینه با تخصص­های مرتبط تا شاهد بهبود کیفیت گرافیک بازی­ها و تأمین جذابیت آن برای بازیکنان باشیم و در چنین مواردی است که شاهد توسعه بازی خبری خواهیم بود.

 

منبع: www.ricac.ac.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست مشترک فرماندار اسلامشهر با مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان


  در مصاحبه با دکتر عادل میرشاهی: محتوا در روابط‌عمومی تغییر جدی یافته است


  مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد نماینده ایران در بانک جهانی شد


  ابوالحسن صفرپور مدیر روابط عمومی خانه صنعتکاران ایران شد


  عناصر یک بیانیه مطبوعاتی


  توصیه استاد دانشگاه ملی سنگاپور در مورد هوش مصنوعی


  اصول انتشار کتاب در روابط‌عمومی


  4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت


  نشست تخصصی روابط‌عمومی‌ها و سنجش افکار عمومی برگزار می‌شود


  مسئولیت اجتماعی روابط عمومی در عصر کرونا (راهبردها و کاربردها)


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد