درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 آذر 1399 - 21:53   

پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد

  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


ادامه ادامه مطلب دو

سیاست‌های ارتباطی سازمان دامپزشکی کشور تبیین شد

  سیاست‌های ارتباطی سازمان دامپزشکی کشور تبیین شد


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آغاز فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) در بانک رفاه کارگران
  خدمت جدید بانک رفاه کارگران برای رفاه و سلامتی مشتریان
  انتصاب مسئول روابط عمومی هیات دوچرخه سواری منطقه آزاد انزلی
  سیاست‌های ارتباطی سازمان دامپزشکی کشور تبیین شد
  چالش ‌شرکت‌ها در بازگشت وفاداری مشتری
  ۳ روش برتر موسسات برای تعامل با مشتریان
  مذاکرات آمریکا برای بازگشت مدیر هوآوی به چین
  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد
  به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد
  فیلیپین پایتخت شبکه‌های اجتماعی جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45422صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 27 آبان 1399 - 21:35
ضعف رسانه‌ها در آموزش کتابخوانی
محمد حیدرپور استاد جامعه شناسی فرهنگی - معتقدم رسانه‌ها در زمینه کتابخوانی باید بیش از هرچیز بر آگاه‌سازی والدین تأکید کنند تا پدرها و مادرها از اهمیت و تأثیرگذاری کتابخوانی آگاه شوند و بتوانند فرزندان‌شان را به کتابخوانی تشویق کنند. این کار رسانه هاست ولی متأسفانه نتوانسته اند با ساخت برنامه‌های مناسب اهمیت کتابخوانی را در قالب‌های مختلف به خانواده‌ها متذکر شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این یک واقعیت تلخ اجتماعی است که شاخص کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است و این مسأله به عوامل مختلف اجتماعی مرتبط است؛ یکی از این کاستی‌ها از جانب رسانه هاست. رسانه‌های عمومی به‌دلیل فراگیری و اینکه اقشار مختلف اجتماعی را تحت پوشش قرار می‌دهد می‌توانستند با برنامه‌ها و تدبیرهایی خانواده‌ها و بخصوص پدر و مادرها را درباره اهمیت کتابخوانی و تأثیرگذاری کتابخوانی در فرهنگ آموزی و جامعه‌پذیری فرزندان آگاه کنند.

 

معتقدم رسانه‌ها در زمینه کتابخوانی باید بیش از هرچیز بر آگاه‌سازی والدین تأکید کنند تا پدرها و مادرها از اهمیت و تأثیرگذاری کتابخوانی آگاه شوند و بتوانند فرزندان‌شان را به کتابخوانی تشویق کنند. این کار رسانه هاست ولی متأسفانه نتوانسته اند با ساخت برنامه‌های مناسب اهمیت کتابخوانی را در قالب‌های مختلف به خانواده‌ها متذکر شوند.


پدر و مادر با آگاهی از نقش‌شان در این زمینه و اهمیت کتابخوانی در زندگی فرزندان‌شان می‌توانند تلاش کنند عادت کتابخوانی در آنها نهادینه شود؛ تشویق به کتابخوانی باید در سنین کودکی انجام شود و کتاب‌های متناسب با سن فرزندان در اختیارشان قرار بگیرد و به همین دلیل معتقدم آموزش دادن به والدین و آگاه کردن آنها در این زمینه بسیار مهم است. از سوی دیگر اکنون که در این دوران تأثیرگذاری رسانه‌ها در تربیت و جامعه‌پذیری کودکان بسیار زیاد شده و کودکان به رسانه‌های مختلف دسترسی دارند؛ برنامه سازان رسانه‌های عمومی و مطبوعات علاوه بر آگاه‌سازی والدین در آموزش کتابخوانی و اهمیت آن به کودکان نقش بسیاری دارند و نباید از این نقش غافل شوند و البته این نقش را باید با شیوه درست ایفا کنند.


تشویق کتابخوانی یک کار جمعی است و رسانه‌هایی چون تلویزیون می‌توانستند با ساخت برنامه‌های کتابخوانی با مشارکت افراد خانواده این کار مهم را انجام دهند که این اتفاق نیفتاد، البته هنوز هم دیر نیست و هر زمان به ضعف‌ها پی ببریم و در صدد جبران باشیم کار هوشمندانه‌ای است اما متأسفانه می‌بینیم که برنامه‌ای برای این کار هم وجود ندارد.


البته در این واقعیت تلخ نمی‌توان گفت تنها رسانه‌ها مقصر هستند که نتوانسته‌اند اهمیت کتابخوانی را برای والدین شرح دهند؛ کتابخوان نبودن مردم علل اقتصادی هم دارد. ما اکنون با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستیم و وقتی مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها مسائل معیشتی باشد دیگر زمانی برای اهمیت دادن به کتابخوانی باقی نمی‌ماند. وقتی پدر خانواده برای تأمین زندگی مجبور است ساعات طولانی و در چند شیفت کار کند نمی‌تواند کودکانش را در مناسبت‌هایی مانند هفته‌های کتابخوانی همراهی کند تا آنها تشویق شوند و علاقه‌شان به کتاب تقویت شده و جهت پیدا کند.


این واقعیتی است که باید آن را در نظر گرفت؛ اکنون در جامعه انباشتی از مشکلات و مسائل مختلف داریم و اگر در جامعه‌ای مسائل معیشتی دچار مشکل باشد شکوفایی در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

منبع: ایران

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


  چگونه ویدیومارکتینگ در دنیای تجارت تاثیر می‌گذارد


  اصلاح فرهنگ بیمه ای، وظیفه روابط عمومی ها


  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


  عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): لازمه تحلیل گفتمانی در جامعه، توسعه و تقویت سواد رسانه ای است


  سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان


  اسنپ‌چت به مصاف تیک‌تاک می‌رود


  سواد سلامت و بیگانه‌هراسی


  حفره امنیتی اپل و امکان نفوذ به آن از راه دور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود