درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:08   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45299صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 18 آبان 1399 - 11:06
5 راه برای کمک به متخصصان روابط‌عمومی
برایان اسکیوز - ما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی، گزافه‌پردازی را خوب می‌دانیم. در واقع بخشی از شغل ما این است. گاهی اوقات همین حس باعث می‌شود به ابزارها و تکنولوژی شک می‌کنیم که یحتمل موضوع مهم‌تر و بزرگ‌تری وجود دارد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی، گزافه‌پردازی را خوب می‌دانیم. در واقع بخشی از شغل ما این است. گاهی اوقات همین حس باعث می‌شود به ابزارها و تکنولوژی شک می‌کنیم که یحتمل موضوع مهم‌تر و بزرگ‌تری وجود دارد.


ابزارهای هوش مصنوعی مثالی از این گزافه‌پردازی‌هاست. در سال‌های اخیر ادعاهای بی‌شماری مطرح شد که هوش مصنوعی بازاریابی را متحول کرده است، اما می‌بینی که تاثیر محسوس کمی بر کارهای روزمره ما داشته است. برخی نگران قسمت سیاه هوش مصنوعی هستند که می‌تواند به خرابی و فاجعه در صنعت روابط‌عمومی بیانجامد.


گفته می‌شود ابزارهای هوش مصنوعی زیادی در صنعت روابط‌عمومی وجود دارد. هر چند این فناوری هنوز جدید است، بعضی از آنها مزایای واقعی را نیز دارند که به برخی از آنها می‌پردازیم.

1. کمپین‌های داده محور


یکی از روش‌های اولیه که هوش مصنوعی به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کند تشکیل کمپین‌های بازاریابی است. کمپین‌های روابط‌عمومی امروزه از طریق ایمیل، وب‌سایت یا سایر رسانه‌های اجتماعی داده‌های زیادی فراهم می‌کنند که یک فرد در مدت زمانی طولانی این اطلاعات را فراهم می‌کند.


هر چه میانگین زمانی که صرف رسانه‌های اجتماعی بیشتر شود، این مشکل شدیدتر می‌شود، چرا که دیجیتال روشی استاندارد است که از این طریق مشتریان می‌توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند. اینجاست که پای هوش مصنوعی به میان می‌آید. این ابزارها می‌توانند به سرعت داده‌ها را پردازش کنند و نتایج را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهند. به عنوان مثال یکی از این ابزارها Atomic Reach است که تمام محتویات شامل وبلاگ‌ها، تبلیغات و ایمیل‌ها را پردازش می‌کند و هدف آن بهبود کیفیت است.

2. اتوماسیون کار


طراحان و سازندگان نرم‌افزار و تحلیل‌گران داده، ابزارهای هوش مصنوعی را دوست دارند زیرا می‌توان از آنها برای اتوماتیک کردن کارهایی استفاده کرد که زمان زیادی را صرف می‌کنند. متخصصان روابط‌عمومی در استفاده از این ابزارها مردد بوده‌اند، تا حدی به این دلیل که دوست دارند کار خود را به شیوه‌ای خلاقانه انجام دهند: آیا کامپیوتر واقعاً می‌تواند به روشی عالی بازاریابی کنند؟


هم بله هم خیر. اگر چه وظیفه اصلی ما تولید محتواست، ما زمان زیادی را صرف این کار می‌کنیم در حالی که به راحتی به صورت اتوماتیک می‌توان این کار را انجام داد. برنامه‌ریزی زمانی، یادداشت‌برداری، پست کردن مطالب در رسانه‌های اجتماعی و پیگیری ایمیل‌ها، کارهایی هستند که به کمک هوش مصنوعی سریع‌تر قابل انجام است.


و اگر واقعاً می‌خواهید در زمینه اتوماسیون وضعیت هنر را بررسی کنید، نگاهی به Lumen5 بیندازید، که هر پست وبلاگ را در چند لحظه همراه ویدیوی آن، تصاویر، صدا، و متن تجزیه و تحلیل می‌کند.

3. تجزیه و تحلیل احساسات


وقتی نوبت به ارزیابی نحوه واکنش مخاطبان به محتوا می‌رسد، متاسفانه باید گفت بسیاری از شرکت‌های روابط‌عمومی هنوز در عصر تاریکی هستند. در دوره‌ای که واکنش‌ها و بازخوردهای مثبت و منفی زیادی از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود، تجزیه و تحلیل این بازخوردها بدون ابزارهای هوش مصنوعی بسیار پرهزینه خواهد بود.


این تنها یک زمینه است که ابزارهای هوش مصنوعی تاثیر آنی دارد. با درنظر گرفتن رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، مقالات و نظرات، موتورهای جستجو هوش مصنوعی فورا می‌توانند احساسات را نسبت به برند شما ارزیابی کنند.
مثال بارز این موضوع Netbase است، یک ابزار شنیداری اجتماعی که وضعیت برند و واکنش مخاطبان‌تان را به شما نشان می‌دهد.

4. مدیریت بحران


یکی از ابعاد هوش مصنوعی که اغلب به آن توجه چندانی نمی‌شود نقش مثبت آن در مدیریت بحران است. اخیرا در همه‌گیری کرونا دیدیم که توانایی پاسخ به نیازهای مخاطبان، مهارت مهمی برای بازاریابان عصر حاضر است.


از آن‌جایی که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های ورودی را سریع‌تر از انسان تجزیه و تحلیل کنند، به شما کمک می‌کنند تا بهتر به تغییرات سریع در بازار و یا حتی شرایط سیاسی در دنیا واکنش نشان دهید. MarketMuse یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی و SEO است که به شما نشان می‌دهد کجا بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اید.

5. بازاریابی اینفلوئنسر


بازاریابی اینفلوئنسر یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های سال‌های اخیر است، اما وقتی صحبت از داده می‌شود کمتر به آن توجه می‌شود. هر نوع بازاریابی دیجیتال امروزه توسط داده‌های دقیق هدایت می‌شود، اما در بسیاری از موارد ارزیابی تأثیر واقعی اینفلوئنسرها غیرممکن است.


به لطف شرکت‌های نرم‌افزاری بازاریابی مانند Agility PR Solutions، که از گزینه‌های ساده واسط برای استفاده از هوش مصنوعی برای الک کردن داده‌ها به روش‌های جدید و مفید استفاده می‌کند، در حال تغییر است. به عنوان مثال، با یک کلیک، نرم‌افزار Agility به شما امکان می‌دهد داده‌کاوی بسیار پیچیده‌ای را انجام دهید تا اینفلوئنسرها را به خبرنگارانی خاص که از کلمات کلیدی شما استفاده کرده‌اند، محدود کنید.

کلام آخر


همه ابزارهایی که در بالا ذکر کردیم برای متخصصان روابط‌عمومی بسیار کارآمد هستند. هرچند ابزارهای هوش مصنوعی کاملاً قادر به انجام بخش‌های خلاقانه کارهای ما نیستند، اما می‌توانند به بازاریابان در صرفه‌جویی زمان کمک کنند و در نهایت این به شما اجازه می‌دهد تا روی مواردی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کنید - تولید محتوای عالی، برقراری ارتباط با مخاطبان و فروش.
 

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد