درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 - 20:04   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: عملکرد خوب فولاد مبارکه در عرصه ارزآوری موجب تحریم های مجدد آمریکا شده است
  مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان برکنار شد
  استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از "ایلان ماسک"!
  در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان‌رضوی تأکید شد؛ ضرورت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی واحدهای دانشگاهی
  خواب سنگین روابط‌عمومی فرمانداری گلوگاه/ آخرین به‌روزرسانی سایت فرمانداری 13 اردیبهشت!
  مدیر روابط‌عمومی ورزش و جوانان شهرستان خرم‌آ‌باد منصوب شد
  طرح ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به عنوان یک الگوی اثربخش در سطح کشور مطرح شد
  از اخبار فرار کنید، همانطور که از هروئین فرار می‌کنید
  آیا فناوری ما را افسرده می‌کند؟
  آینده تبلیغات و برندسازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45205صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 13 آبان 1399 - 00:55
روابط‌عمومی در جنگ اول جهانی
فعالیت‌های کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید: « این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی تا جنگ اول جنبه تدافعی داشت. دردوران جنگ جهانی اول بود که جنبه تهاجمی پیدا کرد و در این دوره «جرج کریل» و کمیته معروف «اطلاعات عمومی» که تحت ریاست وی تشکیل شده بود قدرت روابط‌عمومی و اصول تجهیز افکار عمومی را به نحو بی‌سابقه‌ای به ثبوت رسانیدند.

 

مبارزه برای فروش اوراق قرضه دولتی بنام «وام آزادی» به صاحبان صنایع و مؤسسات بازرگانی نشان داد که چگونه می توان از اصول روابط‌عمومی برای پیشبرد مقاصد به نحو مؤثر استفاده نمود. در دوران جنگ جهانی اول کمیته کریل یک عده مأموران روابط‌عمومی تربیت کرد که بعدها با استفاده از تجارب دوران جنگ خود منشاء خدمات ذی قیمتی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شدند. از جمله شاگردان کریل که کسب اشتهار کردند «برنیز» و «جان برایس جونز» بودند. اصولی که جونز برای جمع آوری اعانات بکار می برد امروز هم رایج و متداول است. «برنیز» کتابی در روابط‌عمومی تألیف کرده که در همین کتاب مورد استفاده بوده است.


کمیته اطلاعات را پرزیدنت ویلسون بنا به پیشنهاد جرج کریل که از هواخواهان پرشور و از دوستان صمیمی وی بود بوجود آورد. کریل یک روزنامه نویس ماهر و ورزیده بود و انتخاب او از طرف پرزیدنت ویلسون که خود در هنر ارتباط با مردم احاطه و استادی کامل داشت انتخاب بسیار بجا و به موردی بود.

 

نتایج این انتخاب و فعالیت‌های کمیته اطلاعات در کتابی که کریل نوشته به طرز شیوائی وصف شده است دو نویسنده دیگر بنام «ماک» و «لارسون» فعالیت‌‌های کمیته اطلاعات را در کتابی بنام «چگونه امریکا به کمک الفاظ جنگ را برده وصف نموده‌اند مطالعه هر دو کتاب برای کسانی که علاقه دارند در روابط‌عمومی مهارت و ورزیدگی پیدا کنند بسیار مفید خواهد بود.


فعالیت‌های کریل اثرات عمیقی درفرهنگ امریکا گذاشت. «برنیز» می نوسید:


« این جنگ جهانی بود که چشمان روشنفکران معدود امریکا را در کلیة شئون زندگی به امکانات و نتایج تجهیز افکار عمومی باز کرد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید


  احساسات تبلیغاتی


  قربانی کردن انسان‌ها و الگوی تجارت دیجیتال


  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی


  نتایج انتخابات شوراى هماهنگى روابط عمومى سازمان نظام مهندسى


  فیس‌بوک به قانون جنجالی ترکیه برای شبکه‌های مجازی تن داد


  نگاهی به نظارت "سالاری " بر 3070


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد