درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:02   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45205صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 13 آبان 1399 - 00:55
روابط‌عمومی در جنگ اول جهانی
فعالیت‌های کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید: « این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی تا جنگ اول جنبه تدافعی داشت. دردوران جنگ جهانی اول بود که جنبه تهاجمی پیدا کرد و در این دوره «جرج کریل» و کمیته معروف «اطلاعات عمومی» که تحت ریاست وی تشکیل شده بود قدرت روابط‌عمومی و اصول تجهیز افکار عمومی را به نحو بی‌سابقه‌ای به ثبوت رسانیدند.

 

مبارزه برای فروش اوراق قرضه دولتی بنام «وام آزادی» به صاحبان صنایع و مؤسسات بازرگانی نشان داد که چگونه می توان از اصول روابط‌عمومی برای پیشبرد مقاصد به نحو مؤثر استفاده نمود. در دوران جنگ جهانی اول کمیته کریل یک عده مأموران روابط‌عمومی تربیت کرد که بعدها با استفاده از تجارب دوران جنگ خود منشاء خدمات ذی قیمتی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شدند. از جمله شاگردان کریل که کسب اشتهار کردند «برنیز» و «جان برایس جونز» بودند. اصولی که جونز برای جمع آوری اعانات بکار می برد امروز هم رایج و متداول است. «برنیز» کتابی در روابط‌عمومی تألیف کرده که در همین کتاب مورد استفاده بوده است.


کمیته اطلاعات را پرزیدنت ویلسون بنا به پیشنهاد جرج کریل که از هواخواهان پرشور و از دوستان صمیمی وی بود بوجود آورد. کریل یک روزنامه نویس ماهر و ورزیده بود و انتخاب او از طرف پرزیدنت ویلسون که خود در هنر ارتباط با مردم احاطه و استادی کامل داشت انتخاب بسیار بجا و به موردی بود.

 

نتایج این انتخاب و فعالیت‌های کمیته اطلاعات در کتابی که کریل نوشته به طرز شیوائی وصف شده است دو نویسنده دیگر بنام «ماک» و «لارسون» فعالیت‌‌های کمیته اطلاعات را در کتابی بنام «چگونه امریکا به کمک الفاظ جنگ را برده وصف نموده‌اند مطالعه هر دو کتاب برای کسانی که علاقه دارند در روابط‌عمومی مهارت و ورزیدگی پیدا کنند بسیار مفید خواهد بود.


فعالیت‌های کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید:


« این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد