درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45236صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 30 خرداد 1401 - 08:12
17 استراتژی ارتباطات داخلی
نحوه برقراری ارتباط به اندازه محتوای پیام اهمیت دارد. این امر در ارتباطات داخلی بیشتر صدق می کند. در دورانی که شاهد تغییر و تحولات بسیاری هستیم فرهنگ شرکت مزیت استراتژیک محسوب می شود. تمام مولفه های فرهنگ مانند اهداف و ارزش ها و اعمال باید به بهترین نحو به کارکنان منتقل شود. بنابراین تنها تمرکز بر برقراری ارتباط کافی نیست، و باید به نحوه برقراری ارتباط نیز توجه داشت.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نحوه برقراری ارتباط به اندازه محتوای پیام اهمیت دارد. این امر در ارتباطات داخلی بیشتر صدق می کند. در دورانی که شاهد تغییر و تحولات بسیاری هستیم فرهنگ شرکت مزیت استراتژیک محسوب می شود. تمام مولفه های فرهنگ مانند اهداف و ارزش ها باید به بهترین نحو به کارکنان منتقل شود. بنابراین تنها تمرکز بر برقراری ارتباط کافی نیست، و باید به نحوه برقراری ارتباط نیز توجه داشت.


1. ارتباطات را پیش بینی و برنامه ریزی کنید و برای آن استراتژی مناسبی داشته باشید


انتظار دارید ارتباطات داخلی برای تیم و شرکت شما چه کاری انجام دهد؟ چطور به این اهداف دست خواهید یافت؟ اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و چه چیزی نیاز به بهبود دارد؟ دوست دارید چه زمانی به اهداف خود برسید؟


قبل از هر چیز دیگری، از پاسخ خود به این نوع سوالات برای ایجاد یک استراتژی یا برنامه ارتباطات داخلی استفاده کنید. نحوه چیدمان آن به شما بستگی دارد - آن را به همان راحتی که می خواهید ساده یا پیچیده، کلی یا خیلی خاص بسازید. یک استراتژی خوب تدوین شده باید شما را در مسیر دستیابی به اهداف قرار دهد و شما را در دستیابی به موفقیت در ارتباطات داخلی کارآمدتر سازد. این کار حداقل، به شما ایده می دهد که از کجا شروع کنید.


2. از ابزارهای ارتباطی صحیح استفاده کنید


من به شدت معتقدم که هر ابزاری که ارتباطات را تقویت کند بر نحوه یادگیری افراد از یکدیگر تأثیرات عمیقی دارد.


بیل گیتس


تیم شما مشغول است، بنابراین آخرین چیزی که آنها نیاز دارند یک سیستم ارتباطی داخلی است که آزار دهنده و پر از اصطکاک است. خوشبختانه، افزایش تمرکز بر روی بهترین شیوه های ارتباطات داخلی، برنامه های نرم افزاری بی شماری را به همراه آورده است که فرآیند انجام کار را بسیار ساده می کند. این روش را ادامه دهید تا اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما مشارکت و همکاری می کنند و در واقع از آن لذت می برند.


ابزارهایی که بهترین شیوه های ارتباطات داخلی را تقویت می کنند عبارتند از:


• اجرای نرم افزار چت شرکتی مانند Slack، Microsoft Teams یا Google Hangouts
• در صورت امکان از فناوری ابری مانند Google Drive استفاده کنید
• استفاده از یک پلتفرم برای همه ایمیل ها، تقویم ها، اسناد و غیره (به عنوان مثال گوگل، اپل، مایکروسافت)
• جلوگیری از اضافه بار ایمیل با ارتباطات تصویری به روش دیجیتال


3. تصویرسازی کنید


بیان ایده های بصری به روش مختصر و موجز


کیم گارست، مدیر عامل شرکت Boom Social
 

آمارها نشان می دهد 65٪ مردم یادگیرنده بصری هستند، بنابراین ممکن است تعداد زیادی از کارکنان شرکت، جزء این گروه باشند. وقتی تصاویر به درستی نمایش داده شوند، درک اطلاعات به راحتی صورت می گیرد و نسبت به متن ماندگارتر است. ما به جای چاپ پوستر، توصیه می کنیم از روش های دیجیتال استفاده کنید: تلویزیون ها را در وسط دفتر خود به صورت چرخشی نصب کنید.


از نرم افزار دیجیتال ابری - مانند Enplug – برای نمایش تصاویر در دفتر خود استفاده کنید. از این صفحات می توانند با اهداف مختلفی استفاده شود مانند:


• اطلاع رسانی به تیم خود از اطلاعیه های شرکت، فرصت های شغلی، معیارهای فروش و بازاریابی یا اطلاعات خاص خارج از شرکت مانند اخبار جدید و آب و هوا
• نمایش اهداف، دستاوردها یا نقل قول های انگیزشی
• تیم خود را با فیدهای شبکه های اجتماعی، هشتگ یا عکس سرگرم کنید


4. ارتباطات را سرگرم کننده کنید


سرگرمی هسته اصلی در کسب‌وکار من است و از همان ابتدا در همه کارهایی که من انجام داده ام بسیار مهم بوده است.


ریچارد برانسون


این جمله دیگر کاملا بی معنی است: "اگر اسمش کار است، نباید سرگرم کننده باشد". یک نظرسنجی توسط PGi در سال 2013 نشان داد که 88٪ از جوانان در عصر حاضر می خواهند در "یک محیط اجتماعی و سرگرم کننده" کار کنند. به همین ترتیب، 90٪ از Generation-Z محیط کاری را فراهم می کنند که برای ارتباطات انسانی ارزش قائل می شوند. کار می تواند سرگرم کننده باشد اما پربار نیز باشد و شامل ارتباطات داخلی نیز می شود.


به عنوان مثال، Enplug کانالی دارد که در آن اعضای تیم می توانند اخبار جالب، فیلم های خنده دار YouTube و هر چیز دیگری را که سرگرم کننده است به اشتراک بگذارند. این کار علاوه بر سرگرمی ایجاد حس رفاقت می کند.


5. هر زمان که امکان دارند، ارزیابی کنید


هر چیزی که دیده و ارزیابی می شود، ارتقا دهید.


باب پارسونز، بنیانگذار GoDaddy
 

ارزیابی عملکرد شرکت می تواند برای اخلاق کاری تیم شما معجزه کند. ارزیابی هایی که صورت می گیرد باید کارکنان را از عملکرد فعلی و گذشته شرکت، روند عملکرد، اهداف و پیشرفت به دست آمده مطلع سازند. شما می توانید از روش های دیجیتال برای نمایش نتایج ارزیابی ها استفاده کنید. با نشان دادن عملکرد شرکت، ادارات یا حتی افراد در سطوح مختلف به تیم خود انگیزه دهید.


6. از تصاویر بزرگ غافل نشوید


توسل به هدفی بالاتر به همه کمک می کند تا با هم همکاری بهتری داشته باشند.


فران مایر، بنیانگذار Match.com
 

برقراری ارتباط با اطلاعات خاص و هدفمند بسیار عالی است، اما ممکن است ما را از اهداف اصلی و سایر مولفه ها دور کند. علاوه بر امور روزمره، حتماً با تصاویر بزرگ ارتباط برقرار کنید تا کارکنان آنها را در ذهن خود حفظ کنند. دیدگاه خود را در ایمیل ها، نمایشگرهای دیجیتالی یا خبرنامه های داخلی بگنجانید تا تصویر بزرگتر در نگاه اعضای تیم نمود پیدا کند.


7. از کانال برای ارائه بازخورد و عقاید استفاده کنید


سلاح مخفی ما برای ایجاد بهترین فرهنگ، بازخورد باز و صادقانه است. تمام اعضای تیم هر روز می تواند به ما کمک زیادی بکند، بنابراین بسیار مهم است که بدانیم چه چیزی تاثیرگذار است و چه چیزی بی تاثیر است تا بتوانیم دائما پیشرفت کنیم.


 Gina Lau ، عملیات تیمی HelloSign
 

آیا می دانید "بازخورد (feedback)" کوتاه‌ترین کلمه در زبان انگلیسی است که شامل حروف a-b-c-d-e-f است؟ گذشته از این واقعیت جالب، بازخورد برای بقا و موفقیت هر شرکت حیاتی است. البته منظور بازخورد مشتریان است، اما بازخورد کارکنان را نیز باید درنظر گرفت.
 

اگر فکر یا ایده هرگز ابراز نشود چه ارزشی دارد؟ حتماً برای تیم خود کانالهایی فراهم کنید تا بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند، چه در مورد محل کار، چه محصول فعلی، چه محصولات احتمالی آینده یا کل شرکت. این کانال ارتباطی می تواند در قالب انجمن، کانال تعیین شده در داخل نرم افزار چت، تخته سفید در دفتر یا سرویس مبتنی بر ابر باشد. بدون این کانال ها، ایده های درخشان و انتقادهای سازنده مطرح نمی شوند که هیچ شرکتی این فرصت را از دست نمی دهد.

8. تشویق کارکنان به برقراری ارتباطات داخلی در شرکت


ارتباطات موثر چه در سطح بین فردی، بین گروهی، درون گروهی، سازمانی یا خارجی یکی از مولفه های اساسی موفقیت حرفه ای است.
 

مایک میات، بنیانگذار و رئیس N2Growth
 

اگر یکی از اهداف ارتباطات داخلی شما این است که کارکنانتان از یکدیگر بیاموزند، ارتباطات درون گروهی بسیار مهم است. یک جلسه پرسش و پاسخ یا یک جلسه ویژه بین بخشهای مختلف برگزار کنید تا آنها در برقراری ارتباط، عقاید خود را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال Enplug جلسات پرسش و پاسخ دپارتمان را به طور منظم برگزار می کند که در آن کارکنان می توانند از تیم دیگری غیر از تیم خود سوال کنند. علاوه بر یادگیری، به بخش های مختلف این حس را القا می کند که از یکدیگر جدا نیستند.


9. از اضافه بار ارتباطات خودداری کنید


ارتباطات داخلی موثر نه تنها افراد را به یکدیگر وصل نمی کند، بلکه اطلاعات مناسب در زمان مناسب باعث برقراری ارتباط می شود.

 

  Marijn Deurloo، مدیر عامل imgZine
 

عصر اینترنت به ما امکان دسترسی به اطلاعات و نامه نگاری های فوری را بیش از هر زمان دیگری داده است که این خود می تواند نقطه عطف یا نقطه ضعف باشد. با برقراری ارتباطات داخلی، هر ایده کوچکی هم مهم و بزرگ است. موارد را ساده، مختصر و دقیق بیان کنید. در نظر داشته باشید که خبرنامه داخلی را خود به طور مختصر و مدام ارسال کنید. بر ارسال اطلاعات مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب تمرکز کنید. تیم شما از شما قدردانی می کنند



ادامه دارد
 

نویسنده:  Jessica Ellspermann

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد