درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 - 20:49   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: عملکرد خوب فولاد مبارکه در عرصه ارزآوری موجب تحریم های مجدد آمریکا شده است
  مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان برکنار شد
  استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از "ایلان ماسک"!
  در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان‌رضوی تأکید شد؛ ضرورت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی واحدهای دانشگاهی
  خواب سنگین روابط‌عمومی فرمانداری گلوگاه/ آخرین به‌روزرسانی سایت فرمانداری 13 اردیبهشت!
  مدیر روابط‌عمومی ورزش و جوانان شهرستان خرم‌آ‌باد منصوب شد
  طرح ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به عنوان یک الگوی اثربخش در سطح کشور مطرح شد
  از اخبار فرار کنید، همانطور که از هروئین فرار می‌کنید
  آیا فناوری ما را افسرده می‌کند؟
  آینده تبلیغات و برندسازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45290صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 18 آبان 1399 - 08:30
نتایج یک پژوهش/ رفتارهای ارتباطی کارمندان در شرایط بحران: نقش رابطه و ارتباط متقارن
رابطه مثبت با سازمان کارکنان را تشویق می کند تا شناخت بیشتری نسبت به بحران داشته باشند (به عنوان مثال، شناختن بحران سازمانی به عنوان یک مسئله جدی، اعتقاد بر این که این بحران شخصاً برای آنها مهم است و اطمینان بیشتر در ایجاد تغییر در حل مشکلات بحران)
  

چکیده


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کارمندان در هنگام تلاطم سازمانی به عنوان حلال مشکلات سازمان و جویندگان اطلاعات نقش حیاتی دارند. این مطالعه دو نوع رفتار ارتباطی کارکنان - به عنوان مثال، جستجوی اطلاعات و بیان عقاید - در طول بحران های سازمانی را بررسی کرده است. جستجوی اطلاعات به تمایل کارمندان برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط با بحران برای سازمانشان اشاره دارد و بیان عقاید به معنای تمایل کارکنان برای بیان ایده ها، نگرانی ها، نظرات یا پیشنهادات در مورد بحران های سازمانی است. به علاوه، نگارنده انگیزه کارکنان را برای مشارکت در جستجو و بیان عقاید، همکاری بین کارکنان و سازمان و ادراک شناختی کارکنان از بحران مورد بررسی قرار داد.


رابطه کارمند و سازمان به میزان اعتماد یک سازمان و کارمندان به یکدیگر، رضایت از یکدیگر، تعهد نسبت به یکدیگر و توافق بر سر قدرت تأثیرگذار برمی گردد. درک کارکنان از شرایط بحران، شناخت مسئله است، یعنی درک اینکه چیز مهمی که از دست رفته است؛ شناخت مشارکت، به عنوان یک ارتباط ادراک شده یا ارتباط مربوط به مسئله تعریف می شود؛ و شناخت محدودیت، موانع درک شده برای حل مسئله. نگارنده نقش ارتباط متقارن بحران داخلی را در جستجوی کارمندان و بیان آنها بررسی کرده است.


روش تحقیق


نگارنده یک نظرسنجی آنلاین با 449 کارمند تمام وقت در ایالات متحده که در سازمان های بزرگ (با بیش از 300 کارمند) کار می کردند، انجام داد. نمونه نهایی 47٪ زن و 53٪ مرد با میانگین سنی 34 سال بود. اکثر شرکت کنندگان دارای مدرک لیسانس یا بالاتر بودند و بیش از چهار سال در سازمان های فعلی خود کار کرده بودند.


یافته های کلیدی


• کارکنانی که روابط با سازمانها را درک می کنند بیشتر به دنبال اطلاعات مربوطه می گردند، بازخورد و پیشنهادات سازنده ای برای کمک به حل بحران داخلی ارائه می دهند.


• رابطه مثبت با سازمان کارکنان را تشویق می کند تا شناخت بیشتری نسبت به بحران داشته باشند (به عنوان مثال، شناختن بحران سازمانی به عنوان یک مسئله جدی، اعتقاد بر این که این بحران شخصاً برای آنها مهم است و اطمینان بیشتر در ایجاد تغییر در حل مشکلات بحران)


• وقتی کارمندان شناخت بالایی از بحران داشته باشند، اطلاعات مربوطه را جستجو و به دست می آوردند و آنها را با سازمانهای خود به اشتراک می گذارند.


• ارتباطات متقارن داخلی سازمانها در هنگام بحران، با گوش دادن فعال، مشارکت و همکاری، رفتارهای جستجو و بیان عقاید کارمندان را تسهیل می کند.

نتایج کاربردی


رهبران سازمانی و دست اندرکاران ارتباط باید

1) ارزش کارمندان را در ارائه اطلاعات و راه حل های مرتبط با بحران تشخیص دهند و بنابراین برقراری ارتباط با کارکنان را در اولویت قرار دهند،

2) ارتباطات متقارن را در استراتژی های ارتباطی بحران خود بگنجانند،

و 3) پیش از وقوع بحران با آنها روابط خوبی داشته باشند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

 

یونجا لی
 7 اکتبر 2020


مرجع انگلیسی:  https://instituteforpr.org
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید


  احساسات تبلیغاتی


  قربانی کردن انسان‌ها و الگوی تجارت دیجیتال


  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی


  نتایج انتخابات شوراى هماهنگى روابط عمومى سازمان نظام مهندسى


  فیس‌بوک به قانون جنجالی ترکیه برای شبکه‌های مجازی تن داد


  نگاهی به نظارت "سالاری " بر 3070


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد