درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 آذر 1399 - 17:44   

تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان

  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه فیلم آموزشی بسازیم

  چگونه فیلم آموزشی بسازیم


ادامه ادامه مطلب دو

پرچمداران تلفن‌همراه در سال 2020

  پرچمداران تلفن‌همراه در سال 2020


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کووید-۱۹؛ فرصتی برای کسب‌و‌کارها
  وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس‌بوک در انگلیس
  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان
  پرچمداران تلفن‌همراه در سال 2020
  چگونه فیلم آموزشی بسازیم
  ارتباطات درون سازمانی در سال 2021 چگونه خواهد بود؟
  روابط عمومی «چشم‌انداز» سازمان را درست می‌کند
  معرفی کتاب‌های پرطرفدار خارجی/ موانع ارتباط مؤثر داخلی (روابط‌عمومی در تجارت)
  اولین نظام نامه جامع روابط عمومی در آستانه چاپ قرار گرفت
  نحوه فعالیت واحدهای بانک رفاه کارگران در هفته جاری اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45454صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 29 آبان 1399 - 11:59
کووید-۱۹ درحال تغییر شکل دادن دنیای ماست
روی آمارا (Roy Amara) شخصیتی با نفوذ در سیلیکون‌ولی است. گفته‌های او درباره پیش‌بینی اثرات فناوری به «قانون آمارا» معروف شده است. او می‌گوید ما تمایل داریم تاثیر یک فناوری را در کوتاه‌مدت ارزیابی کنیم، ولی تاثیر طولانی مدت آن را دست‌کم می‌گیریم. این موضوع را می‌توان درباره تاثیر فناوری دیجیتال در کارهای اداری در عصر کرونا بیان کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اتوماسیون، ساماندهی فرآیندهای سازمانی است. با پیشرفت تکنولوژی فرآیند جمع‌آوری، ذخیره و توزیع داده‌ها با کمک کامپیوتر و شبکه اینترنت انجام می‌شود.

روی آمارا (Roy Amara) شخصیتی با نفوذ در سیلیکون‌ولی است. گفته‌های او درباره پیش‌بینی اثرات فناوری به «قانون آمارا» معروف شده است. او می‌گوید ما تمایل داریم تاثیر یک فناوری را در کوتاه‌مدت ارزیابی کنیم، ولی تاثیر طولانی مدت آن را دست‌کم می‌گیریم. این موضوع را می‌توان درباره تاثیر فناوری دیجیتال در کارهای اداری در عصر
کرونا بیان کرد.

 

بسیاری از سازمان‌ها برای مدیریت بحران در دوران رکود اقتصادی و حوادث طبیعی برنامه‌ریزی دارند، اما چه کسی می‌توانست بحران بیماری همه‌گیر را پیش‌بینی کند؟ در این بحران کارمندان اداری از فناوری‌ها با روش‌ها و در حدی استفاده کردند که اصلا تصورش را هم نمی‌کردیم. پزشکان، بیماران خود را به‌صورت آنلاین ویزیت می‌کنند. معلمان کلاس مجازی برگزار می‌کنند. کارهای دادگاهی از طریق اینترنت انجام می‌شود.

 

گرچه این تغییرات بسیار چشمگیر هستند، اما تحول اساسی در روش انجام کار اداری نیست در حقیقت بیشتر آنها مانند همیشه کار می‌کنند فقط با فاصله و بدون برخورد سنتی بین فردی. این یک انقلاب در فناوری‌های کار اداری هم نیست. چون بیشتر این فناوری‌ها از قبل وجود داشتند. قضیه فقط تغییر محل کار است. یعنی کارمندان به جای اینکه در یک دفتر با همکاران خود باشند، کارهای خود را از خانه انجام می‌دهند. در ابتدا تصور بر این بود که این بحران کوتاه‌مدت است و مدت کوتاهی شرایط این‌گونه خواهد بود. در راستای آن محدودیت‌هایی اجرا می‌کنیم، اقتصاد را موقتا متوقف می‌کنیم مانند گیاهانی که به خواب زمستانی می‌روند و پس از اتمام این همه‌گیری به سرعت به زندگی عادی خود بر می‌گردیم. اما اکنون می‌دانیم که این دیدگاه اشتباه بوده و باید در استراتژی سازمان خود تجدیدنظر کنیم. در چند ماه گذشته تلاش‌هایی برای اصلاح فناوری‌ها و روش‌های دائمی کار انجام شده است.

به نظر شما دنیای کار در روزها و ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟ با نگاهی به جلو می‌توانیم دو آینده احتمالی را ببینم که در هر دو فناوری نقش مهمی ایفا می‌کند.

اولین مورد کشف «واکسن» است. ۱۲-۱۸ ماه آینده یک واکسن یا یک درمان موثر پیدا می‌کنیم و این به ما امکان می‌دهد کمی ‌به زندگی قبل از کووید-۱۹ نزدیک شویم. اما بازگشت کامل زمان‌بر خواهد بود. یکی از راه‌های بررسی این وضعیت این است که تصور کنیم در یک طرح آزمایشی برنامه‌ریزی نشده‌ گسترده برای استفاده از فناوری در محل کار شرکت کرده‌ایم. وضعیت سختی پیش‌رو داریم. قصد داریم یاد بگیریم و برخی موارد که اصلا خوب کار نمی‌کنند را اصلاح کنیم و روش‌های دیگری را بیازماییم و ببینیم چه چیزهایی بعد از پاندمی باقی نخواهند ماند. به‌عنوان مثال سال گذشته، کمتر از یک درصد قرارهای ملاقات با پزشک از راه دور انجام شده، اما اکنون حدود ۹۳ درصد از راه دور انجام می‌شود. با توجه به اینکه اکثر افراد از این گزینه بسیار راضی هستند، بعید است که ما به روش‌های قدیمی کار برگردیم.

دوم آینده‌ «بدون واکسن» است. البته تصور آن هم بسیار نگران‌کننده است. همه‌گیری انگیزه‌ای قوی برای اتوماسیون کار آنلاین ایجاد کرد. یک ماشین مجبور نیست از قوانین فاصله اجتماعی پیروی کند، آلوده نمی‌شود و بیمار نمی‌شود یا برای محافظت از همتایان خود مجبور نیست خودش را منزوی کند. بسیاری از کارفرمایان اصرار به حضور کارمند در شرکت دارند و اتوماسیون آنلاین انجام نمی‌دهند. اما اگر شرایط بدتر شود به ناچار باید نظرشان را تغییر دهند. به‌عنوان مثال دولت انگلیس تا ۸۰ درصد حقوق بسیاری افراد را پرداخت می‌کند، اما به دلیل اوضاع اقتصادی به ناچار این حمایت دولتی از بین خواهد رفت و تا زمانی که واکسن یا درمانی نداشته باشیم، این انگیزه همچنان تقویت می‌شود.

موانع اصلی اتوماسیون فنی نیست، بلکه فرهنگی است. در طول پنج سال گذشته بسیار شنیده‌ایم که پزشکان برای ویزیت آنلاین بیمارانشان نگران هستند. معلمان می‌گفتند که دانش‌آموزان تا زمانی که در کلاس حضور نداشته باشند نمی‌توانند درس‌ها را به درستی یاد بگیرند. وکیل‌ها اصرار داشتند که کار دادگاه هیچ‌گاه نمی‌تواند به‌صورت مجازی انجام شود. با این وجود در عرض چند هفته پزشکی از راه دور، آموزش آنلاین و دادگاه‌های مجازی به یک امرعادی تبدیل شد. مانع اصلی تحول در حرفه‌ها طرز تفکر صاحبان مشاغل و فرهنگ افراد و سازمان‌ها است. بیشتر مردم در برابر روش‌های جدید کار اداری مقاومت می‌کنند.

با بحران کووید-۱۹ این موانع فرهنگی تا حد زیادی از بین رفته است. هنوز هم عده‌ای روش‌های سنتی را ترجیح می‌دهند اما به‌نظر می‌رسد که بیشتر شبیه افراط و تفریط است. با پایان یافتن این بحران بعید است که روش‌های سنتی مثل قبل و با همان قدرت بازگردند و افراد حرفه‌ای به فکر اقدامات پایه‌ای برای آینده سازمان خود هستند. همه‌گیری نشان داد که خیلی کارها را می‌توانیم انجام دهیم. کووید-۱۹ درحال تغییر شکل دادن دنیای ماست. آیا این تغییرات دائمی خواهد بود؟ این تغییرات تا کجا پیش خواهد رفت؟ به نظر می‌رسد قدم‌های اول برای جایگزینی انسان با ربات برداشته شده است و جامعه کم‌کم این قضیه را پذیرفته است.
 

نویسنده: DANIEL SUSSKIND

ترجمه و گردآوری: الهام شیخان

منبع: https://donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت دکتر مصطفی مصباح زاده موسس روزنامه کیهان


  کتاب راهنمای ارتباطات دامپزشکی منتشر شد


  ضداطلاعات درباره کووید-19


  روزنامه‌نگاری هوش مصنوعی؛ امکانات و محدودیت‌ها


  بازتعریف ابعاد تعامل با مشتری


  معرفی کتاب‌های پرطرفدار خارجی/ موانع ارتباط مؤثر داخلی (روابط‌عمومی در تجارت)


  مرگ مرموز دو خبرنگار در کابل


  دورکاری با چند روش به افزایش خلاقیت کمک می‌کند


  فرصت کرونایی برای چابک‌سازی سازمان‌ها


  تفریح و هیجان در میدان مرگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود