درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 آذر 1399 - 21:36   

پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد

  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


ادامه ادامه مطلب دو

سیاست‌های ارتباطی سازمان دامپزشکی کشور تبیین شد

  سیاست‌های ارتباطی سازمان دامپزشکی کشور تبیین شد


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آغاز فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) در بانک رفاه کارگران
  خدمت جدید بانک رفاه کارگران برای رفاه و سلامتی مشتریان
  انتصاب مسئول روابط عمومی هیات دوچرخه سواری منطقه آزاد انزلی
  سیاست‌های ارتباطی سازمان دامپزشکی کشور تبیین شد
  چالش ‌شرکت‌ها در بازگشت وفاداری مشتری
  ۳ روش برتر موسسات برای تعامل با مشتریان
  مذاکرات آمریکا برای بازگشت مدیر هوآوی به چین
  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد
  به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد
  فیلیپین پایتخت شبکه‌های اجتماعی جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45384صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 24 آبان 1399 - 13:02
شبکه‌های اجتماعی، ابزار سرگرمی یا بنگاه‌های تجاری؟
در سال ۲۰۱۴ یک پژوهش در ایالات متحده نشان داد که تضادها و تفرقه‌های سیاسی و حزبی در ایالات متحده از دو دهه قبل بیشتر شده است. به نظر می‌رسد که در شش سال گذشته شدت این تنش‌ها بیشتر و بیشتر نیز شده است و شبکه‌های اجتماعی در جهت تشدید این تنش‌ها حرکت‌ کرده‌اند. در سال ۲۰۱۹، ۷۷ درصد جمهوری‌خواهان و ۷۲ درصد دموکرات‌ها معتقد بودند که با جریان رقیب در مورد بسیاری از اصول اساسی نمی‌توانند توافقی داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شبکه‌های اجتماعی الگوهای تجاری بسیار قدرتمندی هستند که به ما می‌گویند چگونه فکر، عمل و زندگی کنیم. مسیری که ممکن است به ناکجاآباد ختم شود.


زمانی که صحبت از پیشرفت فناوری در جامعه صحبت می‌شود، بسیاری از مردم به چیزهایی دور از ذهن مثل ترمیناتور یا ربات‌های ضدگلوله فکر می‌کنند. اما به احتمال زیاد، تکنولوژی ما را قوی‌تر نخواهد کرد، بلکه ما خود کاملاً تسلیم وضعیتی نه‌چندان مطلوب می‌کنیم. اینکه فناوری‌ها مکن است بر ما غلبه کنند. روبات‌ها، هوش مصنوعی و... و اسیر شدن انسان به دست آن‌ها موضوع بسیاری از فیلم‌های علمی-تخیلی بوده است.

 

واقعیت این است که شاید چنین اتفاقی هرگز به آن شکل که در فیلم‌های علمی-تخیلی نشان داده می‌شود، اتفاق نیفتد. اما این یک وجه ماجرا است. وجه دیگر ماجرا این است که ما واقعاً بسیاری از وجوه انسانی خود را به فناوری‌ها تقدیم کرده‌ایم: از آرزوها و ترجیحات‫مان گرفته تا توانایی‌های ذهنی‫مان. همانطور که برخی از متفکران بیان کرده‌اند حتماً لازم نیست کسی به زور آزادی‌ها و توانایی‌های ما را از ما بگیرد، خیلی اوقات ما به دست خودمان ویژگی‌های انسانی‌مان را فدا می‌کنیم و همه چیزمان را به فناوری‌هایی می‌دهیم که ظرفیت تفکر ما را خنثی می‌کنند.


فناوری که گاهی جامعه، دموکراسی و سلامت روانی ما را تهدید می‌کند، به همه ابعاد زندگی ما وارد شده است. تا زمانی که به رخت‌خواب می‌رویم همراه ما است، همزمان که شام می‌خوریم پیغام‌ها را نگاه می‌کنیم و وقتی می‌خواهیم مسیری را پیدا کنیم خودمان را به دست یک نرم‌افزار می‌سپاریم. این است که همه چیز ما امروز در دستان فناوری‌های ارتباطی است.

