درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 9 مرداد 1400 - 07:11   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

... و بدینسان دموکراسی متولد شد

  ... و بدینسان دموکراسی متولد شد


ادامه ادامه مطلب سه

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضداطلاعات دیجیتالی و مشارکت فعال شهروندان در حل اختلاف‌نظرهای موجود در حوزه‌های سلامت و علم: دیدگاه‌هایی جدید از کووید-19
  درگذشت دو نفر از کارشناسان مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
  چرا نباید خیلی نگران طرح صیانت مجلس بود؟
  بررسی تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید-19 بر مسئولیت اجتماعی شرکت ‌و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی
  چه گزارشی خوب و موثر است؟
  پیش به سوی عصر جدید دورکاری
  توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در واکنش به کووید-19
  تدوین گزارش‌ ارزیابی‌ روزمره‌ به شکلی نوین
  اصول سخنرانی عالی
  28 ژوئیه، روز متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45396صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 25 آبان 1399 - 09:52
نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران همه گیری ویروس کرونا
نویسنده: احمد کمیل - برای غلبه بر این ابهامات و سردرگمی‌ها، متخصصان و پژوهشگران عرصه روابط‌عمومی دست به تحقیقات گسترده‌ای زدند که خروجی آنها یک سری اصول کلیدی برای روابط‌عمومی است که بر اساس آنها روابط‌عمومی چیزی است که با واقعیت‌ها و حقایق سر وکار دارد و نه با شایعات و دروغ‌ها و ادعاهای پوچ و این‌که روابط‌عمومی خدمتی است که با منافع عمومی مردم پیوند خورده است و نه منافع شخصی و گروهی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی یکی از گسترده‌ترین و رو به رشدترین حرفه‌ها در جهان به‌شمار می‌آید. در یک جامعه پیچیده و جهانی شده، فهم مشترک و وابستگی دوجانبه حرف اول را می‌زند و به همین منوال، در تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها اعم از عمومی و خصوصی، تولیدی و خدماتی، انتفاعی و غیرانتفاعی و غیره به ارتباطات بین کارکنان، مدیران، متخصصان و مشتریان نیاز مبرمی وجود دارد چرا که بدون شکل‌گیری چنین روابط و ارتباطاتی نمی‌توان امید چندانی به برآورده ساختن نیازها و تقاضاها داشت.

 

در واقع، در یک جهان متحول و به سرعت در حال تغییر که مملو از پیشرفت‌های بزرگ در حوزه‌هایی همچون تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دانش است، تمام سازمان‌ها با دو مساله اساسی روبرو هستند: یکی همگام شدن با تغییر و تحولات سریع اجتماعی و سازگاری با آنها و دوم مقابله با چالش‌ها و بحران‌های جهانی. در این میان، نقش متخصصان روابط‌عمومی در مدیریت و رویارویی با چالش‌های پیش روی بشر، نقشی کلیدی و تعیین کننده است.


با این همه باید دانست که متخصصان و فعالان حوزه روابط‌عمومی برای رویارویی موفق با بحران‌های جهانی به مهارت‌هایی فراتر از مهارت‌های ارتباطی نیاز دارند.


در واقع آنها باید خود را به مجموعه متنوعی از مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های پژوهشی و مهارت‌های اجتماعی لازم برای درک و فهم تغییر و تحولات اجتماعی پیرامون خود مجهز سازند. به همین دلیل است که به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، روابط‌عمومی امروز دارای نقش و جایگاهی محوری و مدیریتی در سازمان‌هاست که علاوه بر تهیه و ارائه خبرها و گزارش‌ها و مسایل فنی بایستی برخی فرایندهای مدیریتی درون سازمانی را نیز شامل شود.


به عبارت دیگر، روابط‌عمومی امروز دارای نقشی کلیدی و تعیین کننده در تصمیم‌گیری‌ها و حمایت از تصمیمات اتخاذ شده در سازمان است حال آن‌که در گذشته چنین جایگاهی برای فعالان حوزه روابط‌عمومی در سازمان‌ها در نظر گرفته نمی‌شد. در گذشته،کارشناسان روابط‌عمومی فعال در سازمان‌ها موظف به درک، بررسی و تحلیل افکارعمومی، تهیه تولیدات رسانه‌ای تاثیرگذار، تدوین برنامه‌های جامع روابط‌عمومی و سنجش و ارزشیابی برنامه‌های روابط‌عمومی در حال اجرا در سازمان بودند که امروزه علاوه بر این کارکردها، مواردی همچون درک و شناخت همه فرایندهای ارتباطی و کنترل روش‌های مدیریتی مورد استفاده در سازمان نیز بر عهده متخصصان روابط‌عمومی قرار گرفته است.


بر این اساس، درک و فهم عمیق محیط سازمان و فلسفه وجودی آن نیز به الزامات کاری کارشناسان روابط‌عمومی اضافه شده است. به همین دلیل هم هست که امروزه سوءتفاهم‌ها در مورد نقش و کارکردهای روابط‌عمومی در سازمان‌ها بیشتر از هر حوزه دیگری در سازمان است چرا که هنوز هم یک تعریف جامع و پذیرفته شده در مورد روابط‌عمومی وجود ندارد که بخشی از این مشکل ریشه در وجود بخش روابط‌عمومی در همه سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون نهفته است.


برای غلبه بر این ابهامات و سردرگمی‌ها، متخصصان و پژوهشگران عرصه روابط‌عمومی دست به تحقیقات گسترده‌ای زدند که خروجی آنها یک سری اصول کلیدی برای روابط‌عمومی است که بر اساس آنها روابط‌عمومی چیزی است که با واقعیت‌ها و حقایق سر وکار دارد و نه با شایعات و دروغ‌ها و ادعاهای پوچ و این‌که روابط‌عمومی خدمتی است که با منافع عمومی مردم پیوند خورده است و نه منافع شخصی و گروهی.


بنابراین، برنامه‌های روابط‌عمومی توده‌های مردم را هدف قرار می‌دهد و به همین دلیل هم هست که در طراحی و برنامه‌ریزی سیاست‌های روابط‌عمومی بایستی منافع کلیت جامعه را مورد نظر داشت و ارتباط برقرار کردن با تمام اقشار جامعه را در اولویت قرار داد و به احترام به جامعه، اخلاقیات اجتماعی، صداقت و حرفه‌ای‌گرایی اخلاق گرایانه را توجه ویژه‌ای داشت.


به طور کلی، فعالان حوزه روابط‌عمومی در سازمان‌ها را به عنوان حلقه اتصال سازمان و مخاطبان آن در نظر می‌گیرند. بنابراین همیشه از مسئول روابط‌عمومی یک سازمان این انتظار می‌رود که اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان و کل جامعه را با رعایت صداقت و امانتداری به یکدیگر منتقل کند و درک و شناخت متقابلی را بین سازمان و جامعه ایجاد نماید و بر هماهنگی و همسویی میان آنها بیفزاید.

 

برای حصول اطمینان از شکل‌گیری و تداوم این ارتباط دوسویه و رسیدن طرفین به فهم مشترک و متقابل، فعالان روابط‌عمومی سازمان بایستی از نتایج نظرسنجی ها و افکارسنجی‌های ملی به منظور آگاهی یافتن از عقاید و افکار عمومی استفاده کنند. برای آگاهی پیدا کردن از عقاید و نظرات مخاطبان خاص سازمان نیز بایستی از روش‌های مختلف روانشناسی علوم اجتماعی، جامعه شناسی و علوم ارتباطی بهره برد.


روابط‌عمومی یک دیسیپلین چندوجهی و گسترده است و به همین دلیل هم هست که فعالان این حوزه باید از رویکردها و نتایج مطالعات انجام شده در حوزه های مختلف علوم انسانی و علوم اجتماعی در راستای تحقق اهداف مورد نظر خود در زمینه روابط‌عمومی استفاده کنند.
 

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ... و بدینسان دموکراسی متولد شد


  تدوین گزارش‌ ارزیابی‌ روزمره‌ به شکلی نوین


  اصول سخنرانی عالی


  چرا نباید خیلی نگران طرح صیانت مجلس بود؟


  پیش به سوی عصر جدید دورکاری


  28 ژوئیه، روز متخصصان روابط‌عمومی


  توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در واکنش به کووید-19


  درگذشت دو نفر از کارشناسان مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  چه گزارشی خوب و موثر است؟


  بررسی تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید-19 بر مسئولیت اجتماعی شرکت ‌و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده