درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 07:33   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست شورای معاونان تأکید کرد: آمادگی این بانک برای تحقق شعار سال
  بانک رفاه کارگران گزارش تسهیلات پرداختی در سال گذشته را تشریح کرد: سهم زوج های جوان از تسهیلات ازدواج 47 هزار فقره
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست مجازی با کارکنان مدیریت شعب خوزستان: در شرایط کنونی، برگزاری جلسات آنلاین جزء برنامه های اصلی این بانک است
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45257صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 16 آبان 1399 - 13:26
روابط‌عمومی زیبا ؛ روابط‌عمومی پاسخگو
محمد امامی - کمیت و کیفیت فعالیتها و تلاش روابط‌عمومی هر سازمان در امر پاسخگویی (هم به نیازها و انتظارات مردم از آن دستگاه و هم به پرسشهای آنان) می تواند بیانگر میزان زیبایی و خوب بودن و موفقیت آن روابط عمومی و همچنین میزان زیبایی و خوب و موفق بودن مدیریت در آن سازمان محسوب شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پاسخگویی؛ یک نشانه زیبایی و یکی از شاخص‌های مهمی است که در دیدگاهها و تئوریهای مدیریتی به عنوان برجسته ترین شاخص حکمرانی خوب از آن یاد می شود.

پاسخگویی؛ شاید یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که بتوان سازمانها را با آن ارزیابی کرد ، شاخص پاسخگویی و میزان پاسخگویی آنان به نیازها و انتظارات و پرسشهای جامعه و مردم است.

به جرئت می توان گفت که برای سنجش میزان کارآمدی مدیران نیز ارزیابی نحوه برخورد آنان با موضوع پاسخگویی و میزان توجه آنان به پاسخگویی و ارزیابی تعاریفی که از پاسخگویی دارند و مکانیزم‌هایی که برای رشد این شاخص به‌کار می‌بندند می‌تواند مورد توجه و عمل قرار گیرد.

بی‌تردید در این میان یکی از مکانیزمهایی که باید به صورت جدی به آن توجه کرد ، تقویت زیبایی‌ها و بنیانهای نهاد روابط عمومی است.

کمیت و کیفیت فعالیتها و تلاش روابط‌عمومی هر سازمان در امر پاسخگویی (هم به نیازها و انتظارات مردم از آن دستگاه و هم به پرسشهای آنان) می تواند بیانگر میزان زیبایی و خوب بودن و موفقیت آن روابط عمومی و همچنین میزان زیبایی و خوب و موفق بودن مدیریت در آن سازمان محسوب شود.

با این توضیح شایسته است سازمان ها، سنجه هایی بدین منظور تدوین و عملیاتی کنند تا شاخص پاسخگویی به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاخص‌ها در ارزیابی مدیران مجموعه‌های وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و همچنین روابط عمومی‌های آنان مورد تدقیق و سنجش قرار گیرد.

به عبارتی برای اینکه بدانیم هر سازمان و روابط عمومی چقدر خوب و زیباست، باید بدانیم چقدر پاسخگوست.

یادمان باشد که زیبایی؛ رمز ماندگاری است و حقیقت را در زیبایی باید جست چرا که حقیقت زیباست. متضاد زیبایی، زشتی نیست، بلکه بی‌تفاوتی است، و روابط‌عمومی بی‌تفاوت، پاسخگو نیست پس روابط‌عمومی غیرپاسخگو، زیبا نیست!

باید یاد بگیریم که روابط‌عمومی با هنر پاسخگویی زیبا می‌شود و زیبایی دنباله حقیقت‌جویی است و روابط‌عمومی‌های حقیقت‌جو، زیبایند. چرا که اگر حقیقت را دوست بداریم و در جستجوی آن باشیم، زیبایی را هم در آن می‌یابیم.

تصاویر، نشریات، خبرسازی‌ها، بنرها، سایت‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافی‌ها و تبلیغات مجازی و غیرمجازی و ... زمانی زیبایی می‌افریند که در جستجوی حقیقت باشیم.

سازمان‌های موفق، سازمان‌هایی هستند که این شایستگی و توانایی را دارند که از یک روابط‌عمومی حقیقت‌جو و زیبا و پاسخگو برخوردار باشند.

البته دستیابی به حقیقت‌جویی و زیبایی، کار آسانی نیست و این ویژگی هر چیز زیباست که به سادگی‌ به‌دست نمی‌آید چرا که دشواری، شرط هر چیز زیباست!

روابط‌عمومی‌هایی که به انواع مهارت‌ها دست می‌یابند، تا زمانی که در جستجوی حقیقت و راستی نباشند، نازیبایند و زیبایی را باید در امتداد حقیقت‌جویی و پاسخگویی بیابند. اینگونه روابط‌عمومی‌ها همچون یک تور ماهیگیری فرسوده و سوراخ سوراخ هستند که همه ماهی‌های صید شده و دستاوردهای آنان به هدر می‌رود.

آبان‌ماه ۱۳۹۹
منبع: یزد زیبا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  رسانه های برتر دنیا در سال 2021


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400