 

شبکه‌های اجتماعی ما را به هم متصل می‌کنند اما در عین حال ما را کنترل هم می‌کنند. تمامی علائق و ترجیحات ما در هر ثانیه در حال پردازش هستند. داده‌های ما برای شرکت‌های تجاری بسیار با ارزش هستند و به همین خاطر شبکه‌های اجتماعی بر اساس مدل‌های تجاری طراحی شده‌اند و به شدت بر خواسته‌ها و آرزوهای ما تمرکز دارند تا بتوانند از آن‌ها استفاده تجاری برده و با دستکاری آن‌ها بتوانند محصولات بیشتری را بفروشند.


یک سوم بزرگسالان (۱۸-۲۹ ساله) آمریکایی می‌گویند که تقریباً بطور مداوم آنلاین هستند. این مسئله قابل تامل است؛ چرا که انگار بدون آنلاین بودن هیچ معنایی برای ما وجود ندارد. تحقیقات نشان می‌دهند با افزایش زمان آنلاین بودن میزان اضطراب، خودکشی و افسردگی، به خصوص در میان جوانان، افزایش می‌یابد.


شبکه‌های اجتماعی گفت‌وگوهای مولد اجتماعی را در بسیاری از اوقات ناممکن می‌کنند. یادداشت یکی از مدیران ارشد فیسبوک در مورد الگوی عمل فیسبوک چنین می‌گوید که «الگوریتم‌های ما توانایی‌های مغز انسان را به کار می‌گیرد تا توجه آن را به چیزهای تفرقه‌انداز و جنجالی جلب کنند.» این الگوریتم‌ها جوری طراحی شده‌اند تا هرچه بیشتر توجه کاربر را به خود جلب کنند و زمان بیشتری او را نگه دارد.


در سال ۲۰۱۴ یک پژوهش در ایالات متحده نشان داد که تضادها و تفرقه‌های سیاسی و حزبی در ایالات متحده از دو دهه قبل بیشتر شده است. به نظر می‌رسد که در شش سال گذشته شدت این تنش‌ها بیشتر و بیشتر نیز شده است و شبکه‌های اجتماعی در جهت تشدید این تنش‌ها حرکت‌ کرده‌اند. در سال ۲۰۱۹، ۷۷ درصد جمهوری‌خواهان و ۷۲ درصد دموکرات‌ها معتقد بودند که با جریان رقیب در مورد بسیاری از اصول اساسی نمی‌توانند توافقی داشته باشند.


برخی محققان می‌گویند که بسیاری از فناوری‌ها قبل از اینکه انسان را توانمندتر کنند بر نقات ضعف او تمرکز می‌کنند و برای سودجویی از این نقاط ضعف از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند. واقعیت این است که شبکه‌های اجتماعی با بررسی حالات و عواطف و علائق کاربران آن‌ها را در معرض حراج گذاشته‌اند؛ شبکه‌های اجتماعی علائق کاربران را می‌فروشند و آن‌ها را آماج تبلیغات خود قرار می‌دهند و از این طریق است که به ثروت‌هایی افسانه‌ای رسیده‌اند.

 

مسئله اما فقط به فروختن یک جفت کفش به یک کاربر خلاصه نمی‌شود، مسئله بر سر تسلط بی‌حد و حصر این فناوری‌ها بر اطلاعات عاطفی و ذهنی ما است. همین باعث شده است که کارزارهای ضد اطلاعات غلط در سرتاسر جهان شکل بگیرد، این کارزارها از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ دو برابر شده‌اند و در بیش از ۷۰ کشور دنیا فعال شده‌اند.

 

این مطالبه در حال تبدیل شدن به یک مطالبه عمومی است و بر این مبنا شکل گرفته است که شبکه‌های اجتماعی در قبال اطلاعات غلطی که به کاربران خود می‌دهند مسئول هستند. اقدامات زیادی در دست انجام است اما هنوز کافی نیستند. اما مسئله این است که آن‌ها که مسئول به وجود آوردن این مشکل هستند برای حل این مشکل چندان قابل اعتماد نیستند.
منبع: ایرنا زندگی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


  چگونه ویدیومارکتینگ در دنیای تجارت تاثیر می‌گذارد


  اصلاح فرهنگ بیمه ای، وظیفه روابط عمومی ها


  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


  عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): لازمه تحلیل گفتمانی در جامعه، توسعه و تقویت سواد رسانه ای است


  سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان


  اسنپ‌چت به مصاف تیک‌تاک می‌رود


  سواد سلامت و بیگانه‌هراسی


  حفره امنیتی اپل و امکان نفوذ به آن از راه دور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود